رشته طراحی لباس برای آقایان

رشته طراحی لباس برای آقایان

رشته طراحی لباس یکی از پرطرفدارترین و پرسودترین بخش‌های صنعت مد و فشن به شمار می‌رود. هرساله میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در آرزوی رسیدن به بالاترین درجه‌ها و کسب شهرت در رشته طراحی لباس، به دانشگاه‌ها و دوره‌های آموزش عالی طراحی لباس وارد می‌شوند و پس از کسب تجربه، دانش و مهارت در این زمینه، به بازار کار وارد می شوند. اما آیا رشته طراحی لباس، انتخابی زنانه است؟ یا مردان نیز در صورت علاقه می‌توانند به طراحان لباس معروف و موفقی تبدیل شوند؟ واقعیت این است که برای ورود به این شغل و موفقیت در آن، هیچ المانی به اندازه خلاقیت، مهارت و دانش اهمیت ندارد.

مردان، درست مانند زنان، می‌توانند به حیطه‌های مختلف طراحی لباس وارد شوند و با کسب تجربه و مهارت شهرت خوبی را کسب کنند. طراحان مرد شناخته‌شده‌ای در دنیا هستند که به واسطه‌ی طراحی لباس‌های عروس و یا پیراهن‌های زنانه شناخته‌شده هستند. این در حالی است که گروه دیگری از مردان در زمینه تولید پوشاک مردانه توانسته‌اند موفقیت‌های چشمگیری کسب کنند. اگر نگاهی به بزرگ‌ترین خانه‌های مد دنیا و برندها داشته باشید، متوجه خواهید شد که صاحبان آن‌ها در واقع مردانی هستند که با علاقه و پشتکار به این رشته وارد شدند و امروزه، به واسطه سبک و برند خاص خود شناخته می‌شوند. ما در این مقاله تلاش داریم تا با بررسی امکانات و فرصت‌های رشته طراحی لباس برای آقایان و معرفی بهترین طراحان مرد در ایران و دنیا، دید شما را نسبت به این رشته گسترش دهیم و مزایا و فرصت‌های رشته طراحی لباس برای آقایان را برای‌تان روشن کنیم.

رشته طراحی لباس برای آقایان: معروف‌ترین مردان طراح لباس چه کسانی هستند؟

کلوین کلاین: یکی از نام‌های بزرگ در دنیای مد و الگویی الهام‌بخش در رشته طراحی لباس برای آقایان کلوین کلاین است. وی موسس یکی از محبوب‌ترین برندهای آمریکایی در جهان است. کلوین کلاین حرفه خود را با فروش کت‌های زنانه و مردانه در سال 1968 میلادی در نیویورک آغاز کرد. وی با پشتکار و خلاقیت خود به پیشرفت خارق‌العاده‌ای دست یافت و امروزه یکی از حکمرانان اصلی دنیای مد به شمار می‌رود.

دوناتلا ورساچه: او یکی از طراحان مد درجه یک برای افراد مشهور و سلبریتی‌ها محسوب می‌شود و شوهای بی‌نظیری را اجرا می‌کند. برند ورساچه که زیر نظر این طراح موفق اداره می‌شود، یکی از موفق‌ترین برندهای تولیدکننده پوشاک در سطح جهان است.

• والنتینو گاراوانی: این طراح ایتالیایی پایه‌گذار برند ولنتینو است و بسیاری او را به عنوان یکی از اسطوره‌های زنده دنیا می‌شناسند. بسیاری از اعضای خانواده‌های سلطنتی در سراسر دنیا، از جمله پرنسس مارگارت، ملکه بلژیک و همچنین زنان روسای جمهور آمریکا از طرفداران طرح‌های والنتینو هستند.

• تام فورد: او که به عنوان ناجی برند گوچی در دوران رکود شناخته می‌شود، یکی از طراحان موفق در رشته طراحی لباس است. تام فورد پس از جدایی از برند گوچی، کمپانی خود تحت عنوان “تام فورد” را تاسیس کرده است. او یکی از موفق‌ترین طراحان مرد دنیا شناخته می‌شود که در زمینه تولید لباس‌ها و اکسسوری‌های مردانه فعالیت می‌کند و یکی از نمونه‌های موفق برای دنبال‌کنندگان رشته طراحی لباس برای آقایان است.

رشته طراحی لباس برای آقایان: معروف‌ترین مردان طراح لباس در ایران چه کسانی هستند؟

بیژن پاکزاد: بیژن یکی از معروف‌ترین طراحان مرد ایرانی است که در زمینه تولید لباس‌های مردانه و زنانه بسیار لوکس و گران‌قیمت فعالیت داشت. متاسفانه او در سال 1390 درگذشت اما برند بیژن تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است. خانواده‌های سلطنتی اروپا و خاورمیانه و همچنین سیاست‌مداران بزرگ دنیا از مشتریان اصلی بیژن بودند. بیژن پاکزاد فردی الهام‌بخش برای بسیاری از مردان علاقه‌مندان به رشته طراحی لباس برای آقایان به‌شمار می رود.

• سهیل عباسی: او یکی از بهترین‌ها در زمینه طراحی لباس در ایران است و با سابقه 30 ساله در زمینه طراحی لباس، یکی از حاذق‌ترین طراحان مد ایرانی به‌شمار می‌رود.

رشته طراحی لباس برای آقایان«رشته طراحی لباس برای آقایان»

رشته طراحی لباس برای آقایان: متوسط درآمد طراحان لباس مرد در دنیا

عوامل زیادی می‌تواند در تعیین متوسط درآمد طراحان تاثیرگذار باشد، اما جنسیت آن‌ها در این زمینه هیچ نقشی ندارد. طراحان با توجه به حوزه کاری خود، تجربه، تحصیلات و همچنین میزان شهرت‌شان می‌توانند درآمدهای مختلفی را کسب کنند. متوسط درآمد یک طراح لباس در آمریکا و در سال جاری، 96 هزار دلار در سال تخمین زده شده است. دامنه‌ی این دستمزد چیزی میان 50 هزار تا 143 هزار دلار در سال است که با توجه به پارامترهای فوق‌الذکر می‌تواند تغییر کند. در ایران هم رشته طراحی لباس برای آقایان و همین‌طور خانم‌ها از مشاغل بسیار پر درآمد و پرسود به‌شمار می‌رود.

طراحی لباس مردانه

آموزش طراحی لباس مردانه در آموزشگاه طراحی لباس پیشکسوتان

امروزه لباس معرف شخصیت شماست، در رشته طراحی لباس جالب است که بیشتر طراحان وقت خود را صرف طراحی لباس زنانه و طراحی سبک برای زنان می‌کنند. اما به طور طبیعی نیمی از جمعیت را آقایان تشکیل داده‌اند که اصلاً به مد و پوشش مناسب بی‌تفاوت نیستند. 

 

پس اگر یک طراح لباس مبادرت به یادگیری طراحی لباس آقایان کند به بازار بکر و تقریباً کم‌رقیب دست پیدا کرده چراکه طراحان لباس بیشتر به طراحی لباس برای خانم‌ها می‌پردازند.

 

اما در کلاس طراحی لباس در آموزشگاه پیشکسوتان دوره آموزش طراحی لباس مردانه نیز آموزش داده می‌شود و دانشجویان طراحی لباس می‌توانند برای آقایان چیزی به جز صرفاً کت و شلوار طراحی کنند.

مزایای دوره

دوره آموزش طراحی لباس مردانه در آموزشگاه طراحی لباس پیشکسوتان یک دوره کامل با استاندارد آموزشی بروز بوده که در آن طراحی آناتومی اندام مردانه، طراحی پیراهن مردانه، طراحی شلوار مردانه، طراحی کت و شلوار مردانه، رنگ‌شناسی تخصصی لباس، طراحی فیگوراتیو اندام و صورت آقایان، طراحی اسکلت اندام و ماهیچه‌ای اندام آقایان، تدابیر خطی و رفع عیوب اندامی و همچنین مبحث بسیار مهم استایلینگ می‌باشد که دانشجوی طراحی لباس را با دنیای مد و سبک‌های لباس مردانه استایلینگ در طراحی لباس آشنا کرده که دانشجو پس از پایان دوره طراحی لباس می‌تواند به هر مردی کمک کند تا خوش‌لباس دیده شود.

این دوره نیز مانند دوره آموزش طراحی لباس زنانه با سرفصل‌های درسی کامل و کاربردی برگزار می‌شود که در این مطلب شما را با یکی از مباحث کلیدی در طراحی لباس آشنا می‌کنیم:

سیلوئت تصویر کلی و یکپارچه بدن

وقتی به اندام شخصی نگاه می‌کنیم ابتدا تصویر کلی و سراسری یا سیلوئت اندام او را می‌بینیم و سپس جزئیات دیگر اندام به چشم می‌آید. در طراحی لباس باید اندام‌شناسی و سیلوئت را خوب فرا بگیریم تا فرم‌های خوب و مناسب طراحی کنیم و عیوب اندامی را نیز بپوشانیم.

سیلوئت یا فرم‌های اندامی 6 دسته هستند:

  1. اندام‌های مثلث واژگون
  2. اندام‌های مثلث
  3. اندام‌های ساعت شنی
  4. اندام مستطیل
  5. اندام دایره
  6. اندام لوزی

در دوره آموزش طراحی لباس مردانه و (کلاً دوره طراحی) در آموزشگاه پیشکسوتان مبحث اندام‌شناسی یا سیلوئت اندام که از جمله مباحث بسیار مهم و کاربردی کلاس طراحی لباس است با زمان آموزش کافی، توضیح و تدریس دقیق و کاربردی، مثال‌های آموزشی متعدد، تحلیل تصاویر متعدد و چندین جلسه آموزش ارائه شده که به درک کامل و یادگیری و بکارگیری اصول اندام شناسی در طراحی لباس توسط دانشجو می‌انجامد.

در مبحث اندام‌شناسی کلاس طراحی لباس آموزشگاه پیشکسوتان یاد می‌گیرید درمورد طراحی لباس برای اندام گلابی شکل، طراحی لباس برای اندام‌های مثلث وارونه که شبیه به توت فرنگی هستند، طراحی و پوشش شلوار برای پاهای پرانتزی، اندام مستطیلی شکل که دور کمر، عرض شانه و ران فرد هم‌اندازه هستند، طراحی لباس برای اندام‌های لوله‌ای، رنگ‌بندی مناسب برای این اندام‌ها، طراحی لباس برای اندام سیبی شکل و همینطور اندام ساعت شنی و موارد دیگر را ایده‌پردازی و تصویرسازی و طراحی کنید.

برای اطلاع از ساعات و روزهای تشکیل کلاس طراحی مد و طراحی لباس مردانه آموزشگاه پیشکسوتان و مشاوره رایگان می‌توانید با شماره‌های 2270696722706966 تماس بگیرید و همچنین در همین سایت نمونه کار دانشجویان کلاس طراحی لباس مردانه در دوره‌های مختلف را ملاحظه کنید.

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×