آموزشگاه طراحی لباس در تهران (آموزش استایلینگ)

نام این شغل جذاب و پردرآمد «استایلیست» هم هست. یک استایلیست، مسئول به‌وجود آوردن یک استایل بی‌نقص و چشمگیر برای یک شخص است. در واقع در مقوله طراحی لباس یک استایلیست به یک شخص کمک می‌کند که استایل خود را پیدا کرده و بهترین سبک را برای خود برگزیند. استایلینگ یکی از مباحث مهم در کلاس طراحی مد و طراحی لباس در آموزشگاه طراحی لباس پیشکسوتان است. البته در فشن، استایلینگ به معنای هماهنگ کردن البسه با آرایش، مدل مو و اکسسوری‌های پوشیدنی متفاوت است مثل کیف، کلاه، کفش، عینک، ساعت و زیوآلات پوشیدنی. به کسی که این وظایف را به‌عهده دارد «استایلیست» گفته می‌شود.

معنای استایلینگ به فارسی سبک است. در واقع در کلاس طراحی مد و طراحی لباس پیشکسوتان شما به یک سبک‌دهنده تبدیل می‌شوید. این بخش از دوره طراحی لباس ما واقعاً جذاب و کاربردی است.

 

 

حتماً کلمه لوک (Look) را زیاد شنیده‌اید، این کلمه به معنای دید کلی است، یعنی یک نمونه‌ی کامل شده از یک استایل.

یکی از مهم‌ترین وظایف استایلیست در شغل استایلینگ این است که با استفاده از لباس مناسب، رنگ، جنس پارچه، نقوش پارچه، اکسسوری‌های پوشیدنی مناسب، ایرادهای اندامی را بر طرف کرده و آن شخص را بهتر جلوه دهد. معمولًا افراد معروف و صاحب برند یک یا چند استایلیست دارند.

در خارج از ایران وقتی قرار است یک فشن‌شو برگزار شود تمام کارها بر عهده‌ی استایلیست است، از جمله راه رفتن مانکن‌ها، مدل مو، آرایش، لباس، اکسسوری‌های پوشیدنی.

همینطور یکی دیگر از وظایف استایلیست، استایلینگ کردن برای عکاسی مجلات مد می‌باشد.

استایلینگ چیزی است که به افراد می‌گوید چی بپوشند، چگونه بپوشند و یا چه چیزی برای پوشیدن و خوب به‌نظر رسیدن را خریداری کنند.

استایلینگ

استایلینگ شخصی:

اگر کسی استایلینگ شخصی داشته باشد ما می‌توانیم به میزان بالا به شخصیت آن فرد پی ببریم. استایلینگ علاوه‌بر مچ یا هماهنگ کردن لباس به مواردی نظیر جایی که لباس پوشیده می‌شود، سن فرد، موقعیت اجتماعی او و مهم‌تر از همه ایراد اندامی فرد مورد نظر توجه می‌کند. به عبارتی اگر کسی این شغل را انتخاب می‌کند باید به این موارد مسلط باشد. در ادامه مولفه‌هایی که در شغل استایـلینگ باید به آن مسلط باشیم را بررسی خواهیم کرد.

این موارد در کلاس‌های طراحی لباس آموزشگاه پیشکسوتان با دقت تدریس و تمرین می‌شود.

 تدابیر خطی: رنگ‌ها، شناخت ایراد اندامی، جنس پارچه، نقوش و طرح پارچه
• شناخت جامع از طراح‌های مطرح دنیا
• برندهای پوشاک در دنیا
• سبک‌های مختلف
• فشن در دهه‌های مختلف
• شناخت دقیق ترندها
• کالکشن‌سازی
• خلاقیت در مد

در دوره آموزش طراحی مد و طراحی لباس آموزشگاه پیشکسوتان شما به یک استایلیست آگاه، مطلع و توانا تبدیل می‌شوید.

 

 

دوره تخصصی استایلینگ که عموما مباحث آن مربوط به نکات استایلیست شخصی است یکی از دوره های پرطرفدار می باشد. با توجه به اینکه امروزه مد و فشن با سرعت باورنکردنی در حال حرکت به سمت جلو می باشد لذا دوره تخصصی استایلینگ می تواند تمام آنچه یک علاقه مند به این عرصه نیاز دارد را فراهم آورد. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص موارد مربوط به استایلیست شخصی و دوره تخصصی استایلینگ، موارد خواندی را در اختیارتان قرار دهیم.آشنایی با دوره تخصصی استایلینگ: به صورت کلی منظور از استایلینگ، ترکیبی از یک ظاهر بر اساس طراحی های مد روز، ایده های مبتکرانه و جلوه های بصری است این دوره را می توان در حوزه استایلینگ در دسته اول قرار داد.

در دوره تخصصی استایلینگ تلاش می شود تا تلفیقی از نماد گرایی ذهنی و ایده پردازی، خلاقیت و نوآوری، منطق و فرهنگ، بررسی انواع سبک ها، آشنایی با مجلات چاپی در حوزه استایلیست شخصی، بررسی رسانه ها، وبلاگ نویسان و غیره را ارائه دهد تا یک علاقه مند به این حوزه سریعا پیشرفت نماید. در دوره تخصصی استایلینگ تلاش می شود تا تمام نکات و موارد عمومی از یک استایلیست شخصی بیان شود تا فرد بتواند در کوتاه ترین زمان به مفاهیم عمومی مسلط شود، در این دوره تلاش می شود تا نیازهای بازار، گرایش مشتریان و مواردی از این قبیل توضیح داده شود که فرد بتواند سریعا وارد بازار کار شود.

دوره استایلیست به طور مستقیم بر بازار و نیازهای آن توجه می نماید لذا لازم است تا فرد قدرت بصری؛ شخصیت ها، طر فکر و مواردی از این قبیل را دقیقا در خود پرورش دهد.

در دوره تخصصی استایلینگ چه مواردی یاد خواهید گرفت؟

 در دوره تخصصی استایلینگ چه مواردی یاد خواهید گرفت؟ 

دوره تخصصی استایلینگ 2 ساله عموما در دانشگاه ها و آموزشگاه مخصوص به مد و فشن ارائه می شود. در این دوره ها، تکنیک های اصلی در نحوه تهیه تصویر کشیدن از دنیای بین المللی لوکس، مد روز و چگونگی پوشش افراد ارائه می شود. سبک شناسان این بین نقش اصلی را در استایلیست شخصی ایفا می نمایند:

آنها بر سبک و ظاهر یک مجموعه مد، برند یا محصول از زمان طراحی تا ارائه به بازار را بررسی می کنند و در عین حال بر روی ارائه ایده های مبتکرانه، روندها و پیشرفت های آینده و نحوه ارتباطات تصویری فعالیت می کنند. این دوره با مفاهیم نظری مربوط به تصویر و بررسی ویژگی های تصویر شروع می شود و در ادامه به بررسی یک ظاهر طراحی شده، عکاسی و ارتباط تصویر و واقعیت می پردازد.

در دوره تخصصی استایلینگ به مفاهیم و تکنیک های اصلی در ایجاد و ویرایش عکس های حرفه ای تهیه شده و همچنین نکات فرهنگی در مورد تاریخ هنر و نوع لباس و سیستم مد و فشن پرداخته می شود.

در دوره تخصصی استایلینگ افراد یاد می گیرند که چگونه با استفاده از جنبه های فنی دنیای مد و اصول زیبایی شناختی و عکاسی استفاده کرده و آنها را برای تولید و تهیه آثار عکاسی وهنری بکار گیرند. در بحث دوره های استایلیست شخصی، افرادی که به طور کارآمدی از ایده های خودشان استفاده می کنند، در جلسات عکاسی راحت تر می توانند خود را نشان بدهند. همچنین برای این اشخاص مدیریت تیم های مد و انتخاب مناسب ترین لباس ها بسیار آسان تر خواهد بود.

در دوره تخصصی استایلینگ و طی دو سال افراد با مطالعه و تحقیق بنیادی می توانند بسیار محکم تر در حوزه مد حاضر شوند. البته داشتن تفکر انتقادی و دید باز می تواند در راستای توسعه و ارائه سبک شخصی و خلاقانه بسیار موثر واقع شود. ساختار دوره تخصصی استایلینگ، در دو سطح مشخص تعریف می شود.

از همین رو افراد باید توجه داشته باشند که چه زمانی آماده ورود به سطح بعدی هستند. پس از اتمام موفقیت آمیز هر دو دوره، فرد یک پایه محکم و عمیق در عرصه طراحی مد و فشن به دست می آورد، لذا دوره های مذکور این فرصت را برای آنها فراهم می نماید تا وارد بازار کار شوند یا در تحقیقات و مطالعات خود به سطح بالاتری از درک و تخصص دست یابند.  

سطح بندی دوره تخصصی استایلینگ: 

دوره استایلیست شخصی دارای دو سطح می باشد: سطح بندی دوره تخصصی استایلینگ:  

–     سبک مد 1 (24 هفته) سطح اول در دوره تخصصی استایلینگ با مروری کلی بر موارد عنوان شده در مد، سیستم های فشن، راه های ارتباط بصری، طرح های گرافیکی و اصول هنری در لباس شروع می شود. افراد یاد می گیرند که چگونه با استفاده از محیط، فرهنگ و تعاملات هنری اقدام بر طراحی و توسعه سبک خلاقانه ای نمایند.

 –     سبک مد 2 (24 هفته) سطح دوم در دوره تخصصی استایلینگ، بیشتر در مورد ظاهر طراحی شده، تهیه عکس از مرحله ایده اولیه تا تهیه نهایی تصویر را شامل می شود. علاقه مندان با دقت بیشتری به بازاریابی در دنیای مد نگاه می کنند و مهارت های مختص به ارتباطات بصری را برای ایجاد پیشنهادهای انتقادی و گاها خلاقانه بکار می گیرند. 

برای اطلاع از ساعات و روزهای تشکیل کلاس آموزش استایلینگ آموزشگاه پیشکسوتان و مشاوره رایگان می‌توانید با شماره‌های 2270696722706966 تماس بگیرید و همچنین در همین سایت نمونه کار دانشجویان کلاس آموزش استایلینگ در دوره‌های مختلف را ملاحظه کنید.

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×