معایب رشته طراحی دوخت

معایب رشته طراحی دوخت شاید از دید بسیاری از افراد موارد بسیار محدودی باشند اما باید در نظر داشت که هر رشته در کنار مزایایی که ارائه می دهد دارای نکات منفی می باشد. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا در خصوص معایب رشته طراحی دوخت صحبت نموده و آنها را لیست نماییم.

معایب رشته طراحی دوخت چه مواردی هستند؟

آیا شما نیز به رشته طراحی دوخت علاقه مند هستید؟ آیا مایل هستید تا ایده های ذهنی خود را برای لباسهایتان پیاده سازی نمایید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس باید در رشته طراحی دوخت تحصیل نموده و تجربه به دست آورید. این رشته در کنار تمام مزایایی که دارد دارای جنبه های منفی نیز می باشد که به عنوان معایب رشته طراحی دوخت شناخته شده که در ادامه به آنها می پردازیم.

  • چالش برخورد با مشتریان:

فکر معامله با مشتریان و متقاعد نمودن آنها چیزی است که باتجربه ترین فروشندگان نیز در مورد آن دچار چالش های زیادی هستند. از این رو وقتی وارد خیاطی حرفه ای می شوید، این یکی از مشکلات رایجی است که باید با آن دست و پنجه نرم کنید. به همین دلیل بیان می شود که یکی از معایب رشته طراحی دوخت متقاعد نمودن مشتری است.

  • معایب رشته طراحی دوخت چه مواردی هستند؟

    معایب رشته طراحی دوخت چه مواردی هستند؟

    درآمد شغل آزاد:

حقوق کارهای آزادی که افراد به عنوان خیاطی حرفه ای انجام می دهند اغلب برای پرداخت اجاره خانه و تامین نیازهای اولیه روزانه کافی نیست. تنها زمانی که طراحی خود را بفروشید و کسب و کاری راه اندازی کنید، می توانید با خیاطی حرفه ای امرار معاش کنید.

  • در نظر گرفتن اقوام:

مشکل جلب رضایت اقوام نیز یکی از معایب رشته طراحی دوخت است که وقتی وارد خیاطی حرفه ای شدید باید با آن دست و پنجه نرم کنید. قطعا به محض انجام فعالیت های حرفه ای اقوام از شما خیاطی رایگان می خواهند که به سختی می توانید آنها را رد نمایید.

  • مشکل تعمیر و نگهداری ماشین خیاطی:

افرادی که به خیاطی حرفه ای علاقه دارند معمولاً با دست خیاطی نمی کنند زیرا این روش قدیمی خیاطی محسوب می شود. از این رو کاری که آنها انجام می دهند این است که یا چرخ خیاطی کرایه می کنند یا چرخ خیاطی می خرند. در اینجا بحث نگهداری و تعمیر چرخ خیاطی آغاز می شود که مشکلات خاص خود را خواهد داشت و این رشته را تحت الشعاع قرار می دهد.

–      رقابت برندسازی:

به شرکت های خیاطی که دارای برند هستند یا تولیدکنندگان لباس که نام بزرگی به دست آورده اند، اغلب گفته می شود افرادی را استخدام کنند که خیاطی حرفه ای انجام می دهند. از این رو برای ساخت لباس و تولید لباس های جدید یا خیاطی حرفه ای باید با این افراد رقابت کنید. 

 

–       پیدا کردن پارچه مناسب:

پارچه مناسب برای جلب اعتماد مشتری و ایجاد طرح‌هایی که در ذهن دارید، بسیار مهم است. از این رو یافتن پارچه مناسب برای هر دوخت حرفه ای دردسر است.

مزایا رشته طراحی دوخت چه مواردی هستند؟

مزایا رشته طراحی دوخت چه مواردی هستند؟

 –      حرفه خسته کننده:

خیاطی حرفه ای به شدت خسته کننده است. به عبارت دیگر فرد بعد از اتمام روز تخلیه انرژی می شود. این امر به این خاطر است که فردی که به خیاطی حرفه ای می پردازد نه تنها باید لباس هایی را با پارچه ای که مخصوص مشتریان است بدوزد، بلکه باید طرح ها و فرم های مختلف را امتحان کند. اما در کنار معایب رشته طراحی دوخت، این رشته دارای مزیت هایی نیز است که در زیر بیان شده اند:

 –      لباسی را متناسب با سبک خود بدوزید:

مدل لباس هایی که در مراکز خرید و سایر فروشگاه ها ارائه می شوند ممکن است با سلیقه و انتخاب هرکسی مطابقت نداشته باشد. از این رو بهترین کار این است که برای خود لباسی متناسب با استایل خود بدوزید. اینجاست که خیاطی حرفه ای به کارتان می آید.  

–       طراحی به اندازه شما:

با مهارت های خیاطی حرفه ای می توانید هر لباسی را متناسب با سایز خود طراحی نموده و بدوزید.    

– تغییر و تعمیر:

بهترین بخش حرفه ای بودن در خیاطی این است که لباس ها پس از مدتی به دلیل افزایش یا کاهش وزن به تن شما نمی آیند، لذا می توانید برای تغییر و ترمیم از مهارت طراحی دوخت استفاده کنید. 

–      دوره های پایه ارزان هستند:

دوره های اولیه یادگیری هنر خیاطی حرفه ای را می توان از طریق آموزشگاه خیاطی فرا گرفت، از این رو علاقه مندان به هنر خیاطی می توانند به آموزشگاه خیاطی رفته و نحوه طراحی دوخت لباس و سایر صنایع دستی را بیاموزند. این کلاس ها بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشند.

آشنایی با معایب رشته طراحی دوخت

 –      طراحی دوخت بسیار سرگرم کننده است:

خیاطی به عنوان یک هنر سرگرم کننده است که از یک سو می تواند آینده شما را تضمین نماید و از سوی دیگر می تواند به پرورش ایده ها و آنچه در ذهن دارید، کمک کند از همین رو توصیه می شود اگر که به این رشته علاقه دارید، فرصت را از دست ندهید.

 –       فرآیندی آرامش بخش:

فرآیند دوخت یک روش آرامش بخش برای دوری از دغدغه ها و تشویش های ذهنی است. از این رو می توان گفت که دوره حرفه ای خیاطی برای یادگیری خیاطی حرفه ای موردی است که ممکن است به شما کمک کند به زندگی متفاوت نگاه کنید. به همین دلیل است که دوخت لباس و سایر پارچه‌ها کاری صلح‌آمیز تلقی می‌شود. 

جمع بندی:

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، هر رشته در کنار مزایایی که ارائه می دهد دارای معایبی نیز است. رشته طراحی دوخت نیز از این مورد مستثنی نمی باشد. به همین دلیل بیان می شود که قبل از ورود به رشته فوق از جنبه های مختلف آن را بررسی نموده و مزایا و معایب آن را لیست نمایید. در این صورت راحت تر می توانید برنامه ریزی کرده و هدف خود  را مشخص کنید.

مزایا رشته طراحی دوخت در برابر معایب رشته طراحی دوخت بسیار بیشتر هستند از همین رو به تمام علاقه مندان این رشته توصیه می گردد تا حتما برای موفقیت در آن تمرین و تکرار را از یاد نبرده و تلاش نمایند تا با شرکت در کلاس ها و دوره های آموزشی مهارت های فنی خود را افزایش دهند.

https://ctnbee.com/blog/en/sewing-clothes-yourself-pros-and-cons/

https://thenextfind.com/pros-cons-of-professional-sewing/

4.7/5 - (153 امتیاز)

خیاطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×