قلق های خیاطی

قلق های خیاطی در واقع یک سری مهارت و تجربه هایی هستند که خیاط ها حین کار به دست می آورند و به کمک آنها خروجی خود را بهبود می دهند. در این مقاله قصد داریم تا برخی از تکنیک های خیاطی پرکاربرد را بررسیی نماییم

آشنایی با قلق های خیاطی:

امروزه تکنیک های خیاطی بسیاری وجود دارند که آشنایی با آنها برای خیاط ها الزامی می باشد. این بین برخی از قلق ها کاربردی تر می باشند که در زیر به آنها اشاره شده است:

قلق های خیاطی پیرامون آستر کشی:

برای اینکه یک لباس را آستر کشی نمایید لازم است تا دقیقا خطوط دوخت را بر روی آستر خود منتقل نمایید. اگر جنس پارچه و آستر تقریبا یکسان باشند، این مورد از تکنیک های خیاطی پاسخگو می باشد. اما اگر از لحاظ کشسانی و بافت دو نوع پارچه مانند هم نباشند لازم است تا ابتدا پارچه فاقد حالت کشسانی را از اریب برش دهید. در این صورت می توانید آن را به آستر هایی که دارای حالت کشسانی هستند، متصل نمایید.

دوخت لباس های چند لایه:

یکی از تکنیک های خیاطی که توجه به آن بسیار مهم می باشد، این مورد است که برای لباس های چند لایه باید دقت نمایید که هر لایه نسبت به لایه زیرین چند سانتی متر بلند تر باشد. این مورد برای پارچه های خشک بسیار مهم می باشد زیرا خشکی پارچه ها موجب می شود تا آنها سخت تر حرکت نمایند.

آشنایی با قلق های خیاطی

آشنایی با قلق های خیاطی

وصل کردن نوار اریب:

این مورد نیز جزو یکی از تکنیک های پرکاربرد می باشد. در مواقعی که خیاط مایل است تا نوار اریب را روی پارچه نصب نماید، لازم است تا پارچه را از یک گوشه به گوشه دیگر برساند و تا نماید. در این حالت طول و عرض پارچه می بایست بر روی یکدیگر قرار گیرند. بسیاری از خیاط ها برای این کار از گونیا استفاده می نمایند تا لبه کار تمیز تر باشد.

قلق های خیاطی برای دوخت لحاف دوزی:

گاها نیاز است تا یک خیاط برای پارچه های کلفت از دوخت های لحاف دوزی استفاده نماید. در این حالت توصیه می گردد تا یک ردیف از پایین به بالا و ردیف بعد برعکس ردیف قبلی دوخته شود. در این صورت دوخت ها تمیزتر و شیک تر خواهند بود .

قلق های خیاطی برای بهتر ماندن درزها:

به عنوان یک خیاط باید تکنیک های خیاطی که برای بهتر ماندن درزها استفاده می شوند را بدانید. پس از آنکه درزها را دوختید، لازم است تا از گرمای اتو و سنگینی آن استفاده نمایید تا درزها به خوبی باز شوند. باید دقت نمایید که در این مرحله باید پس از دوختن هر درز به خوبی آن را اتو نموده و مجدد کار دوخت را ادامه دهید. در نظر داشته باشید که بسیار مهم است تا دمای اتو بر اساس نوع پارچه شما تعیین شود. هنگام اتو زدن دقت نمایید که کمی اتو را بر روی درزها فشار دهید تا به خوبی از یکدیگر باز شوند.

آشنایی با قلق های خیاطی

آشنایی با قلق های خیاطی

نحوه لایی زدن به لباس:

لایی زدن به لباس از دیگر قلق های خیاطی می باشد. لازم است تا لایی را در پشت پارچه اصلی خود قرار داده و به کمک اتو بچسبانید. بسیار مهم است که اتو بر روی لباس کشیده نشود و تنها برای چسباندن از آن استفاده شود. برای اینکه پارچه لباس شما تاب بر ندارد، لازم است تا بخش بزرگی از لباس را برای لایی زدن انتخاب نمایید. در این صورت می توانید پس از چسباندن لایی، الگوها را به راحتی جدا نمایید.

در نظر داشته باشید که تکنیک های خیاطی بسیار زیاد می باشند و با توجه به نوع پارچه، دوخت و … متفاوت هستند. اما در این مقاله تلاش شد تا برخی از موارد مهم شرح داده شوند.

آموزشگاه خیاطی پیشکسوتان ارائه دهنده با کیفیت ترین دوره های آموزش خیاطی با مدرک بین المللی خیاطی.

https://www.marthastewart.com/1085057/common-sewing-machine-repair-tips

https://vintageontap.com/5-most-common-sewing-beginner-problems/

5/5 - (8 امتیاز)

خیاطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×