مسابقه طراحی لباس در ترکیه

مسابقه طراحی لباس در ترکیه از جمله مسابقاتی است که مورد توجه طیف بسیار زیادی از افراد است. با توجه به این‌که ترکیه را مهد لباس و مد می دانند، برگزاری این چنین مسابقاتی در کشور مذکور به اعتبار آن افزوده و توریست‌های زیادی را نیز به آن روانه می‌نماید. هدف اصلی مسابقه طراحی لباس در ترکیه این مورد است که افراد هنرجو و علاقه‌مند بتوانند به راحتی در آن شرکت نموده و الهام لازم را برای ایده‌پردازی و پرورش قدرت خلاقیت خود به دست آورند. در این نمایشگاه‌ها می‌توان با اشخاص حرفه‌ای بسیاری آشنا شد و موقعیت‌های شغلی زیادی را نیز به دست آورد.

در طی مسابقه طراحی لباس در ترکیه از اساتید برجسته و افرادی که توانستند سبک و مدل جدیدی وارد بازار نمایند که مورد قبول افراد زیادی قرار گیرد، تجلیل به عمل می‌آید. اغلب شرکت‌کنندگان در این مسابقه از جادی رنگ‌ها؛ پارچه‌های مختلف و … برای طرح ریزی لباس‌های خیره‌کننده استفاده می‌نمایند تا شور و اشتیاق را در افراد برانگیزند.

مسابقه طراحی لباس در ترکیه

«دانستنی‌های مسابقه طراحی لباس در ترکیه»

در مسابقه طراحی لباس در ترکیه چه رشته‌هایی وجود دارد؟

مسابقه طراحی لباس در ترکیه شامل گرایش‌های مختلفی است که محور اصلی تمام آن‌ها در خصوص لباس، مد و ملزومات پوشاک است. لذا می‌توان دسته‌های زیر را در نظر گرفت:
– تجهیزات جانبی لوازم پوشاک
– دسته پوشاک
کفش
– طراحی لباس‌های ساحلی
– طراحی لباس شنا
– طراحی لباس شب
– طراحی لباس زنانه
– طراحی لباس خواب
– طراحی لباس آقایان
– طراحی لباس کودکان
– طراحی انواع پارچه‌ها

برای شرکت در مسابقه طراحی لباس در ترکیه چه میزان هزینه باید پرداخت شود:

شرکت در مسابقه طراحی لباس در ترکیه همانند هر رویداد و همایش دیگر برای آن‌که با موفقیت اجرا شود لازم است تا هزینه قابل توجهی برای آن صرف شود. در همین راستا بخشی از این هزینه‌ها توسط شرکت‌کنندگان دریافت می‌گردد. لذا می‌بایست برای این مورد هزینه‌های زیر را در نظر داشت:

– برای شرکت در یک رشته مسابقات از افراد حرفه ای 100 دلار و از دانشجویان 50 دلار دریافت می‌شود.

– برای شرکت در چند رشته مسابقات لازم است تا افراد حرفه‌ای 80 دلار و دانشجویان 40 دلار پرداخت کنند.

– اگر دسته‌های دیگر مد نظر باشد، افراد شرکت‌کننده می‌توانند تا 50 درصد از تخفیفات بهره ببرند.

به صورت کلی هزینه‌های این مسابقات مقرون به صرفه بوده و افراد علاقه‌مند می‌توانند به راحتی در آن شرکت نمایند.

شرایط شرکت در مسابقه طراحی لباس در ترکیه:

برای این‌که هر یک از اعضا قصد داشته باشند تا در مسابقه طراحی لباس در ترکیه شکرت نمایند و مهارت و خلاقیت خود را نشان دهند، لازم است تا شرایط زیر را داشته باشند:

– متقاضیانی که طراحی‌های خود را در این نمایشگاه عرضه می‌دارند باید در نظر داشته باشند که این طرح‌ها باید مربوط به 5 سال اخیر باشد.

– تا زمانی که هزینه ورود به مسابقات پرداخت نشود، طرح‌ها مورد بررسی داوران قرار نخواهد گرفت.

شرکت در مسابقات مذکور چه مزایایی دارد؟

شخصی که بتواند در این مسابقات برنده شود، در واقع به عنوان بهترین طراح سال شناخته شده و برنده جایزه IDE خواهد بود. این مورد در صفحه اصلی وب سایت رسمی IDE نیز اطلاع‌رسانی می‌گردد. البته باید در نظر داشت مه در تمام کانال‌ها و شبکه‌های مجازی عنوان بهترین طراح سال به وی نسبت داده می‌شود.

اشخاص برنده می‌توانند به عنوان طراح برتر سال در کنفرانس‌های مطبوعاتی شرکت نمایند. همچنین تمام طرح‌های آنان در کتاب طرح‌های برتر سازمان IDE منتشر خواهد شد. این برندگان در سال‌های بعد، از امکان تبلیغاتی گسترده بهره‌مند می‌شوند لذا بستری فراهم می‌شود تا با برترین مزون‌ها و برندها فعالیت نمایند و طرح‌های آنان توسط افراد سلبریتی خریداری شود. با قبولی در مسابقه طراحی لباس در ترکیه شما به راحتی خواهید توانست در بخش آنلاین سایت IDE طرح‌های خود را به نمایش گذاشته و از مشتریان بالقوه برخوردار شوید.

مراحل شرکت در مسابقه طراحی لباس در ترکیه:

برای این که شما بتوانید در این مسابقات شرکت نمایید، لازم است تا در ابتدا 10 تصویر از مدل‌های طراحی شده خود را که حداکثر حجم آن‌ها 1000 کیلوبایت است در وب سایت رسمی مسابقات آپلود نمایید. لازم نیست که طرح‌های مذکور حتما تمام شده باشند بلکه می‌توانید آنها در وضعیت در حال طراحی و … نیز ثبت کنید. در نهایت برای هر کدام از طرح‌ها نیز حداکثر طی 600 کاراکتر یک توضیح اجمالی ذکر نمایید تا توسط داوران بررسی شده و شرایط پذیرش شما پیگیری گردد.

مسابقه طراحی لباس در ترکیه

«شرایط مسابقه طراحی لباس در ترکیه»

سخن آخر:

مسابقات طراحی لباس ترکیه می‌تواند یک محیط عالی و بستر لازم برای فعالیت علاقه‌مندان به این رشته را فراهم آورد تا با دیگر طراح‌ها در ارتباط باشند و با مشاهده طرح آنان نوع طراحی‌های خود را ارتقا ببخشند. معمولا در این نمایشگاه و مسابقات، برندهای مختلف نیز نمایندگانی را اعزام می‌نمایند تا طراحان مستعد را شناسایی نموده و آن‌ها را به استخدام خود درآورند.

باید در نظر داشت که سطح مسابقات در ترکیه بسیار بالا است زیرا اغلب افراد در این کشور با هنر مد و پارچه آشنایی بالایی دارند. اگر شخصی مایل است تا در این مسابقات به درجات بالایی برسد و برنده محسوب گردد لازم است تا با صنعت نساجی، پارچه و طراحی به خوبی آشنا باشد و بتواند در کمترین زمان بهترین طراحی را ارائه دهد. افرادی که در این مسابقات به عنوان برنده معرفی می‌گردند، زمینه کاری خوبی خواهند داشت و می‌توانند به پاداش بسیاری نیز درست یابند.

به صورت کلی باید در نظر داشت که برای معروف شدن در دنیای مد و کسب درآمد نیاز است تا سال‌ها تلاش نموده و هزینه بسیاری را پرداخت کرد اما با شرکت در این مسابقات می‌توان در کوتاه‌ترین زمان به بهترین پاسخ دست یافت. لذا اگر شما نیز به طراحی لباس و مد علاقه دارید، همچنین قدرت تجسم و خلاقیت بالایی دارید، پیشنهاد می‌شود تا برای مطرح شدن در این بازار، در مسابقات مذکور شرکت نمایید.

منابع: for9a ،infodesigners

4.9/5 - (211 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×