دوره تکمیلی خیاطی

دوره تکمیلی خیاطی همانگونه که از نام آن مشخص است اطلاعات کامل تر و جامع تر را در اختیار افرادی قرار می دهد که مایل هستند به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت نمایند. اغلب اشخاصی که مایل به کسب درآمد بیشتر هستند، لازم است تا این دوره خیاطی پیشرفته را پشت سر بگذارند. از همین رو توصیه می شود تا برای کسب اطلاعات بیشتر حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

نکات خواندنی که از دوره تکمیلی خیاطی باید بدانید:

پس از اینکه علاقه مندان به خیاطی دوره های اولیه و مقدماتی را پشت سر گذاشتند با موارد حرفه ای تر و کاربردی تری آشنا می شوند. این موارد باعث می شوند تا آنها دید بهتری به دست آورند و خروجی کارشان نیز بهتر شود. در همین راستا مفاد مختلفی ارائه می شود که برخی از آنها به قرار زیر است:

  • در دوره تکمیلی خیاطی شما یاد خواهید گرفت تا انواع پلیسه های دستی یا سفارشی را بر روی لباس پیاده سازی نمایید.
  • به مبتدیان آموزش داده خواهد شد که مانتوهای کلاسیک یا فانتزی را از روی ژورنال بدوزند.
  • آموزش هایی چون دوخت بالاتنه کلاسیک، اجرای کامل بش، آستر کشی و مواردی از این قبیل به صورت عملی داخل کلاس آموزش داده خواهد شد.
  • چگونه می توان در دوره تکمیلی خیاطی شرکت نمود و پیشرفت کرد؟

    چگونه می توان در دوره تکمیلی خیاطی شرکت نمود و پیشرفت کرد؟

    روش های دوخت تزئینات همانند منجوق دوزی، سرمه دوزی، سنگ دوزی و … که اغلب برای لباس های فاخر مورد استفاده قرار می گیرد، آموزش داده می شود.

  • در دوره خیاطی پیشرفته شما می آموزید که دوخت های مختلف چون کاموا دوزی، توری دوزی، ابریشم دوزی را چگونه بر روی پارچه پیاده سازی نمایید.
  • یکی از موارد مهمی که در دوره تکمیلی طراحی لباس مورد توجه است، آموزش طراحی لباس با توجه به آناتومی بدن هر فرد است. از همین رو افراد می توانند به صورت حرفه ای انواع ایرادات بدن را با یک طراحی عالی و بی نقص بپوشانند.

چگونه می توان در دوره تکمیلی خیاطی شرکت نمود و پیشرفت کرد؟

برای اینکه شما در خیاطی پیشرفت نمایید لازم است تا مراحل را به صورت پله پله پیش ببرید. از همین رو برای ورود به مرحله بعد می بایست به مفاد آموزشی مرحله قبل آشنا باشید. در همین راستا مراحل یادگیری دوره های آموزشی می بایست به صورت زیر طی شوند:

  • دوره نازک دوزی:

دوره نازک دوزی با توجه به تعداد جلسات و ساعات آنها ممکن است بین 6 تا 9 ماه به طول انجامد. باید در نظر داشت که این مرحله اولین گام در یادگیری خیاطی است که گزینه های ابتدایی همچون اندازه گیری، الگو کشی، تهیه پیراهن ها و دامن های ساده و … یاد داده می شود. هنرجو در این مرحله می تواند یاد بگیرد تا با ماشین خیاطی کار کند و برخی لباس های ساده را بدوزد.

  • دوره ضخیم دوزی:

پس از اینکه هنرجو دوره نازک دوزی را پشت سر گذاشت، در واقع با ابزار خیاطی، ماشین خیاطی و روش های تهیه لباس آشنا شده است لذا هم اکنون می توانید موارد تخصصی تر که نیاز به مهارت و تخصص بیشتری دارند را بیاموزد. در ضخیم دوزی اغلب تهیه لباس هایی همانند کت و شلوار، پالتو، بارانی و … آموزش داده می شود. از این رو این دوره را دوره ضخیم دوزی می نمایند زیرا بر روی پارچه های زمستانی و پاییزی که اغلب نیز کلفت هستند، دوخت انجام می شود.

  • دوره دوخت لباس های شب و عروس:

از این مرحله دوره تکمیلی خیاطی شروع می شود و افرادی وارد این دوره ها می شوند که مهارت اولیه لازم را برای تهیه هر نوع لباسی دارند اما هم اکنون مایل هستند تا مهارت های خود را بسط دهند.  در این دوره ها داشتن ظرافت و بلد بودن انواع تکنیک های دوخت لباس دارای اهمیت فراوانی می باشد. برای اینکه فرد بتواند لباس شب یا لباس عروس خوبی بدوزد لازم است تا مهارت هایی چون ابریشم دوزی، منجوق دوزی و … را نیز بیاموزد.

در دوره تکمیلی خیاطی دانستن چه مواردی از اهمیت بالا برخوردار است؟

در دوره تکمیلی خیاطی دانستن چه مواردی از اهمیت بالا برخوردار است؟

در دوره تکمیلی خیاطی دانستن چه مواردی از اهمیت بالا برخوردار است؟

افرادی که وارد دوره تکمیلی می شوند قطعا با موارد پایه ای کار آشنا هستند از همین رو ظریف دوزی و ارائه حرفه ای لباس برای آنها دارای اهمیت بیشتری است. در همین راستا در نظر گرفتن موارد زیر برای آنها مهم می باشد:

  • لازم است تا برای لباس های خود از پارچه های خوب استفاده نمایند. در همین راستا می بایست انواع پارچه ها را شناخته و تناسب آنها با مدل مد نظر خود را بررسی نمایند.
  • خیاط حرفه ای باید بداند تا با توجه به نوع پارچه از کدام پایه دوخت استفاده نماید. برای جلوگیری از اینگونه مشکلات به افراد در این کلاس ها آموزش داده می شود تا ابتدا دوخت خود را بر روی بخش کوچکی از پارچه به عنوان تست انجام داده و خروجی کار را مشاهده نمایند.
  • اندازه گیری و برش از مرحله اول تا انتهای خیاطی دارای اهمیت است. هر اندازه دوخت و برش شما تمیز تر باشد، خروجی کار شما نیز به همان اندازه شیک تر خواهد بود.
  • در انتها توصیه می شود تا فرد حتما از ابزار مناسب استفاده نماید تا خروجی کار او به همان اندازه بهتر و حرفه ای تر باشد.

همچنین از جمله دوره های مهم که به عنوان دوره تکمیلی خیاطی شناخته می شود. دوره لباس شب و عروس می باشد که هنرجو در این دوره به تمام تکنیک های خیاطی اشراف کرده و سرفصل های جذابی در رابطه با انواع لباس شب ، لباس مجلسی و لباس عروس را یاد می گیرد.

آموزشگاه پیشکسوتان در میدان تجریش انواع دوره تکمیلی خیاطی را با ارائه مدرک فنی و حرفه ای خیاطی در پایان دورها ارائه می نماید.

https://www.udemy.com/course/advance-your-sewing-skills/

https://sewing.com/free-online-sewing-classes/

4.9/5 - (11 امتیاز)

خیاطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×