مقدمه 

طراحی لباس عربی امروزه یکی از طراحی‌های جدید لباس و ترند موجود در صنعت مد و فشن است. با پیشرفت کشورهای عربی در زمینه‌های مختلف و با معرفی این کشور در سطح دنیا بسیاری از افراد به نوع پوشش آنها توجه کردند. نحوه صحیح الهام گرفتن از طراحی لباس عربی و همچنین استفاده از نقوشی که در طراحی لباس‌های مختلف عربی دیده می­شوند، نظر طراحان مد و فشن دنیا را به این طراحی بی­نظیر معطوف کرده است. به همین دلیل شما باید با طراحی لباس عربی که با فرهنگ ایران درآمیخته شده است، آشنا شوید. 

شهرهایی در ایران وجود دارند که افراد عرب نشین در آن­ها زندگی می‌کنند. شهرهای عرب نشین ایرانی نیز تا حدود زیادی از طراحی لباس عربی پیروی می‌کنند. چه بسا طراحی لباس‌های افراد عرب نشین در ایران نسبت به طراحی لباس‌های کشورهای عربی جذاب‌تر و فاخر تر است. در این متن سعی داریم به بررسی لباس عربی و طراحی‌های انجام شده آن بپردازیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه عنوان کنیم.

طراحی لباس عربی چگونه است

طراحی لباس عربی چگونه است

طراحی لباس عربی

اگر با طراحی لباس عربی آشنایی نداشته باشید با خودتان فکر می‌کنید عبا و یا دیشداشه تنها لباس‌های عربی موجود هستند. به عنوان یک طراح فاخر و توانا باید با لباس متنوع عربی نیز آشنایی پیدا کنید. لباس‌های عربی برگرفته از سنت‌های دیرینه عرب نشینان ایران و خارج است. نوع پوشش لباس‌های مختلف عربی به گونه‌ای است که زن‌ها و آقایان دارای تفاوت‌های فاحشی هستند. از مهمترین تفاوت فاحش میان آنها به نوع پوشش سر و حجاب می­توانیم اشاره کنیم. به همین دلیل در دسته طراحی لباس عربی به طراحی روسری نیز اشاره می‌شود. فرهنگ فاخر و تعداد زیاد افراد عرب در ایران و در خارج از ایران و نیاز آنها به طراحی لباس عربی سبب شده است تا جامه­های بی‌نظیر و البته چشمگیر در صنعت مد و فشن تولید شوند.

سبک طراحی لباس عربی با سبک محافظه‌کارانه شباهت بسیار زیادی دارد. عرب‌ها به دین اسلام اعتقاد دارند و به همین دلیل برای رعایت شئونات دین خود از روسری و لباس‌های پوشیده استفاده می‌کنند. تعدد کشورهای عربی و پیشرفت هر کدام از کشورها و شهرها در زمینه مد و فشن سبب شده است که هر کدام لباس‌های مختلفی را بپوشند و نوع پوشش آنها با کشورهای دیگر عربی متفاوت باشد. برای مثال لبنان یکی از کشورهای عربی است که لباس‌های فاخر، جذاب و متفاوتی را نسبت به مناطق دیگر مانند عمان تولید می‌کند.

 

طراحی لباس عربی یک طراحی ترند و جدید

با روی کار آمدن قدرت شبه جزیره عربستان و کشورهای عربی دیگر در منطقه خاورمیانه صنعت مد و فشن در آن بیشتر از قبل پیشی گرفت. تا به امروز طراحان لباس عربی متفاوتی در برندهای مختلف فعالیت می‌کنند. دبی یکی از شهرهای اصلی عرب نشین است که برندهای مختلفی مانند گوچی، ورساچه، لویی ویتون و … در آن مشاهده می‌شوند. جالب‌ترین موضوع آن است که با ورود چنین برندهایی و تولیدات متنوع غربی و اروپایی در کشور عربی باز هم طراحی لباس عربی از نظر عرب نشینان جذابیت خاص خود را دارد. این موضوع آنقدر پیشرفت پیدا کرد تا جایی که امروزه در صنعت مد و فشن طراحی لباس عربی به عنوان یکی از طراحی‌های ترند و البته جدید معرفی می‌شود. عرب نشینان سعی کردند تا با ورود به دنیای مد و فشن طراحی‌های جذاب و پر از زرق و برق خود را به یک طراحی ترند و البته همه پسند تبدیل کنند.

ویژگی­های لباس عربی چیست؟

ویژگی­های لباس عربی چیست؟

ویژگی‌های لباس عربی طراحی شده چیست؟

اگر قصد دارید طراحی لباس عربی را بهتر بشناسید، باید به ویژگی های مهم این طراحی اشراف پیدا کنید. طراحی لباس های مختلف عربی زنانه و مردانه هر دو دارای رنگ های فاخر و البته نگین دوزی، مروارید دوزی، پولک دوزی و … بسیار زیادی می باشند. به همین دلیل سطح پارچه های مورد استفاده و یا لبه یا حاشیه لباس های عربی انتخاب شده براق و دارای جلوه خواهند بود. رنگ های طلایی، مشکی، نود و البته در جشن ها، لباس ها با رنگ های شاد مشاهده می شوند. یکی از ویژگی هایی که در سبک طراحی لباس و استایل سازی عربی مشاهده می شود، ست کردن آرایش با لباس طراحی شده است.

طرح های اسلیمی و البته طرح های عربی در لبه و یا حاشیه لباس های مختلف دور تا دور یقه، آستین و حاشیه پایینی لباس از ویژگی های دیگر و بارز طراحی لباس عربی هستند. در برخی از لباس های ویژه و سنتی عربی نیز با نوارهایی خاص مانند گلدوزی طلایی و نقره ای را مشاهده خواهید نمود.

انواع لباس­های عربی زنانه و مردانه کدامند؟

انواع لباس­های عربی زنانه و مردانه کدامند؟

فصل یا آب و هوا چه تاثیری در طراحی لباس دارند؟

طراحی لباس عربی معمولا توسط پارچه های خنک و البته فاخر انجام می پذیرد. دلیل اصلی استفاده از پارچه های نازک و خنک، آب و هوای موجود در کشور های عربی است. کشورهای عربی در نزدیکی خط استوا قرار دارند و در تابستان ها هوای بسیار گرم و البته شرجی را تحمل می کنند. به همین دلیل بسیاری از طراحان لباس سعی می‌کنند بر اساس فصل و آب و هوا برای طراحی لباس‌های متناسب اقدام کنند.

استفاده از خرج کار در طراحی لباس!!!

اگر قصد دارید لباس عربی بدوزید و یا برای طراحی لباس عربی اقدام کنید، شما می‌توانید از خرج کارهای عربی که موجود در بازار هستند نمونه‌ای را خریداری کنید. طراحی‌های عربی که بر روی یقه، آستین‌ها و یا حاشیه لباس قرار می‌گیرند، خاص و البته پرکارند. اگر طراح موفقی باشید و قصد داشته باشید لباس‌های مختلف عربی را تولید کنید باید از این نمونه خرج کارهای آماده استفاده کنید. سپس با اتصال آنها بر روی لباس‌های مختلف طراحی‌های ویژه و منحصر به فردی را ارائه دهید. این روش می‌تواند تا حدودی پرهزینه و البته زمانبر باشد.

مدل‌های متنوع لباس عربی کدامند؟

برای آنکه بتوانید به طراحی لباس عربی بپردازید باید انواع لباس‌های عربی را بشناسید. از مهمترین انواع لباس عربی موجود در بازار می‌توانیم به دیشداشه، بیشت، نقاب، شلوار و کامیز، هایک، گوترا و شماغ، جلباب، عبا، کاندورا، کفتان و … اشاره کنیم. هر کدام از مدل‌های معرفی شده بر اساس الگوی خاص طراحی و تولید می‌شوند. اگر یک طراح لباس موفق هستید، خوب می‌دانید که طراحی لباس عربی منوط به کشیدن الگوهای ساده بر است. معمولاً لباس‌های عربی بسیار آزاد هستند و شما می‌توانید بدون اذیت از آنها استفاده کنید.

5/5 - (8 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×