موزه های مد و فشن

شاید با شنیدن کلمه موزه های مد و فشن با خودتان تصور کنید که لباس‌ها و موارد مخصوص به مد آیا باید در موزه‌ای برای تماشا قرار بگیرند. با کلمه موزه و کلمه تاریخ همه ما خاطرات بسیار زیادی را در ذهن تداعی میکنیم و سعی می‌کنیم به محصولات قدیمی فکر کنیم. در صنعت مد و فشن نیز با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی روز به روز محصولات متنوع‌تری وارد بازار شدند. با گذشت زمان و تغییر و تحول در صنعت مد و فشن قطعاً محصولات و لوازمی وجود دارند که شما می‌توانید آنها را در موزه نگهداری کنید. بازدید از موزه مد و فشن می‌تواند شما را بیشتر با دنیای مد آشنا کند. در این متن سعی داریم به معرفی چند موزه مد و فشن برتر در دنیا بپردازیم.

موزه مد و فنش نیویورک

موزه مد و فنش نیویورک

موزه های مد و فشن

موزه های مد و فشن به محل مخصوص نگهداری لوازم و وسایل خیاطی، لباس‌های دوخته شده توسط برندهای مختلف، اکسسوری های خاص و موارد کهن و تاریخی دیگر گفته می‌شود. این نمونه لباس‌ها و مجموعه‌های ارزشمند تاریخی در سال‌های گذشته تولید شدند و امروزه در موزه برای بازدید قرار گرفتند. شما در موزه‌ها می‌توانید دستکش‌های تزیین شده در دوره‌های قبل، کلاه‌های مختلف مورد استفاده، نوع پوشش بانوان و آقایان، اشیای گران قیمت و گرانبها، اکسسوری‌های مختلف مربوط به هر زمان را مشاهده نمایید. همچنین شما به واسطه مشاهده موزه مد و فشن می‌توانید اطلاعاتی در خصوص نوع پوشش و نوع برش و دوخت لباس‌های گذشته را  به دست آورید.

با برترین موزه‌ های مد و فشن آشنا شوید

موزه‌ های مد و فشن تنها در ایران وجود ندارند و شما در کشورهای مختلف به خصوص در کشورهای اروپایی و کشورهایی که مهد مد و فشن هستند می‌توانید نمونه‌هایی را مشاهده کنید. موزه‌ها گاهی عمومی و گاهی اختصاصی هستند. از انواع موزه‌های موجود که در صنعت مد و فشن فعالیت می‌کنند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

موزه کریستین دیور یکی از موزه های مد و فشن در گرانویل

یکی از موزه های مد و فشن که در فرانسه و در گرانویل فعالیت می‌کند موزه کریستین دیور است. این موزه در اصل خانه قدیمی طراح مشهور کریستین دیور است که برند دیور را طراحی و پایه‌ریزی کرد.  خانه صورتی رنگ در بالای تپه که در سال ۱۹۸۸ فعالیت خود را به عنوان موزه مد و فشن شروع کرد. طبق گفته‌های کریستین دیور این خانه یکی از منابع الهام او برای طراحی لباس‌های خاص و ویژه‌اش برای برند دیور است. شما در این موزه می‌توانید قطعات و لباس‌های طراحی شده توسط کریستین دیور، ایو سن لوران، جان گالیانو و غیره را مشاهده کنید.

موزه مد و فنش انگلیس

موزه مد و فنش انگلیس

موزه‌ی سالواتور فراگام،موزه ویژه در ایتالیا

یکی از دیگر موزه های مد و فشن موجود در ایتالیا این موزه می‌باشد. این موزه هم اکنون در فلورانس ایتالیا قرار دارد و موزه به نام یکی از طراحان اصیل کفش‌های پاشنه بلند به نام سالواتور فراگام میباشد. در سرتاسر این موزه مد و فشن شما می‌توانید انواع کفش‌های پاشنه بلند را مشاهده کنید. این طراح برجسته در صنعت مد و فشن تاثیر بسزایی داشته است و انواع کفش‌های پاشنه بلند را طراحی و تولید نموده است. این موزه برای آشنایی مخاطبین با تولیدات فراگام می‌باشد که ویژگی‌های خاص آن در سراسر دنیا زبانزد است.

موزه های مد و فشن نیویورک

یکی از موزه های مد و فشن نیویورک که آوازه آن در سراسر دنیا پیچیده است موزه F.I.T  می‌باشد. شاید با شنیدن نام این موزه کمی گمراه شوید اما باید عنوان کنیم که تنها تکنولوژی در تولیدات موجود در لباس های این موزه به چشم نمی‌خورد و اولین لباس‌های تولید شده توسط طراحی‌های پیچیده و با بهترین پارچه ها  تولید نشدند. در این میان باید عنوان کنیم که موارد پیچیده نیز در این موزه به چشم می‌خورند و حدود ۵۰۰۰ محصول و اکسسوری در این موزه جای گرفته است.

موزه مد و فشن ایو سن لوران

به جرات می‌توان موزه ایو سن لوران در پاریس را به عنوان یکی از موزه های مد و فشن برتر معرفی کرد. این موزه در سال ۲۰۰۲ شروع به فعالیت کرد و محل قرارگیری آن خانه قدیمی مد این طراح مشهور بود. در این موزه می‌توانیم بیشتر از ۵۰ هزار اکسسوری و لباس را مشاهده کنیم که توسط متدهای اوت کوتور تهیه شدند. این لباس‌ها و اکسسوری‌ها همگی نتایج زحمات این طراح مشهور و مطرح در دنیا می‌باشد.

موزه های مد و فشن در فلورانس ایتالیا

موزه های مد و فشن در فلورانس ایتالیا

موزه جذاب در فلورانس، یکی از موزه های مد و فشن برتر

یکی از موزه های مد و فشن برتر موزه گوچی در فلورانس ایتالیا می باشد. این موزه دارای محصولاتی مرتبط با دوره رنسانس است و به همین دلیل شهرت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. این موزه در یکی از کاخ‌های مربوط به قرن چهاردهم میلادی برپا شده است. بیشترین محصولی که در این موزه مشاهده می‌شود مربوط به برند گوچی است.

با موزه بالنسیاگا بیشتر آشنا شوید

یکی دیگر از انواع موزه مد و فشن در اسپانیا این موزه مطرح و جذاب می‌باشد. موزه بالنسیاگا در یکی از دهکده‌های مخصوص ماهیگیری در اسپانیا بنا شده است. طراح مشهور کریستوبال بالنسیاگا محصولات خود را درون این موزه مد و فشن قرار داده است و شما می‌توانید برای بازدید از آن اقدام کنید. در این موزه مد و فشن قطعات ویژه و جذابی را نیز می‌توانیم مشاهده کنید که مربوط به قرن 19 می باشند.

موزه فشن در انگلستان

شاید این موزه را بتوانیم به عنوان یکی از موزه های مد و فشن برتر که دارای محصولات لباس متنوع و قابل مشاهده است معرفی کنیم. در این موزه لباس‌های قرن هفدهم را مشاهده خواهیم کرد که یک طراح قدیمی و بی‌نام و نشان آنها را به موزه اهدا کرده است. شما آثار الکساندر مک کوئین را نیز می‌توانید در این موزه مد و لباس مشاهده نمایید.

از موزه کیف Simone دیدن کنید

 یکی از موزه های مد و فشن مطرح که در صنعت کیف و کفش فعالیت می‌کند، موزه مد و فشن Simone می‌باشد. همانطور که می‌دانید افراد در کره جنوبی علاقه بسیار زیادی به کیف دارند.  این موزه مد و فشن نیز در کره جنوبی واقع شده است. ما کیف‌های دستی با برندهای مختلف را می‌توانیم در این موزه مشاهده کنیم. طرح ساختمان این موزه به شکل یک کیف است و قدیمی‌ترین کیف موجود در آن مربوط به قرن پانزدهم است.

موزه های مد و فشن در نیویورک

موزه های مد و فشن در نیویورک

موزه‌ای دیگر در نیویورک

یکی از دیگر موزه های مد و فشن موجود در نیویورک موزه متروپولیتن است. اگر به کتاب و صنعت مد علاقه دارید و اسم مت گالا را شنیده‌اید قطعاً می‌دانید که موزه متروپولیتن چگونه فعالیت می‌کند. لباس‌های قدیمی و جدید که قدیمی‌ترین آنها مربوط به قرن پانزدهم است در این موزه قرار دارند. کتابخانه مد نیز در کنار موزه متروپولیتن قرار گرفته است و شما می‌توانید برای مطالعه کتاب‌های مطرح از طریق این موزه مد و فشن اقدام کنید.

Mode یا MoMu، کدام یک درست است؟

موزه‌های مد و فشن در جهان  نمونه‌های مختلفی دارند و موزه مد و فشن در آنتروپ بلژیک نیز یکی از انواع آن ها است. موزه آنتروپ بلژیک  لباس ها و محصولات طراحان بلژیکی که در هفته مد لندن لباس‌های خود را برای مشاهده عرضه می‌کنند، را در خود جای داده است. شما آثار معاصر چندین طراح بلژیکی معروف در زمینه مد و لباس را می‌توانید در این موزه بسیار دیدنی  مشاهده کنید.

موزه کیوتو موزه تاریخی ژاپنی

یکی از کشورهایی که در زمینه موزه مد و فشن حرفی برای گفتن خواهد داشت ژاپن و توکیو است. این موزه در ژاپن در قرن 17 فعالیت خود را آغاز کرد. در موزه کیوتو ۱۲ هزار لباس ظریف و قابل آسیب مشاهده می‌شود. به همین دلیل تنها قسمتی از موزه قابل مشاهده خواهد بود.

کاخ موزه سعدآباد یکی از موزه های مد و فشن ایرانی

یکی از موزه های مد و فشن مطرح در جهان موزه مد و فشن کاخ سعدآباد ایران در تهران است.  در این موزه انواع لباس ایرانی و اصیل شهرهای مختلف ایران به نمایش گذاشته شده است. لباس های یراق دوزی شده، ملیله دوزی شده، منجوق دوزی، سوزن دوزی شده و … را می‌توانیم از آثار مشهور لباس‌های فاخر ایرانی و موجود در کاخ موزه سعدآباد تهران معرفی کنیم.

5/5 - (12 امتیاز)

اخبار صنعت مد

8 دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×