اصطلاحات مد و فشن

اصطلاحات مد و فشن بسیار زیاد و متنوع می باشند. با توجه به گسترش روز افزون دنیای مد انتظار می رود که تعداد این لغات و واژگان هر روز بسیار زیادتر از روز پیش شوند. اما ما در این مقاله قصد داریم تا برخی از موارد پرکاربرد را خدمتتان معرفی نماییم که با دانستن آنها راحت تر متوجه مفاهیم شوید.

چرا باید با اصطلاحات مد و فشن آشنا شویم؟

آشنایی با اصطلاحات مد و فشن از جنبه های بسیار مهم می باشد. برخی از این مزایا در زیر لیست شده اند:

    • با دانستن اصطلاحات مد و فشن به گزارش ها و اخبار مد و فشن مسلط تر خواهید بود.
    • در دنیای مد حرفه ای تر به نظر می رسید.
    • راحت تر مفاهیم را متوجه خواهید شد.
    • درک بهتری به مسائل و مفاهیم به دست می آورید.
بررسی اصطلاحات مد و فشن

بررسی اصطلاحات مد و فشن

از همین رو در ادامه می توانید با برخی از اصطلاحات مد و فشن که رایج نیز می باشند، آشنا شوید.

آموزش اصطلاحات مد و فشن:

اگر مایل هستید تا با رایج ترین اصطلاحات دنیای مد و فشن آشنا شوید، توصیه می شود تا گزینه های زیر را در نظر داشته باشید:

CITY STYLE

از این مورد برای نشان دادن لباس های خیابانی یا تیپ های بسیار پیچیده استفاده می شود. امروزه در دنیای مد این سبک را بسیار مشاهده می نمایید.

COLOR COORDINATION

یکی از اصطلاحات مد و فشن که رایج نیز می باشد، بحث هماهنگی رنگ است. در واقع این مفهوم تئوری رنگ ها را در نظر گرفته و به هماهنگی رنگ ها کنار یکدیگر اشاره دارد. افرادی که با روانشناسی رنگ ها بیشتر آشنا باشند، راحت تر می توانند این مباحث را درک نمایند.

 

COCKTAIL DRESS CODE

کد لباس کوکتل یکی از اصطلاحات مد و فشن است که بیشتر برای رویداد های بزرگ و مهمانی ها شنیده می شود. عموما کت و شلوارها رسمی یا لباس های مجلسی در این دسته قرار می گیرند.

BIB AND TUCKER

اگر در دنیای مد و فشن قصد دارید تا بهترین لباس خود را به تن نمایید، باید از این اصطلاح استفاده نمایید. البته باید به این نکته نیز اشاره نمود که عبارت فوق یک عبارت عامیانه محسوب می شود.

CASUAL WEAR

این مورد از مجموعه اصطلاحات مد و فشن به معنی لباس های غیر رسمی است. در واقع لباس هایی که روزانه ما به تن می نماییم در این دسته قرار می گیرند. از سوی دیگر به این لباس ها، لباس های عادی نیز گفته می شود.

CASUAL WEAR

CASUAL WEAR

CARE LABEL

این مورد را می توان یک برچسب اجباری بین اصطلاحات مد و فشن دانست که بر روی تمام لباس ها وجود دارد. از این برچسب جهت نحوه شستشو استفاده می نمایند. در CARE LABEL عموما مواردی چون نحوه شستشو، درجه آب، نحوه خشک کردن و مواردی از این قبیل ذکر می شود.

BLACK TIE EVENT

این گزینه در اصطلاحات مد و فشن به معنی رویداد کراوات مشکی است. عموما از این اصطلاح برای رویدادها و مراسم شبانه استفاده می شود. باید در نظر داشت که عموما در اینگونه مراسم از کفش، کراوات و لباس های رسمی استفاده می شود. البته این اصطلاح شامل بانوان نیز می شود که باید تمام لباس رسمی مجلسی و بلند به تن نمایند.

BLING

اگر در دنیای مد از اکسسوری ها و لوازم پر زرق و برق استفاده شود، این اصطلاح مورد استفاده قرار می گیرد. عموما در دنیای فشن برای اینکه استایل یک شخص را تکمیل نمایند از این وسایل استفاده می شود.

BAROQUE

این مورد در واقع بیانگر یک نوع سبک می باشد که از دید بیننده بسیار اغراق آمیز به نظر می رسد. در فارسی به این سبک، باروک نیز می گویند که آیتم ها در آن به صورت باورنکردنی بزرگ یا غیر قابل تصور می باشند. امروزه در دنیای مد این سبک طرفداران خاص خود را دارد.

بررسی AVANT GARDE در مجموعه اصطلاحات مد و فشن

قطعا در دنیای مد و فشن واژه آوانگارد را شنیده اید. این مورد بیشتر در فشن شوها شنیده می شود و برای سلبریتی ها کاربرد دارد. در واقع سوپراستارهای سینما دارای این سبک هستند. طراحان مد برای ارائه لباس هایی در این سبک، زمان و هزینه بسیاری را صرف می نمایند.

AVANT GARDE

AVANT GARDE

بررسی ART DECO در اصطلاحات مد و فشن:

این سبک نیز یکی از سبک های پرطرفدار در دنیای مد و فشن می باشد. در واقع در این استایل بیشتر الگوهای هندسی و رنگ های معمولی همانند طلایی؛ سبز و … مورد نظر می باشد. همانگونه که از نام سبک مذکور می توان متوجه شد، طراحان باید از دیدگاه هنری خود نیز استفاده نمایند تا گزینه های مناسبی را ارائه دهند. جالب است که بدانید در بسیاری از دانشگاه های برتر دنیا این سبک آموزش داده می شود.

timeless
به معنای استایلی است که همیشه در روند باقی میماند و با هیچ ترندی تغییر نمیکند و قدیمی نمیشود.

timeless in fashion

timeless in fashion

trend

جهت کلی که در آن چیزی در حال توسعه یا تغییر است و اصطلاحا مد ناپایدار یا زودگذر گفته میشود

look

به چیدمان کلی یک استایل که در هرفرد میتوان دید، لوک گفته میشود

silhouette

به دوردوخت و خطوط محیطی لباس که شکل کلی آن را نشان میدهد، گفته میشود

silhouette در طراحی لباس

silhouette در طراحی لباس

dress code

کد پوششی است که به تم مخصوص هر مهمونی گفته میشود

basic

به معنی آیتم های اساسی یک استایل است.

monochrome

استایلی که در آن، از یک رنگ واحد در تناژ های مختلف استفاده میشود

جمع بندی:

باید در نظر داشته باشید که در دنیای مد، اصطلاحات مد و فشن بسیار زیاد و متنوع می باشند و آشنایی با همه آنها غیرممکن می باشد. از همین رو در این مقاله تلاش شد تا برخی از مهمترین و کاربردی ترین گزینه ها معرفی شوند اما باید در نظر داشته باشید که این اصطلاحات به اینجا ختم نمی شوند.

دنیای فشن روز به روز در حال گسترش است و با سرعت نیز به جلو حرکت می کند. افرادی که مایل هستید به جایگاه خوبی دست یابند و پیشرفت نمایند، نیاز است تا دانش خود را به روز نگه دارند. در همین راستا توصیه می شود تا همواره با این اصطلاحات آشنا گردند تا بتوانند مفاهیم موجود در این حوزه را بهتر درک نمایند.

https://www.merriam-webster.com/words-at-play/words-from-the-world-of-fashion/frog

https://www.hindustantimes.com/fashion-and-trends/10-terms-every-fashion-lover-needs-to-be-familiar-with-in-2017/story-AqH63rmXgwX9EfSkOM66tO.html

https://www.dictionary.com/browse/fashion

5/5 - (35 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباساخبار صنعت مد

2 دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×