با انواع فشن آشنا شوید

ساخت و طراحی انواع فشن و یا انواع استایل‌ها می‌تواند شما را به یک فرد با پوششی بسیار زیبا و منحصر به فرد تبدیل کند. امروزه با توجه به پیشرفته شدن صنعت مد و افزایش تعداد استایل‌ها نسبت به گذشته هر فردی می‌تواند بر اساس علایق خود یکی از انواع فشن را انتخاب نماید و استایلی متناسب با چیزی که به آن علاقه دارد را طراحی نماید. در نظر داشته باشید نوع پوشش شما همواره بیانگر احساسات شما، رفتار و منش شما می‌باشد. به همین دلیل باید در انتخاب نوع استایل دقت نمایید تا بهترین نوع پوشش را داشته باشید. در این متن سعی داریم به معرفی چند نوع استایل که در دنیای مد مطرح می‌باشد، بپردازیم.

Casual wear یا لباس غیر رسمی یکی از انواع فشن

یکی از انواع فشن مطرح در دنیای مد که افراد زیادی در طول روز از آن استفاده می‌کنند، لباس‌های کژوال یا غیر رسمی است. ریشه لباس‌های غیر رسمی یا کژوال را از میان انواع فشن می‌توانیم در دنیای غرب مشاهده کنیم. از سال ۱۹۶۰ پوشش کژوال در کشورهای غربی رواج بسیار زیادی یافت. این نمونه لباس‌ها را به دلیل راحتی‌شان به نام لباس‌های زمان استراحت، تفریح، لباس‌های راحتی و یا لباس‌های روزمره نیز میشناسند.

کژوال یکی از انواع فشن

کژوال یکی از انواع فشن

لباس‌های قدیمی یا نوستالژیک

از میان انواع استایل در دنیای مد می‌توانیم به این نمونه لباس‌ها نیز اشاره کنیم. با توجه به فرهنگ هر کشور لباس‌های قدیمی یا نوستالژیک با یکدیگر متفاوت خواهند بود. به طور کلی این نمونه از انواع فشن را می‌توانیم به سال‌های بسیار دور تا سال ۱۹۹۰ اختصاص دهیم. هر لباسی که در این سال‌ها طراحی و مورد استفاده قرار گرفته شده باشد در این گروه جای می‌گیرد و به عنوان یکی از انواع فشن در دنیای مد مطرح می‌شود.

استایل قدیمی

استایل قدیمی

 

 

مد پانک و جسارت آن در میان انواع فشن

در میان انواع فشن معرفی شده مد پانک یا استایل پانک را می‌توانیم به عنوان یک مد جسورانه و آزاد تلقی کنیم. قالب لباس‌های استفاده شده در استایل پانک از مد مشکی رنگ می‌باشد و رنگ‌های دیگر مانند فسفری، نارنجی،  قرمز، زرد و… نیز در همین دسته مشاهده می شوند. امروزه برخی از مدهای پانک و یا مدل‌های پانک از خالکوبی‌های استفاده می‌کنند که شعارهای سیاسی و نژادپرستانه در آنها طراحی شده است.

مد پانک از انواع استایل در دنیای مد

مد پانک از انواع استایل در دنیای مد

مد گوتیک

اعضای فرهنگ گوت سعی کردن یکی از انواع فشن را طراحی کنند و نام آن را گوتیک نهادند. استایل گوتیک مدی آمیخته با رنگ‌های تیره،رمرموز، به دور از انتخابات جنسیتی و قدیمی می‌باشد. احتمالا این نمونه لباس‌ها را در فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی‌زبان قدیمی مانند مالفیسنت و … مشاهده نموده اید. از ویژگی‌های مد گوتیک می‌توانیم به رنگ سیاه لباس‌ها، رنگ تیره رژ لب، مدل موهای عجیب و غریب و وجود اکسسوری‌های ویژه و ترسناک اشاره کنیم.

دنیای عجیب مد

سبک مینیمالیست یکی از انواع استایل در دنیای مد

امروزه یکی از انواع استایل در دنیای مد که بسیار ترند نیز می‌باشد، سبک مینیمالیست است. در سبک مینیمالیست شما می‌توانید ساده‌ترین برش‌ها و ساده‌ترین دوخت‌ها را در عین زیبایی مشاهده کنید. معمولاً رنگ‌های مورد استفاده در سبک مینیمالیست و استایل‌های آن رنگ‌های نود، خنثی و ساده می باشند. معمولا پارچه‌های غیر طرح‌دار و زیبا برای روزمره و محیط اداری و یا کار برای دوخت از لباس‌های سبک مینیمالیست انتخاب می‌شوند.

سبک مینیمال

سبک مینیمال

کلاسیک بودن در طراحی مد و فشن

یکی از انواع فشن که می‌توانیم در دنیای روزمره آن را به تعداد دفعات زیادی مشاهده کنیم، مد کلاسیکال است. لباس‌های باوقار، شیک، برش دار و چشم نواز در این دسته قرار می‌گیرند. لباس‌های کلاسیکال در هر فرهنگی با یکدیگر متفاوت هستند. برای نمونه کورست‌ها و یا لباس‌های قدیمی انگلیسی یکی از انواع لباس‌های کلاسیک معرفی شده می‌باشند. لباس‌های کلاسیک در عین زیبایی رنگ‌های شادی را نیز دارند. معمولاً پارچه‌های مورد استفاده برای دوخت این لباس‌ها پارچه‌های خاص مانند ابریشم و غیره می‌باشد. انواع کت و شلوارهای زنانه و مردانه را می‌توانیم در دسته این نمونه از انواع فشن طبقه‌بندی کنیم.

مد کلاسیک

مد کلاسیک

طراحی بوهو شیک

یکی از انواع فشن‌ها که می‌توانیم آن را با نام هیپی نیز بشناسیم طراحی بوهو است. طراحی استایل بوهو برگرفته از مردم جمهوری چک می‌باشد که آنها علاقه بسیار زیادی به لباس‌های گل گلی با طرح‌های شلوغ دارند. همچنین لباس‌هایی که آنها طراحی می‌کنند و می‌پوشند لباس‌هایی با سایزهای free می‌باشند. به همین دلیل به طراحی بوها طراحی هیپی نیز گفته می‌شود.

بوهو شیک

بوهو شیک

طراحی‌های اوت کوتور یکی از انواع استایل در دنیای مد

طراحی‌ها و انواع استایل در دنیای مد بسیار زیاد هستند. یکی از انواع آن را می‌توانیم به اوت کوتور اختصاص دهیم. لباس‌های اوت کوتور با ظرافت بسیار زیادی دوخته می‌شوند و معمولاً از تور، دانتل و پارچه‌های دیگر با ضخامت بسیار کم تولید می‌شوند. کوتور به معنی ظرافت و یا کیفیت بالاست. اوت نیز به معنی خیاطی در زبان فرانسوی می‌باشد به همین دلیل اوت کوتور سبکی از دنیای مد است که دقت و ظرافت بسیار زیادی بر روی لباس‌های آن صورت می‌پذیرد.

اوت کوتور از انواع فشن

اوت کوتور از انواع فشن

استایل سازی به روش هیپ هاپ

هیپ هاپ یکی از انواع فشن می‌باشد که برگرفته از نوع پوشش کودکان و افراد فقیر نشین کشورهای غربی است. به دلیل فقر بیش از اندازه در محله‌های فقیر نشین آمریکا این نمونه از کودکان لباس‌های بزرگتر از سایز خود را به تن می‌کردند و بعدها طراحان لباس به این نمونه از لباس‌ها و نوع پوشش نام هیپ هاپ را  اختصاص دادند. این نوع پوشش امروزه در میان سلبریتی‌ها در تمام دنیا مشهور می‌باشد. برای نمونه می‌توانیم به نوع پوشش بیلی آیلیش اشاره کنیم.

هیپ هاپ مد

هیپ هاپ مد

کلام نهایی و نتیجه‌گیری در خصوص انواع فشن

با توجه به آنچه که در خصوص انواع فشن به شما عنوان کردیم شما می‌توانید بر اساس علایق و سلیقه خود یکی از انواع فشن را انتخاب نمایید و استایل مد نظر خود را طراحی کنید. همچنین اگر طراح لباس هستید می‌توانید با شناخت سبک‌های مختلف طراحی لباس و استایل‌های متنوع و انواع فشن نیاز مشتریان با سلیقه‌های مختلف خود را برآورده کنید.

4.9/5 - (28 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×