ایده در طراحی لباس

چگونه برای طراحی لباس ایده بگیریم ؟ این سوالی است که اغلب تازه واردین به این رشته پس از یادگیری اصول اولیه مطرح می کنند. همواره باید در نظر داشته باشید که طراحی لباس نیز مانند بسیاری از رشته های هنری دیگر نیاز به خلاقیت، الهام و نوآوری دارد تا بتواند پیشرفت نماید. از همین رو بسیاری از افراد همواره از خود می پرسند که چگونه برای طراحی لباس ایده بگیریم؟ در این مقاله قصد داریم تا به این سوال پاسخ داده و نکات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

چگونه برای طراحی لباس ایده بگیریم؟

چگونه برای طراحی لباس ایده بگیریم؟

چگونه برای طراحی لباس ایده بگیریم؟ و از کجا فعالیت خود را آغاز کنیم؟

اگر شما نیز جزء آن دسته از افراد می باشید که از خود می پرسید، چگونه برای طراحی لباس ایده بگیریم؟ لازم است تا همواره برخی از انواع ایده طراحی لباس ساده را در ذهن خود مرور کنید تا بتوانید گزینه های جدیدی را خلاق نمایید. برخی از این ایده ها در زیر لیست شده اند که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • چگونه برای طراحی لباس ایده بگیریم؟ و از کجا فعالیت خود را آغاز کنیم؟

    چگونه برای طراحی لباس ایده بگیریم؟ و از کجا فعالیت خود را آغاز کنیم؟

    توجه به معماری و مکان های تاریخی:

یکی از انواع ایده طراحی لباس ساده، توجه به معماری های مختلف باستانی می باشد. این مکان های تاریخی می توانند بیشمار ایده را در اختیار شما قرار دهند که بیانگر طرز فکر، تاریخ مدرن و حتی تفکر مردم در ادوار قبلی است. با استفاده از ترکیبات رنگی و منظره هایی که در این بخش دیده می شود، شما می توانید حس هنری خود را تحریک کرده و خلاقیت جدیدی را پایه گذاری نمایید. از این مورد اغلب طراحان لباس برای ترکیب بندی رنگی در طراحی های لباس خود بهره می برند.

ایده پردازی در طراحی لباس

ایده پردازی در طراحی لباس

  • توجه به عکس ها و پوسترها:

قطعا وقتی از خود می پرسید، چگونه برای طراحی لباس ایده بگیریم؟ قطعا در دنیای مجازی نیز به دنبال پاسخ آن خواهید بود و جواب های احتمالی را در چارچوب عکس بررسی می کنید. عکس ها دنیای متفاوتی دارند و می توانند برای طراحان لباس بیانگر جنبه های جدیدی باشند. با توجه به اینکه حجم ها، رنگ ها، ترکیب المان ها و مواردی از این قبیل می توانند بازخوردهای مختلفی داشته باشند، طراحان لباس می توانند از آنها به عنوان یک ایده طراحی لباس ساده بهره ببرند. عکس شما می تواند بیانگر یک طراحی از رقیبتان باشد که شما با دیدن آن یک ایده جدید دریافت نمایید.

  • طبیعت:

سومین موردی که می تواند به عنوان یک ایده طراحی لباس ساده مورد استفاده قرار بگیرد، طبیعت می باشد. این مورد فرصتی را در اختیار طراحان لباس قرار می دهد تا بتوانند به نظرم بین فاکتورهای موجود و هارمونی آنان در کنار هم توجه کنند. دشت، کوه، گل و … هر یک به عنوان یک منبع الهام خاص می توانند مورد استفاده قرار گیرند. به صورت کلی شما می توانید از طبیعت بیاموزید که چگونه فاکتورهای مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهید، به گونه ای یک تلفیق بی نقص ایجاد شود.

 

چگونه برای طراحی لباس ایده بگیریم؟ منابع ایده کدام موارد است

چگونه برای طراحی لباس ایده بگیریم؟ منابع ایده کدام موارد است

 

  • موسیقی:

برای افرادی که از خود می پرسند، چگونه برای طراحی لباس ایده بگیریم؟ شاید موسیقی یک پاسخ دور از ذهن باشد اما باید بدانید که می تواند منبع الهام خوبی باشد. موسیقی می تواند تمرکز شما را در حین کار افزایش دهد و موجب شود که جز بر مقوله لباس به گزینه دیگر فکر نکنید. از سوی دیگر تحقیقات نشان داده است که موسیقی می تواند به راحتی حس و ادراک شما را برانگیزد و فضای ذهنی شما را برای خلق ایده های جدید آماده سازد.

  • نقاشی ها:

برای پاسخ به سوال چگونه برای طراحی لباس ایده بگیریم؟ حتما به گزینه نقاشی نیز فکر کنید. مشاهده نقاشی می تواند شما را با ایده ها و تفکرات دیگران آشنا نماید و از سوی دیگر شما خود نیز با نقاشی کشیدن می توانید بخش مجهول فکر خود را بر روی کاغذ آورده و آن را بسط دهید. نحوه ترکیب رنگ ها، قرار دادن اشکال در کنار یکدیگر، توجه به موضوع و در ایجاد هماهنگی بین آنها از مزیت های نقاشی نمودن و توجه به نقاشی های دیگران است.

به صورت کلی یک طراح لباس باید همواره از موضوعات پیرامون خود ایده بگیرد و این مورد مستلزم آن می باشد که به جزئیات توجه ویژه ای کنید. عکسبرداری از فاصله کم می تواند دقت فرد را بالا ببرد. این کار موجب می شود تا شور و شعف افراد افزایش پیدا کند. از سوی دیگر باید در نظر داشت که محیط پیرامون ما مملو از ایده های کوچک و بزرگ است، المان هایی که در خانه وجود دارد، دشت، گلريال تپه و مواردی از این قبیل خود می توانند یک منبع جدیدی باشند. البته در نظر گرفتن المان فرهنگ نیز، این بین از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی لباس شما همواره باید به گونه ای باشد که با فرهنگ عامه مردم همسو بوده و ایده های جدید را بیان دارد.

جمع بندی:

امروزه بسیاری از افراد در حوزه طراحی لباس حضور دارند که بیان می دارند، چگونه برای طراحی لباس ایده بگیریم؟ در پاسخ به سوال این افراد می توان چند ایده طراحی لباس ساده که در بالا عنوان شد را بیان داشت اما باید در نظر داشت که این هنر یک هنر بروز و رو به رشد است. از همین رو نیاز است تا شما همواره از بروز ترین ابزار و تکنولوژی ها استفاده نمایید تا از آخرین ایده های موجود آگاه شوید. مشاهده سایر طراحی های صورت گرفته می تواند آغاز کار شما به عنوان یک طراح لباس باشد. از سوی دیگر شما باید همواره در جامعه حضور داشته باشید و از سلایق مردم آگاه باشید. به طور مثال شما باید بدانید که اکنون چه سبک هایی در مد می باشند و یا چه سبک هابب علاقه مندانی ندارند. با آنالیز این موارد می توانید ایده های بسیار خوبی برای شروع فعالیت های خود به دست آورید.

ایده طراحی لباس داشته باشیم

ایده طراحی لباس داشته باشیم

شرکت در نمایشگاه های مختلف و ورکشاپ های مربوطه نیز می تواند ایده های بسیاری را در ذهن شما ایجاد نماید. امروزه روش های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها بهره ببرید، فشن شوها، معماری، تاریخ، طبیعت، جامعه، نقاشی و عکاسی تنها برخی از مواردی می باشند که طرفداران بسیاری دارند. شما به عنوان یک طراح باید بررسی نمایید که حس و علاقه شما بیشتر به کدام سو است.

https://www.masterclass.com/articles/how-to-find-fashion-inspiration#quiz-0

https://fashionbrainacademy.com/i-have-a-great-idea-for-a-product-what-do-i-do-first/

5/5 - (1 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباس

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×