ست کردن شلوار

بعضی از آقایان نگران ست کردن شلوار پارچه‌ای با کفش خود هستند؛ گاهی نمی‌دانند چه رنگ و چه جنسی را با چه کفشی ست کنند. هماهنگ کردن مدل‌ها و رنگ‌های مختلف، می‌تواند سخت و گیج‌کننده باشد. ست کردن رنگ نامناسب یا شلوار اشتباه با کفش می‌تواند استایل شما را بهم بریزد. اما باید گفت که ست کردن کفش با لباس مردانه کار ساده‌ای است که زیبایی و جذابیت شما را افزایش می‌دهد. در این مقاله نحوه ست کردن کفش‌های مختلف با  شلوارهای پارچه‌ای را توضیح خواهیم داد. تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

ست کردن لباس مردانه با رنگ‌های مختلف

آیا تا به حال کفش آکسفورد را با شلوار جین مردانه پوشیده‌اید؟ کت و شلوار با کفش ورزشی چطور؟ همیشه کفش مشکی را با شلوار مشکی و شلوار کتان را با کفش قهوه‌ای یا کرمی می‌پوشند، اما می‌توان این ترکیب را متفاوت و متنوع‌تر کرد. کفش‌های مردانه به دو دسته کلاسیک و اسپرت تقسیم می‌شوند. هر کدام از این دو دسته، مدل‌ها و رنگ‌های متفاوتی دارند که آنها را مرور خواهیم کرد.

کفش‌های کلاسیک

کفش‌های دربی، آکسفورد و کالج نمونه‌هایی از کفش‌های کلاسیک هستند که با لباس‌های رسمی و اداری ست می‌شوند. این کفش‌ها مخصوص محل کار بوده و معمولاً در سه رنگ مشکی، قهوه‌ای و کرمی وجود دارند.

کفش مشکی

ست کردن کفش مشکی با لباس مردانه مناسب، زیبایی و جذابیت شما را افزایش می‌دهد؛ مثلاً یک کت و شلوار مشکی یا خاکستری با کفش آکسفورد مشکی ترکیب بسیار زیبایی است. سایه روشن رنگ مشکی و خاکستری، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. همچنین می‌توانید به جای رنگ مشکی یا خاکستری، از شلوار سرمه‌ای، آبی یا سفید نیز استفاده کنید. توجه کنید که این کفش را هرگز با لباس مردانه قهوه‌ای، زیتونی یا قرمز نپوشید.

کفش قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای با آبی مثل آبی روشن با کفش کالج قهوه‌ای، ترکیب خوبی به نظر می‌رسد. در کل بهتر است که به جای شلوارهای تیره مثل مشکی، این کفش را با شلوارهای پارچه‌ای روشن مثل قهوه‌ای، کرمی، زیتونی، قرمز، سفید یا خاکستری ست کرد.

کفش کرمی

کفش کرمی متنوع‌ترین رنگ در کفش‌های کلاسیک به شمار می‌رود که با هر شلوار و لباس مردانه و با هر رنگی ست می‌شود. این ترکیب مناسب روزهایی است که سرتان شلوغ است و فرصت ست کردن لباس‌های مختلف را با کفش‌هایتان ندارید.

کفش‌های کلاسیک با لباس‌های رسمی و اداری ست می‌شوند.

کفش‌های کلاسیک با لباس‌های رسمی و اداری ست می‌شوند.

کفش‌های اسپرت

به جز کفش‌های رسمی که بیشتر مناسب محل کارند، بقیه کفش‌ها مثل کفش‌های ورزشی، مناسب استفاده روزمره، کژوال و مهمانی‌ها هستند. برعکس کفش‌های کلاسیک، این گروه تنوع رنگ زیادی دارند. پس ست کردن این کفش‌ها با لباس‌های مردانه سخت‎تر بوده و نیازمند دقت بیشتری است.

کفش‌های سفید

کفش سفید یک رنگ پرکاربرد برای همه لباس‌های روزمره و کژوال است؛ مثلاً کفش کتانی سفید با هر جور لباس مردانه ای ست می‌شود. تنها مشکل این کفش این است که زود کثیف شده و به تمیزی و مراقبت زیادی نیاز دارد.

کفش‌های خاکستری

رنگ خاکستری نیز مانند کفش سفید کاربرد زیادی دارد. با این تفاوت که زود کثیف نمی‌شود و به اندازه سفید جلب توجه نمی‌کند. این کفش با شلوارهای پارچه‌ای مشکی، آبی، خاکستری، قهوه‌ای، زیتونی، سفید و قرمز ترکیب خوبی خواهد ساخت.

منبع: مرکز خرید آنلاین بانی مد

کفشهای آبی

رنگ آبی مورد علاقه همه نیست؛ اما کفش‌های کتانی نبوک و جیر آبی زیبایی و جذابیت ویژه‌ای به ظاهر شما می‌بخشند. این کفش با لباس مردانه خاکستری، سفید، زیتونی، قهوه‌ای روشن و قرمز ست می‌شود؛ اما ترکیب آنها با رنگ مشکی و آبی جالب نیست. به جای آن از رنگ‌های آبی تیره یا سرمه‌ای استفاده کنید.

کفش قرمز

ست کردن رنگ قرمز برای شلوار یا کفش کار سختی است؛ اما طرفداران زیادی دارد. این رنگ با شلوارهای پارچه‌ای آبی، قهوه‌ای روشن، سفید، خاکستری، زیتونی و سرمه‌ای ست می‌شود. اما هرگز آنها را با لباس‌های مردانه قرمز، قهوه‌ای تیره و مشکی امتحان نکنید.

کفش‌های ورزشی، مناسب استفاده روزمره، کژوال و مهمانی‌ها اس

کفش‌های ورزشی، مناسب استفاده روزمره، کژوال و مهمانی‌ها اس

ست کردن لباس مردانه با کفش‎های مختلف

  1. شلوار کتان:این شلوار نرم، سبک و راحت، ظاهری شیک و جذاب دارد که می‌توان آن را با کفش‌های کالج و لوفر ست کنید.
  2. کت و شلوار:کت و شلوار مناسب مراسم‌های رسمی و جشن‌ها است. این شلوارها بهتر است با کفش‌های آکسفورد ست شوند.
  3. شلوارهای اسلیم فیت یا جذب:این شلوارهای جذب مناسب جلسه های کاری و مراسم های مختلف است و می‌توان آنها را با کفش‌های مانک استرپ یا کفش‌های سگک‌دار و آکسفورد پوشید.
  4. شلوارهای گشاد:این شلوارهای کژوال و گشاد را می‌توان با کفش‌های کالج منگوله‌دار و یک جوراب شیک ست کرد.
  5. شلوار شش جیب:این شلوار بسیار راحت و سبک بوده و با یک کفش ورزشی، ظاهر زیبایی به شما می‌بخشد.

نکات مهم برای ست کردن شلوار پارچه‎ای و کفش

  1. مشکی بهترین و معمول‌ترین رنگ کفش است و کاربرد زیادی دارد.
  2. فقط رنگ باعث زیبایی یک کفش نمی‌شود.طراحی آن نیز یک امتیاز مهم محسوب می‌شود؛ مثلاً کفش دربی مشکی از قهوه‌ای آن بهتر است و آکسفورد شکلاتی از هر دوی آنها.
  3. کاربرد کفش‌های کژوال با رسمی متفاوت است.
  4. اگر کفش شما کثیف باشد،رنگ و طراحی زیبای آن را زیر سوال می‌برد. پس همیشه واکس و براق‌کننده مناسب کفشتان را همراه داشته باشید.
  5. اگر کفش شما ترکیبی از چند رنگ است،به رنگ غالب که از بقیه بیشتر است توجه کنید و شلوارتان را با آن ست کنید. می‌توانید از بقیه رنگ‌های کفشتان برای بقیه لباس‌ها و اجزای تیپتان استفاده کنید؛ مثلاً اگر کفش شما سفید، آبی و قرمز است و رنگ سفید غالب و از بقیه بیشتر است، شلوار رنگ خنثی و‌کمرنگ انتخاب کنید. می‌توانید تیشرت آبی و کراوات قرمز را نیز با آن ست کنید یا رنگ لباس‌هایتان را خنثی و ساده انتخاب کنید تا کفش‌هایتان جذاب‌تر نشان داده شوند.
  6. در طول روز از کفش‌های مختلف استفاده کنید تا عمر آنها را افزایش دهید.وقتی که پا عرق می‌کند، کفش باید زمان کافی برای خشک شدن داشته باشد تا بو نگیرد و شکل خود را حفظ کند.

حرف آخر

پیدا کردن کفش مناسب به عوامل بسیاری مثل کاربرد، سلیقه، رنگ، جنس، هزینه، کیفیت، زیبایی و ظاهر بستگی دارد که در هر فرد متفاوت است. در هر انتخاب، ست کردن مناسب شلوار لباس مردانه با این کفش‌ها باعث زیبایی و جذابیت ظاهری بیشتر شما خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×