مناسب ترین انواع پارچه برای لباس دخترانه کدام است؟

فرقی نمی کند که برای خرید پارچه به بازار رفته باشید یا در سایت های فروشگاهی به دنبال انواع پارچه برای لباس دخترانه هستید؛ زیرا در هر صورت با حجم بسیاری از پارچه های متنوع رو به رو خواهید شد. خرید پارچه های مناسب برای دوخت لباس های دخترانه و ملزومات حجاب مانند چادر و ساق دست دخترانه، تا حدی به سلیقه شما و مدل لباس مدنظرتان بستگی دارد.

البته باید این نکته را مد نظر داشته باشید که قیمت پارچه با توجه به نوع کاربرد آن متنوع است به طور مثال، اگر می خواهید ست چادر نماز سفارش دهید، هزینه پارچه مصرفی و خیاط بیشتر از قیمت ست کامل چادر نماز جشن تکلیف آماده در بازار برای شما تمام می شود. بنابراین برای خرید یک پارچه باکیفیت باید بودجه مناسبی را در نظر بگیرید.

7 پارچه عالی برای دوخت لباس دخترانه

خوشبختانه تنوع انواع پارچه برای لباس دخترانه بسیار است؛ بنابراین بعید است که نتوانید یک پارچه مناسب برای دوخت لباس مورد نظرتان پیدا کنید. با این حال با توجه به اینکه کودکان پوست حساس تری دارند و لباس هایشان دائما نیاز به شستشو دارد، باید در انتخاب پارچه برای آن ها دقت و وسواس بیشتری به خرج دهید. برخی از بهترین و باکیفیت ترین انواع پارچه مناسب برای دوخت لباس بچگانه به شرح زیر هستند:

1. نخ پنبه

2. لنین 3. دورس 4. چیت 5. تدی 6. ساتن

7. حریر

1.      بهترین پارچه برای لباس های پچگانه، پارچه نخ پنبه

پارچه نخ و پنبه در صدر لیست بهترین انواع پارچه برای لباس دخترانه قرار دارند که بسیار نرم و لطیف هستند و باعث ایجاد حساسیت های پوستی در کودکان نمی شوند. ای پارچه ها از مقاومت بالایی در برابر شستشو برخوردار بوده و شما می توانید به راحتی آن ها را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید؛ بدون اینکه نگران از بین رفتن ظاهر و بافت پارچه باشید!

پارچه های نخ و پنبه، رنگ ها و طرح های مختلفی دارند؛ بنابراین شما می توانید از این پارچه ها برای دوخت لباس خواب یا لباس های روزمره استفاده کنید. دیگر ویژگی های جذاب این نوع پارچه ها، خشک شدن سریع و چروک پذیری است؛ با این حال باید در نظر داشته باشید که پارچه های نخ و پنبه کمی آب رفت دارند.

پارچه تابستانی لنین

پارچه تابستانی لنین

2.      پارچه تابستانی لینن، بهترین پارچه برای روزهای گرم

یکی دیگر از مناسب ترین انواع پارچه برای لباس دخترانه بدون شک پارچه لینن است؛ زیرا بسیار سبک هستند. پس اگر می خواهید لباس بهاره و تابستانی برای فرزندتان بدوزید به سراغ این نوع پارچه ها بروید.

پارچه های لینن به دلیل قابلیت تنفس بالایی که دارند از افزایش دمای بدن کودک در فصل های گرم سال جلوگیری می کنند؛ بنابراین برای دوخت لباس های روزمره نیز بسیار مناسب هستند. این پارچه ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار اند؛ اما با این حال مانند پارچه های نخ و پنبه، مقداری آب رفت دارند.

3.      پارچه پاییزه دورس، بهترین انتخاب برای فصول سرد

خانم هایی که می خواهند یک دست لباس مناسب برای فصل پاییز و زمستان برای فرزندشان بدوزند، می توانند از پارچه های دورس استفاده کنند. پارچه های دورس انواع مختلفی دارند و نوع تو کرک آن برای دوخت لباس های زمستانی مناسب هستند و پارچه های دورس معمولی، برای دوخت لباس های بهاره انتخاب مناسبی به حساب می آیند. پارچه های دورس باکیفیت، خیلی زود در اثر شستشو تغییر شکل نمی دهند و از مقاومت بالایی برخوردار اند که با توجه به کیفیت قیمت های متفاوتی دارند.

4.      پارچه چیت، مناسب ترین گزینه برای لباس های روزمره

 این نوع پارچه ها بهترین انتخاب برای دوخت لباس های روزمره به حساب می آیند. پارچه های چیت با استفاده از الیاف نخی تهیه می شوند، اما از نظر تراکم با پارچه های نخی متفاوت هستند. شما می توانید پارچه های چیت را با تراکم های مختلفی تهیه کنید. پارچه های چیت نازک برای دوخت لباس های تابستانی مناسب هستند و پارچه های ضخیم تر و متراکم تر برای دوخت لباس های بهاره یا پاییزه مورد استفاده قرار می گیرند. همچینن پارچه های چیت از نظر طرح و رنگ تنوع زیادی دارند. بسیاری از این پارچه ها با طرح های کودکانه تولید می شوند. به همین دلیل بیشتر مورد توجه خیاط های لباس کودک قرار می گیرند.

5.      پارچه های تدی، پارچه ای زیبا و گرم برای کودکان در فصول سرد

نمی توانیم درباره انواع پارچه برای لباس دخترانه صحبت کنیم؛ اما نامی از پارچه های تدی نبریم. البته شاید شما این پارچه ها را با نام پارچه های ببعی، خرسی و تدی پشمی بشناسید. به شما پیشنهاد می کنیم که از پارچه های تدی برای دوخت لباس های زمستانی دخترانه استفاده کنید.

این نوع پارچه ها رنگبندی بسیار متنوعی دارند؛ بنابراین شما با هر سلیقه ای می توانید، یک قواره پارچه تدی برای دوخت لباس فرزند خود بخرید. در نظر داشته باشید که پارچه های تدی از نظر کیفیت با هم متفاوت هستند و نوع با کیفیت آن به هیچ وجه ریزش ندارد. بنابراین شما با خیال راحت می توانید با آن ها لباس های بچه گانه بدوزید.

6.      پارچه های براق ساتن با قیمتی مناسب

پارچه های ساتن براق و زیبا هستند و قیمت مناسبی نیز دارند؛ به همین دلیل جزو بهترین انتخاب ها برای دوخت لباس های مجلسی دخترانه به حساب می آیند. این نوع پارچه ها از نظر رنگ بندی بسیار متنوع بوده و به شما امکان دوخت انواعی از طرح های مختلف را می دهد

در نظر داشته باشید که این پارچه ها به هیچ وجه انتخاب خوبی برای دوخت لباس های روزمره نیستند و تنها برای دوخت لباس های مجلسی کاربرد دارند.

پارچه ساتن براق

پارچه ساتن براق

7.      پارچه نازک و زیبای حریر مناسب برای لباس های مجلسی

پارچه حریر یکی از بهترین انواع پارچه برای لباس دخترانه مجلسی محسوب می شود که نیاز به آستر دارند. شما می توانید با این  پارچه، انواعی از مدل های مختلف مجلسی یا مدل های زیبای یقه حجاب را برای کودکتان بدوزید. پارچه های حریر در بازار با قیمت های مختلفی به فروش می رسند؛ بنابراین شما با هر بودجه ای می توانید یک قواره پارچه حریر زیبا و خوش رنگ را برای دوخت لباس های دخترانه تهیه کنید.

نکته: پارچه های حریر به مراقبت بسیاری نیاز دارند زیرا به راحتی نخ کش می شوند و آسیب می بینند.

جمع بندی

خانم هایی که دوست دارند برای فرزندانشان لباس بدوزند و علاقه ای به خرید لباس های آماده موجود در بازار ندارند، می توانند به راحتی انواع پارچه برای لباس دخترانه را به صورت اینترنتی سفارش بدهند. تنوع پارچه های مناسب برای دوخت لباس های بچگانه بسیار است؛ با این حال ما خرید پارچه های لینن و نخ پنبه را برای دوخت لباس های روزمره و خانگی توصیه می کنیم.

پارچه های تدی و دورس نیز مناسب ترین گزینه برای دوخت لباس های پاییزه و زمستانه محسوب می شوند و اگر هم قصد دارید، لباس مجلسی برای دختر بچه عزیزتان بدوزید، پارچه های حریر و ساتن انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهند بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×