طراحی لباس با الهام از طبیعت

طراحی لباس با الهام از طبیعت می‌تواند خلاقیت شما را در زمینه طراحی لباس به رقیبانتان نشان دهد. یک هنرمند باید دارای چشمی تیز بین باشد تا بتواند  با خلاقیت خود برای تولید محصولات متنوع اقدام کند. بر روی کره زمین موجودات مختلفی وجود دارند و زندگی آنها به شیوه متنوعی در طول روز رخ خواهد داد. شما می‌توانید به عنوان یک طراح لباس با ایده گرفتن از انواع حیوانات، موجودات کوچک و بزرگ موجود در دریا،  مکان‌های دیدنی، عجایب هفتگانه و موارد مختلف دیگری که آنها را با نام طبیعت می‌شناسیم، خودتان و برند تان را معرفی نمایید. در این متن سعی داریم همه آنچه که شما نیاز دارید تا در خصوص الهام از طبیعت در طراحی لباس بدانید را عنوان کنیم. با عنوان نمودن چنین توضیحاتی می‌توانید بدون نگرانی برای طراحی لباس‌های جدید اقدام کنید. کالکشن طراحی لباس با الهام از طبیعت خود را به کالکشن‌های دیگر تان اضافه کنید.

طراحی لباس با ایده از طبیعت

طراحی لباس با ایده از طبیعت

طراحی لباس با الهام از طبیعت

طراحی لباس با الهام از طبیعت یکی از روش‌هایی است که طراحان مطرح و به نام دنیا از آن روش استفاده نمودند تا بتوانند فروش لباس‌های خود را در برندهای مختلف افزایش دهند. برندهای متعددی نیز امروزه از این روش برای جذب مخاطب استفاده نموده اند و توانسته اند علاقمندان به طبیعت را به طراحی لباس نیز علاقمند سازند. همه آنچه که در دور و اطراف ما وجود دارد می‌تواند به عنوان طبیعت ما در نظر گرفته شود. ممکن است فردی به کوهنوردی علاقه‌مند باشد و از طبیعت کوه برای طراحی لباس الهام بگیرد. هر فردی بر اساس آنچه که می‌بیند و می‌پندارد می‌تواند از طبیعت الهام بگیرد و لباس‌های جذاب را بر اساس ظاهر طبیعت طراحی نماید.  هرچه خلاقیت شما در این زمینه بیشتر باشد و هرچه به سوی طبیعتی روانه شوید که هنوز فردی از روی آن برای طراحی لباس اقدام نکرده است، می‌توانید به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

چگونه یک طبیعت الهام بخش مد خواهد بود؟

شاید در ابتدا شنیدن عبارت طراحی لباس با الهام از طبیعت شما را به فکر فرو ببرد و تا حدود زیادی به این نتیجه برسید که آیا این موضوع امکان‌پذیر می‌باشد یا خیر؟ در این میان باید عنوان کنیم که طبیعت دارای بافت‌ها، رنگ‌ها، شکل‌ها و همچنین الگوهای جذابی است. شما زمانی که الهام از طبیعت در طراحی لباس را مورد استفاده قرار می دهید، چشم انداز جدیدی را به صنعت مد اضافه خواهید کرد. یک طراح مد با مشاهده دقیق طبیعت و استفاده از ویژگی‌های ظهور پیدا کرده در طبیعت می‌تواند سبب خلق آثار هنری جدیدی به واسطه آن عناصر شود. صنعت مد به خودی خود یک صنعت جذاب می‌باشد که با ظهور و الهام گرفتن از طبیعت می‌توانیم این صنعت را با دنیای جدید آشنا کنیم و جذابیت آن را برای مخاطبین چندین برابر نماییم.

الهام از طبیعت در طراحی لباس

الهام از طبیعت در طراحی لباس

طراحی لباس با الهام از طبیعت سنت شکنی مدگرایانه

در گذشته الهام از طبیعت در طراحی لباس توسط برندهای مطرح وجود نداشت. در چنین حالتی صنعت مد خسته کننده شده بود و افراد زیادی که علاقمند به این صنعت بودند سعی کردند از آن کنار گیری کنند. طراحان لباس به این نتیجه رسیدند که مخاطبین به دنبال طراحی‌های جدید هستند. موفقیت در زمینه طراحی مد به دست نخواهد آمد مگر آنکه خلاقیت بسیار زیادی به طراحی‌های یک طراح اضافه شود. یکی از دیگر عوامل موجود آن است که طراحی‌ها کاربردی و بر اساس واقعیت و ملموس باشند. یکی از این روش‌ها طراحی لباس با الهام از طبیعت است.  طراحی‌ها به عنوان سنت شکنی مدگرایانه معروف هستند و تغییر زاویه دید هنرمند و سنت شکنی در این زوایای دید می‌تواند سبب ایجاد چنین طراحی‌های زیبایی در صنعت مد شود.

از چه مواردی در طبیعت می‌توانیم الهام بگیریم؟

طراحی لباس با الهام از طبیعت تنها نباید به یک طبیعت محدود باشد.  شما باید سعی کنید از موارد مختلفی مانند دریا، جنگل، کوهستان، آبشار، حیوانات زنده، سنگ ها، رخداد های فضایی، کهکشان و موارد مختلف دیگر برای طراحی لباس استفاده کنید.  هرچه طبیعت انتخابی خاص‌تر باشد، لباس تهیه شده نیز خاص‌تر و ویژه‌تر خواهد بود.  در چنین حالتی شما می‌توانید لباسی تولید کنید که برندهای مختلف به دنبال خرید طرح شما باشند.

مد و طبیعت

مد و طبیعت

طراحی لباس با الهام از طبیعت توسط چه برندهایی انجام شده است؟

قطعاً طراحی لباس با الهام از طبیعت اولین بار به ذهن شما خطور نکرده است.  برندهای مختلفی در دنیا و صنعت مد به طراحی لباس با الهام از طبیعت پرداختند. از میان مهم‌ترین آنها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برند ورساچه در سال 2021 در کالکشن تابستانه و بهاره خود
  • برند شنل در بهار 2019 با کالکشنی از لباس‌های شنای متفاوت با طراحی‌هایی از طبیعت
  • ژان پل گوتیه در بهار و تابستان 2019 با کالکشنی از موجودات ریز در اعماق دریا
  • والنتینو و طراحی‌هایی از موجودات نرم تن دریایی
  • جورج هوبیکا طراحی که از سواحل مدیترانه برای الهام گیری

شما می‌توانید با بررسی این نمونه از الهام گیری‌ها و در نظر داشتن نیاز بازار برای طراحی جدید محصولاتی که جامعه به آنها نیاز دارد اقدام کنید. در چنین حالتی طراحی لباس با الهام از طبیعت می‌تواند باعث افزایش درآمد شما در این شاخه هنری شود.

طبیعت و مد همسو و هم راستا با یکدیگر

طبیعت ظاهر زیبایی دارد و مد نیز از زیبایی‌های بسیاری برخوردار است. شما به دلیل همسو بودن این دو مورد می‌توانید برای طراحی لباس با الهام از طبیعت اقدام کنید.  دقت داشته باشید بهتر است زیبایی‌های طبیعت را برای طراحی لباس در نظر بگیرید تا طراحی‌های انتهایی شما ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد. در این راستا برای ساخت کالکشن‌های طراحی با طبیعت بهتر است آموزش‌های لازم و ابتدایی را دیده باشید. همچنین باید در این زمینه به توانایی‌های لازم دست پیدا کنید. با دانستن این موارد می‌توانید همین امروز برای ثبت نام در دوره‌های مختلف طراحی لباس اقدام کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×