لباس دانشجویی

مدل لباس دانشجویی در بانوان و آقایان به طبع متفاوت می باشد اما نکته مهمی که در هر دو طیف دارای اهمیت بوده، این مورد است که سادگی و مرتب بودن، اساس اینگونه لباس ها است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع مدل لباس دانشجویی بپردازیم و برخی از مدل های پرطرفدار را خدمتتان معرفی نماییم. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که لباس دانشجویی چون مدت زمان زیادی پوشیده می شود باید مقاومت لازم را داشته باشد اما از سوی دیگر نرم و راحت بودن آنها نیز مهم می باشد. در ادامه می توانید برخی از مدل های خوب لباس دانشجویی آشنا شوید.

آشنایی با مدل لباس دانشجویی

آشنایی با مدل لباس دانشجویی

آشنایی با مدل لباس دانشجویی:

اگر قصد خرید لباس دانشجویی خوبی دارید، لازم است تا به مدل های موجود و ویژگی های هر کدام از آنها دقت نمایید. در این راستا بر اساس لباس های مردانه و زنانه تقسیم بندی صورت گرفته و مدل های پرطرفدار در زیر معرفی می شود:

  • بانوان:

در مدل مدل لباس دانشجویی برای بانوان بسیار مهم است که به فرم بدن توجه نمایید و بر اساس آن اقدام به خرید لباس مناسب نمایید. البته از آنجا که لباس دانشجویی بانوان اغلب مانتو می باشد، پیشنهادات فوق نیز بر همین اساس ارائه می شوند:

  • اگر شانه پهنی دارید: برای این مدل لباس دانشجویی پیشنهاد می شود که از مانتوهایی استفاده نمایید که دارای کمر باریکی هستند. همچنین مقنعه های بلند و ساده با مانتوهای فوق ترکیب خوبی ایجاد می نمایند. اگر می خواهید تا عرض شانه های شما کمتر و کوچکتر به نظر برسند، نیاز است تا از آستین های ساده بهره ببرید.
  • اگر بالاتنه بزرگی دارید: برای این نوع بدن ها پیشنهاد می شود تا از مانتوهایی استفاده نمایید که دارای یقه ساده ای هستند و پارچه آنها از نوع کتان می باشد. هر اندازه پارچه شما خشک تر باشد، انتخاب بهتری است زیرا دکمه ها از هم باز نمی شوند تا شما را چاق تر نشان دهند. در این صورت مانتو شلوارهای ست و بدون برش خاص می توانند انتخاب خوبی باشند.
  • اگر پایین تنه پری دارید: برای اشخاصی که پایین تنه ها آنها به نسبت بالاتنه پر تر است، مدل لباس دانشجویی که کمر را باریک تر نشان دهد، طرفداران بسیاری دارد. برای این نوع افراد توصیه می شود تا شلوارهای تنگ و چسبان انتخاب شود تا پایین تنه را بزرگ تر نشان ندهد. هر اندازه که مانتوی شما بلند تر باشد، پایین تنه را بهتر پوشش و قد شما را نیز بلندتر جلوه می دهد.
  • اگر اندام مستطیلی دارید: برای این افراد که برجستگی های بزرگی ندارند، انتخاب انواع مدل لباس دانشجویی که دارای تزئینات خاصی است می تواند انتخاب خوبی باشد. به عنوان مثال شما می توانید از انواع جیب های روکار، گلدوزی ها و چین ها در ناحیه مچ دست و … استفاده نمایید تا ظاهر بهتری به لباس ببخشید.

مدل لباس دانشجویی برای دختران باید به گونه ای باشد که لباس به هیچ وجه به بدن نچسبد تا بتوانند با آن به راحتی حرکت نموده و روز خود را سپری کنند.ا از سوی دیگر توجه به قد مانتو نیز مهم می باشد. اگر قد بسیار بلندی دارید یا پایین تنه شما بسیار لاغر است، استفاده از لباس های بلند نمی تواند انتخاب خوبی باشد اما در مقابل برای افرادی که قد متوسط یا پایین تنه پری دارند؛ پیشنهاد ما استفاده از مانتوهایی با قد بلند است.

  • مدل لباس دانشجویی دخترانه

    مدل لباس دانشجویی دخترانه

    آقایان:

مدل لباس دانشجویی مردانه شاید به اندازه لباس های زنانه دارای تنوع نباشند اما آنچه که مهم می باشد، این موضوع است که در محیط های دانشگاهی نمی توان از رنگ های خاص یا لباس هایی با طرح های نامتعارف استفاده نمود. با در نظر گرفتن این موضوع در ادامه برخی از انواع مدل لباس دانشجویی پسرانه معرفی می شود:

  • اگر می خواهید شیک اما ساده باشید: برای اینکه در این محیط شیک و ساده به نظر برسید، پیشنهاد می شود تا از پیراهن به همراه شلوارهای پارچه ای فیت تن خود بهره ببرید. برای اینکه پیراهن شما بهتر بر روی بدن باقی بماند، می توانید زیر آن یک تی شرت یقه گرد یا یقه هفت به تن نمایید. پیراهن های مردانه دارای انواع آستین ها و مدل ها هستند. از بین آنها مدل های راه راه و چهارخانه گزینه بهتری هستند. توجه کنید که طرح و رنگ لباس خود را با موارد دیگر همانند کفش یا کیف می توانید هماهنگ نمایید.
  • اگر مایلید تا رسمی دیده شوید: چنانچه جزء آن دسته از دانشجویانی می باشید که مایل هستند در دانشگاه خود رسمی به چشم بیایند، به عنوان پیشنهاد یک مدل لباس دانشجویی خوب؛ می توانید از تک کت های اسپرت استفاده نمایید. این کت ها عموما در بخش کمر دارای برش بوده و فیت بالاتنه هستند. برای انتخاب کت ها بهتر است تا آن را متناسب با رنگ پیراهن یا شلوار انتخاب نمود. البته باید در نظر داشت که نیاز نیست همه رنگ ها در یک طیف باشند بلکه گاها تضاد نیز می تواند ظاهر خوبی را ایجاد نماید.
  • اگر مایلید تا یک تیپ راحت داشته باشید: اگر ظاهر رسمی را می پسندید در مدل لباس دانشجویی که در ذهن دارید باید از شلوار پارچه ای استفاده نمایید اما اگر مایل هستید تا تیپ راحت و ساده ای داشته باشید می توانید از استایل اسپرت و شلوار جین بهره ببرید.شلوار جین به همراه پیراهن رنگ روشن، کتانی و کیف اسپرت می تواند یک مدل عالی باشد. در این استایل حتی می توان از کوله پشتی نیز بهره برد. شلوار چین هم برای هم نیمسال اول و هم برای نیم سال دوم می تواند انتخاب خوبی باشد.
مدل لباس دانشجویی پسرانه

مدل لباس دانشجویی پسرانه

جمع بندی:

در این مقاله تلاش شد تا برخی از انواع مدل لباس دانشجویی که افراد کشش زیادی به سمت آن دارند، توضیح داده شود. از همین رو می توانید از این پیشنهادات استفاده نموده و استایل خود را بهبود دهید. البته باید به این مورد نیز توجه داشته باشید که استفاده از یک مدل خاص به نوع فرم بدن و سلیقه شما نیز وابسته می باشد. اما به صورت کلی بهتر است تا از لباس های ساده با رنگ های خنثی برای دانشگاه استفاده نماییم.

https://www.ijpr.org/education/2018-09-24/oregons-model-dress-code-aims-to-make-school-policies-more-fair

https://www.hindawi.com/journals/edri/2019/9010589/

3.9/5 - (14 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×