انواع یقه مردانه

مدل یقه های متفاوتی امروزه برای پیراهن های مردانه وجود دارد که هر کدام از آنها برای یک نوع مدل لباس و شخصیتی مناسب هستند. به صورت کلی باید بیان داشت که یقه بخش اصلی طراحی هر گونه لباسی است. در این مقاله تلاش شده است تا انواع یقه ها و کاربرد آنها معرفی شود. 

آشنایی با انواع مدل یقه: 

قبل از اینکه به معرفی انواع مدل یقه بپردازیم، باید بدانید که یقه ها برای اولین بار در اواسط دهه    1400میلادی در غرب معرفی شدند. در نتیجه پیشرفتهای جدید و طراحی یقه های مختلف، این بخش نشان دهنده لباس و ترکیب بهتر آن بود. یقه ها عموما دارای حداقل طول هشت اینچ بودند و از گردن پایین می آمدند. در تاریخ آمده است که انگلیسی ها برای اولین بار این مورد را به فرانسوی ها و فرانسوی ها آن را به انگلیسی ها نسبت می دادند.

مدل یقه باند

مدل یقه باند

–      یقه باند 

یقه باند ساده ترین نوع یقه می باشد. این مورد دارای ساختار کاملا ساده بوده و  همچون نواری است که جای یقه را می گیرد، به این معنی که به صورت طبیعی، یقه کاملاً روی پیراهن را می پوشاند. این قسمت از پیراهن از یک باند تخت پارچه ای تشکیل شده است که به طور دقیق و مرتب بر روی پیراهن و در اطراف گردن قرار می گیرد. در واقع نبود یقه در پیراهن موجب استفاده از این مدل یقه شد.

آیا می دانید چه نوع مردهایی انواع یقه باند را دوست دارند؟ به جرات می توان بیان داشت که همه آنها این یقه ها را می پسندند. اگر شما نیز مایل نیستید که ریسک نمایید مدل یقه باند برای شما گزینه خوبی خواهد بود. پیراهن ها با یقه باند غیررسمی و برای تمام گروه های سنی مناسب می باشند. با این حال ، بسیاری از مردان هنوز از آنها برای محیط های کاری استفاده نمی نمایند. یقه های باند را اغلب روی پیراهن هایی مشاهده می نمایید که آزاد بوده و بر روی آنها طرح جین و گل ساخته شده وجود دارد. از سوی دیگر از این موارد برای پیراهن های معمولی بیشتر استفاده می گردد.   

 –      یقه دکمه دار 

منشا اصلی  یقه دکمه دار و استفاده همگانی از آن نشان می دهد که این یک ایده بسیار کاربردی بوده است زیرا آن مدل از انواع یقه توسط بازیکنان پولو معرفی شده است که قصد داشتند یقه های خود را هنگام حضور در ورزشگاه خود مرتب نموده و حالت آن را حفظ نمایند.هر مردی که قصد استفاده از مدل های کلاسیک را دارد، قطعا از  مدل یقه دکمه دار استقبال می کند. حتما شما نیز می توانید حدس بزنید که چه چیزی این مدل از یقه ها را در میان انواع یقه پیراهن های مردانه، آن منحصر به فرد کرده است. اگر از ظاهر خاص و بروز لذت می برید و دوست دارید حتی در مواقعی که از کراوات استفاده نمی نمایید، سبک حرفه ای و خاصی داشته باشید، پیراهن با یقه دکمه دار برای شما گزینه خوبی است.

پیراهن ها با یقه های دکمه دار مانند انواع پیراهن های کلاسیک، می توانند در مواقع رسمی و غیررسمی مورد استفاده قرار گیرند.دلیل این امر این است که یقه های دکمه ای هم می توانند به صورت موردی دکمه شان باز شود و هم می توانند رسمی باشند، بنابراین بدون هیچ مشکلی می توانند از آنها در جلسات هیئت مدیره نیز بهره برد. این نوع یقه ها در مراسم های مهم بسیار شیک و دیدنی خواهند بود.

مدل یقه دکمه دار

مدل یقه دکمه دار

–      مدل یقه محکم و شق 

یقه های شق یا چوبی که به عنوان یقه ایتون نیز یاد می شود در ابتدا در کالج اتون معرفی شده اند و از این محل توسعه یافته اند، یقه شق به سادگی انواع یقه معمولی و استاندارد با لبه هایی است که گرد شده اند، بنابراین لبه های “تیز”  و مثلثی ندارند. مدل یقه گرداین انتهای گرد در انواع یقه شق، آنها را از پیراهن های دیگر خاص و متفاوت می کند. پوشیدن این نوع از یقه ها برای افرادی که به دنبال تغییر می باشند، گزینه خوبی خواهد بود. گرچه پیراهن های یقه شق در هر موقعیتی قابلیت استفاده دارند و گزینه خوب به نظر می رسند، اما برای مهمانی های دوستانه و سایر برنامه های نیمه رسمی و حتی یک شب در شهر به نظر می رسد یک مهمانی خصوصی گزینه بهتری به نظر خواهند رسید. 

–      انواع یقه برش خورده 

به این مدل یقه، در برخی اوقات یقه ویندزور نیز گفته می شود زیرا در اصل متناسب با پیراهن هایی است که به همراه آن لازم است تا کراوات به تن نمود، یقه های برش خورده به صورت زاویه ای ساخته می شوند که از زاویه صورت شما گرفته شده اند. هدف اصلی از ارائه این مدل یقه، نشان دادن جسارت و مدرن بودن در لباس ها است.به دلیل شکل “v” در بخش بالا و قسمت وسط یقه، نسبت به سایر انواع یقه های سنتی مدل های جدید دارای جذابیت بیشتری می باشند. این یقه ها با تمرکز بر صورت و گردن شما بسیار عالی به نظر می رسند و متناسب تر عمل می کنند.

تقریباً برای هر مناسبت و مجلسی، هرگونه شخصیتی در هر موقعیت شغلی، می توان از آنها بهره برد. اگر شما نیز جز افرادی می باشید که گردنی باریک و کشیده به همراه صورت زاویه دار دارید، یقه های برش خورده گزینه خوبی به نظر می رسند.اگرچه می توان بیان داشت که این مدل یقه برای هر موقعیتی مناسب هستند، اما این اظهار نظر به صورت 100 درصد نیز نمی تواند پاسخگو باشد. اگر از ظاهر خود مطمئن نمی باشید، قبل از تصمیم در خصوص انتخاب این نوع یقه، حتما مدل های مشابه را به تن نمایید. 

–      یقه نقطه دار 

وقتی صحبت از مدل یقه پیراهن لباس می شود، بخش جلویی یقه دارای اهمیت بیشتری خواهد بود زیرا در ظاهر لباس تاثیر زیادی دارد. با استفاده از این مدل یقه فاصله کمی بین لایه های یقه در بخش جلویی به وجود می آید.افرادی که  لباس سنتی و محتاطانه را ترجیح می دهند، اما به دنبال مدل های کلاسیک نیز هستند، این یقه ها را ترجیح می دهند پیراهن با انواع یقه های نوک تیز را می توان در کمد هر مردی که برای کار یا حضور در اجتماع پیراهن به تن می نماید، مشاهده نمود.  این نوع پیراهن ها به راحتی می توانند هر سبکی را تکمیل نمایند. اگر شما وقت زیادی را برای انتخاب سبک لباس شخصی خود صرف نمایید لازم است تا حتما به مدل های یقه توجه نمایید. زیرا این مورد می تواند به صورت خیلی آشکار سلیقه و نوع انتخاب شما را نشان دهد.

 

مدل یقه برش خورده.jpg

مدل یقه برش خورده.jpg

جمع بندی:

 یقه جز مواردی است که افراد در انتخاب لباس باید بر روی آن بسیار ریزبین باشند زیرا در غیر این صورت ممکن است ظاهری متفاوت را از خود به نمایش بگذارند که خلاف نظر آنها است. در بالا برخی از انواع یقه های مردانه که بیشترین کاربرد را دارند و ویژگی های هر کدام از آنها بیان شده است. به کمک آشنایی با خصوصیات هر کدام از آنان می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

امروزه یقه هایی که دارای ساختار دکمه دار هستند، گزینه بهتری می باشند زیرا به راحتی می توان آنها را شستشو نمود و در تمام محیط ها استفاده کرد. حتی اگر در مواقعی نیاز به استفاده از کراوات داشتید، می توانند دکمه های آن را باز نموده و بهره ببرید.

https://klcampbell.com/complete-collar-colors-understanding-consumer-personas/

https://threadcurve.com/types-of-shirt-collars/  

به مطلب امتیاز بده

آموزش دوره طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×