مطالب جالب در مورد مد و فشن

مطالب جالب در مورد مد و فشن زیاد هستند که قطعا شما با مطالعه آنها اطلاعات قابل توجهی نیز به دست می آورید. در ادامه تلاش شده است تا 20 مورد از حقیقت های این حوزه شرح داده شود.

آشنایی با مطالب جالب در مورد مد و فشن:

اگر شما نیز به دنیای مد و فشن علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم که این پست را از دست ندهید زیرا می توانید اطلاعات خوب و جالبی به دست آورید.

1. وقتی در پاریس هستید، می توانید از یک تور مد لذت ببرید

اولین مورد از مطالب جالب در مورد مد و فشن به پاریس اشاره دارد. اگر می خواهید مد فرانسوی را در سریع ترین زمان ممکن مرور کنید و در عین حال تا جایی که می توانید یاد بگیرید، قطعا باید به دنبال یک تور مد لوکس باشید. شما با اسکورت یک استایلیست پاریسی، هر چیزی را که می خواهید در یک بعدازظهر یاد خواهید گرفت. تورها معمولاً از میدان کولت (نزدیک موزه معروف لوور) تا خیابان سنت اونوره برگزار می شوند. لذا می توانید از کاخ رویال دیدن خواهید کرد و در مورد مشهورترین استایلیست های تمام دوران خواهید شنید.

2. یکی از 20 حقیقت جالب درباره مد و فشن به کیف های دستی زنانه تعلق دارد

در دنیای مد برای خانم‌ها، کیف‌های دستی قطعاً مرکز توجه هستند. آنها ظرافت خود را به بدیهی ترین راه نشان می دهند و زنان در هر شرایطی این ظرافت را دوست دارند. تا به حال به این فکر کرده اید که چرا اینقدر رقابت در برندهای کیف دستی وجود دارد؟ دلیلش این است که خانم ها سالیانه یک کیف دستی می خرند!

آشنایی با مطالب جالب در مورد مد و فشن

آشنایی با مطالب جالب در مورد مد و فشن

3. زنان عموماً کسانی هستند که مد را بیشتر دوست دارند.

در اغلب کشورهای جهان، مد به زنان تعلق دارد. مردان نیز مد مخصوص به خود را دارند، اما تنوع بسیار کمتری در پوشاک آنها وجود دارد و به طور کلی کمتر شناخته شده است. 

4. از دیگر مطالب جالب در مورد مد و فشن این است که زنان نمی خواهند هوس انگیز باشند.

 این مورد از مطالب جالب در مورد مد و فشن بسیار مهم است. زنان دوست دارند شیک باشند اما این مورد با هوس انگیز بودن متفاوت است. به دلیل زمان زیادی که آنها صرف تمرکز روی کوچکترین جزئیات می کنند، ظاهر آنها یکپارچه و پیچیده به نظر می رسد. به طور کلی، زنان لباس کمتری می پوشند اما کیفیت آنها بیشتر است. 

5. می توانید معتبرترین برندهای مد دنیا را در فرانسه پیدا کنید. این مورد یکی از 20 حقیقت جالب درباره مد و فشن می باشد.

از دیگر مطالب جالب در مورد مد و فشن، حضور آنها در فرانسه است در حالی که همه آنها فرانسوی نیستند. شما می توانید تعداد زیادی از بهترین مارک های مد را در فرانسه ببینید، به خصوص در پاریس. اما لزوما خاستگاه آنها فرانسه نیست. 

6. کلاه قبلاً در فرانسه یک پوشش ضروری بود

خیلی وقت پیش، تا جنگ جهانی دوم، هر زن و مردی یک کلاه بر سر داشتند. در طول دهه 60، کلاه ها به سرعت منسوخ شدند. در حالی که برخی از افراد به دلیل شیک بودن بسیاری از کلاه ها از این موضوع پشیمان هستند، اما امروزه محبوبیت بیشتری پیدا نموده اند.

7. از جمله مطالب جالب در مورد مد و فشن 

اینکه در آمریکا هر شخصی به صورت متوسط 7 شلوار دارد که در هر یک از روزهای سال به تن می نماید.

8. از دیگر مطالب جالب در مورد مد و فشن  این است که مردان برای مدت های زیادی از شلوار های کوتاه استفاده می نمودند. اما زنان پس از جنگ جهانی دوم تنها مجاز به استفاده از لباس های فوق بودند. این مورد نیز به خاطر کمبود پارچه در طول جنگ و گران بودن آن بود.

بررسی مطالب جالب در مورد مد و فشن

بررسی مطالب جالب در مورد مد و فشن

 9. در جهان، تی شرت یکی از لباس های محبوب معرفی می شود و قدمت آن نیز بیش از 2 میلیارد سال است. لذا در مد و فشن نیز تاثیرگذار می باشد.

10. با بررسی تاریخ دنیای مد می توان متوجه شد که لباس های بنفش به قاضی ها، امپراتورها، اشراف و … تعلق داشت. این مورد از دیگر مطالب جالب در مورد مد و فشن است.

11. جالب است که بدانید کمربند و دامن از جمله قدیمی ترین لباس های موجود می باشند که محبوبیت بالایی نیز دارند.

12. اولین مجله دنیای مد در سال 1586 میلادی در کشور آلمان منتشر شد. اما امروزه هزاران مجله مد و فشن در جهان منتشر می شوند.

13. در حالی که بسیاری از موارد در حال افزایش قیمت هستند، قیمت لباس ها در خارج از کشور کاهش می یابد. گفته می شود از سال 1990 قیمت لباس حدود 8 درصد کاهش داشته است.

14. از دیگر مطالب مهم از 20 حقیقت جالب درباره مد و فشن  می توان بیان نمود که در سال 1907، زنی برای شنا نمودن از مایو یکسره استفاده نمود و دستگیر شد.

15. سوتین ها دارای سرگذشت طولانی در دنیای مد هستند. اما امروزه به عنوان ماسک های ساطع کننده گاز نیز به فروش می رسند.

16. در خصوص اختراع بند سوتین باید بدانید که این مورد توسط مارک تواین معرفی شد که نویسنده ماجراهای تام سایر است.

 

مطالب جالب در مورد مد و فشن در جهان

 17. رکورد بلندترین لباس عروس دنیا به لباس عروسی تعلق دارد که طول آن با طول قطار برابری می نماید.

18. شلوار جین Levis که یکی از برند های معتبر شلوار جین می باشد، در سال 1853 تنها به قیمت 6 دلار عرضه می گردید.

19. کفش های پاشنه بلند همیشه در دنیا اهمیت زیادی داشتند. حتی در قرن 18 کودکان نیز از این مورد استفاده می نمودند. این مورد نیز از دیگر نکات مهم در بحث  20 حقیقت جالب درباره مد و فشن می باشد.

20. بسیاری از شرکت‌های فعال در دنیای مد و فشن تلاش می‌کنند تا حد ممکن خود را دوست دار محیط زیست نشان دهند. اما جالب است که بدانید کیف‌های برند Stella McCartney از ذرت ساخته می‌شوند. با بررسی دنیای مد و فشن متوجه خواهید شد که حقایق این حوزه بسیار زیاد و خواندنی می باشند لذا اگر به مد و پوشاک علاقه دارید، می توانید از این حقایق درس های خوبی به دست آورید.

https://www.thefactshop.com/fashion-facts/100-fashion-facts

https://www.kevmrc.com/interesting-facts-about-fashion-in-france

5/5 - (9 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباساخبار صنعت مد

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×