می خوام طراح لباس بشم

می خوام طراح لباس بشم، این مورد هدف بسیاری از علاقه مندان به حوزه مد و فشن می باشد. اما بسیاری از افراد وقتی با خود تصمیم می گیرند و در ذهن حک می کنند که می خوام طراح لباس بشم، با دنیایی از سوالات روبرو می گردند که از کجا باید آغاز کرد. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که برای طراح لباس شدن چه باید کرد.

می خوام طراح لباس بشم، از کجا باید شروع کنم؟چه مهارت هایی نیاز دارم؟

اگر این مورد سوال شما نیز می باشد، لازم است تا نگاهی دقیق به زندگی بیشتر طراحان مد در اطراف خود و جهان امروز داشته باشید. با این کار متوجه خواهید شد که مسیر تبدیل شدن به یک طراح مد موفق در هر دوره فرق خواهد کرد. پیشگامان در صنعت مد و فشن مانند رالف لورن تجارت خود را با ایجاد روابط از طریق Bloomingdales و مایکل کورس با خرده فروشی طرح های خود از یک بوتیک NY شروع کردند. بنابراین می توان با اطمینان گفت که رویای شما برای تبدیل شدن به یک طراح مد از طریق بسیاری روش ها قابل دستیابی است اما یکی از مطمئن ترین فاکتور ها گرفتن مدرک از یک آکادمی، آموزشگاه یا مدرسه معتبر طراحی در کشور شما است. البته مدارک بین المللی نیز می توانند اعتبار شما را افزایش دهند.

می خوام طراح لباس بشم، از کجا باید شروع کنم؟چه مهارت هایی نیاز دارم؟

می خوام طراح لباس بشم، از کجا باید شروع کنم؟چه مهارت هایی نیاز دارم؟

 در زیر به چند عامل مهم برای تبدیل شدن به یک طراح مد موفق اشاره شده است:

–       بسیار خلاق و هنری باشید

–       مهارتهای طراحی کسب نمایید

–       چشم خوب برای جزئیات داشته باشید

–       درک بافت، رنگ و پارچه ها را به دست آورید

–       مهارتهای تجسمی قوی داشته باشید

–       ارتباطات عالی و مهارتهای بین فردی خوبی داشته باشید

–       یک حس خوب برای تجارت داشته باشید

–       یک روح رقابتی داشته باشید

–       توانایی کار خوب با یک تیم را به دست آورید

–       به روندهای مد روز علاقه نشان دهید 

من می خوام طراح لباس بشم، چرا باید در کلاس های طراحی لباس شرکت نمایم؟ 

اگر مایلید همانند همه علاقه مندان به این عرصه بدانید که برای طراح لباس شدن چه باید کرد، لازم است تا یک مدرسه خوب انتخاب نمایید. همه ما به خوبی از این واقعیت آگاه هستیم که در هر ملتی از جهان، یک فرد دارای مدرک تحصیلی به احتمال زیاد شغلی مناسب شان خود پیدا می کند. طراحی مد به شما این امکان را می دهد که نام ها و مارک های موجود در صنعت را بشناسید، با افراد در نقاط مختلف ارتباط برقرار کرده و آشنا شوید. تحصیل در یک آموزشگاه و آکادمی خوب دارای مزیت های دیگری نیز است:

من می خوام طراح لباس بشم، چرا باید در کلاس های طراحی لباس شرکت نمایم؟

من می خوام طراح لباس بشم، چرا باید در کلاس های طراحی لباس شرکت نمایم؟

–       این کار باعث صرفه جویی زیادی در زمان می شود زیرا در کوتاهترین زمان با اصول کار آشنا می شوید.

–        یک موسسه معتبر به شما مهارت های لازم را که برای تبدیل شدن به یک طراح مد موفق نیاز دارید، آموزش می دهد. اکثر مدارس کشور از یک سیستم آزمایش شده پیروی می کنند که شامل موضوعاتی مانند نقاشی، مطالعه رنگ، ترکیب، فرم، الگوسازی، دوخت و برش است که همه آنها برای ساخت یک طراح مد مهم و ضروری هستند. علاوه بر این، یکی دیگر از مزایای تحصیل در یک آموزشگاه معتبر مد این واقعیت است که این آموزشگاه ها با این صنعت همکاری نزدیک دارند و بنابراین از روندهای فعلی به خوبی آگاه هستند.

–       اما یکی از مهمترین جنبه ها در مورد اینکه می خوام طراح لباس بشم اما  چرا باید در آموزشگاه ثبت نام کنم، این واقعیت است که در پایان دوره یا در برخی از مدارس در پایان هر سال، یک نمایشگاه مد برگزار می شود که در آن دانش آموزان خلاقیت خود را می توانند در معرض دید قرار دهند.

–       یکی دیگر از جنبه های مهم آموزشگاه های طراحی مد که اکثر دانش آموزان و طراحان مشتاق آن را تشخیص نمی دهند، به دست آوردن مهارت های بازاریابی و شبکه سازی است.با این توضیحات می توان دریافت که در پاسخ به این سوال که برای طراح لباس شدن چه باید کرد، انتخاب یک آموزشگاه خوب برای تحصیل در وهله اول قرار دارد.

 چگونه بدون رفتن به آموزشگاه ها می توانیم طراح مد شویم؟ 

اگر با خود تصمیم گرفتید که می خوام طراح لباس بشم اما علاقه ای به شرکت در آموزشگاه ها ندارید، می توانید از روش های تجربی بهره ببرید. چند روش برای تبدیل شدن به یک طراح مد به صورت تجربی عبارتند از: 

–       توسعه مهارت های خلاقانه و طراحی خود:

همانطور که در بالا ذکر شد، برخی از مهمترین مهارت ها برای تبدیل شدن به یک طراح مد موفق، داشتن دانش طراحی، آشنایی با رنگ، آگاهی از ترکیب و فرم، الگوسازی، کشیدن نقاشی، دوخت و برش است. این روزها تقریباً می توانید هر چیزی را از طریق اینترنت بیاموزید و بنابراین این راهی عالی برای شروع کار شما در راه تبدیل شدن به یک طراح مد است.

–       تسلط بر نرم افزار و فناوری طراحی مد:

این روزها فناوری و رایانه بخش بزرگی از طراحی مد هستند. نرم افزاری مانند Adobe Illustrator ، Autodesk Design Software و Wild Ginger Cameo مهم ترین نرم افزارهایی هستند که می توانید در بازار یاد بگیرید و با داشتن دانش عمیق در هر یک یا همه اینها می توانید به صورت حرفه ای در بازار کار خود را ادامه دهید.

من می خوام طراح لباس بشم

من می خوام طراح لباس بشم

–       ایجاد بهترین نمونه کارها با جدیدترین مدل های مد: هنگامی که دو مرحله فوق را با موفقیت انجام دادید، اکنون می توانید نمونه کارهای خود را به مجموعه ای تبدیل کنید که نه تنها خوب به نظر می رسد، بلکه برند ها و مشتریان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد تا شما را استخدام کنند. مطمئن شوید که طرح و سبکی را انتخاب می کنید که متناسب با طرز فکری کار شما است و سلیقه شما در آن نمایش داده می شود.

 

اگر می خواهید بدانید که برای طراح لباس شدن چه باید کرد، لازم است تا حتما مهارت های زیر را به دست آورید:

1. شم تجاری تیزی داشته باشید

یک طراح لباس خوب و مشهور به قابلیت های تجاری عالی نیز نیاز دارد. شما باید بتوانید در تمام پروسه طراحی بودجه لازم را تامین نمایید. از سوی دیگر لباس های طراحی شده خود را در بهترین زمان به بازار عرضه دارید

2. مهارت های ارتباطی خوب برای به دست آوردن مشتری داشته باشید

وقتی با خود بیان می دارید، می خوام طراح لباس بشم، باید در نظر داشته باشید که طراحان باید دستورالعمل ها و انتظارات خود را برای همه افرادی که در تحقق چشم اندازهایشان نقش دارند روشن کنند.

3. روح رقابتی داشته باشید:

از آنجا که دنیای مد بسیار رقابتی است، طراحان باید مایل باشند که خود را تحت فشار قرار دهند و پیوسته تلاش کنند تا یک قدم جلوتر از رقیب های خود قرار گیرند.

4. خلاقیت داشته باشید:

طراحان باید دائماً روش های جدید و خلاقانه ای برای برجسته سازی لباس های خود ارائه دهند.

5. توانایی هنری داشته باشید 

به منظور انتقال مولفه ها و فاکتورهای مهم ایده های خود، طراحان باید توانایی های هنری داشته باشند که به راحتی بتوانند آنها را منتقل سازند

6. با سبک ها و فاکتور های آنان آشنا باشند:

وقتی بیان می دارید می خوام طراح لباس بشم، لازم است تا پارچه ها، رنگ ها، نحوه ترکیب آنها با یکدیگر و … را بیاموزید.

 

من می خوام طراح لباس بشم، چه مواردی نیاز دارم

من می خوام طراح لباس بشم، چه مواردی نیاز دارم

7. مهارت خیاطی خوبی داشته باشید:

طراحان باید بتوانند پوشاکی را که تولید می کنند به درستی بدوزند. مهارت های خیاطی حتی به آنها کمک می کند تا بتوانند در ایده پردازی خود نکات را به درستی ایفا نمایند.

8. همکاری حرفه ای با تیم

یک طراح مد موفق کسی است که می داند چگونه با همه اعضای تیم طراحی و بازاریابی خود همکاری کند.

9. آشنا به روندها و مدل های مد دنیا

توانایی پیش بینی آخرین روندهای مد، به حفظ هر طراح در بالای جدول رده بندی کمک می کند.

10. مهارت های تجسم قوی

طراحان بزرگ می دانند چگونه یک طرح کلی از لباس را تجسم کنند و بتوانند آن دیدگاه را برای دیگران بیان کنند.

11. مهارت های رایانه ای

طراحان مد باید نحوه استفاده از برنامه های طراحی به کمک رایانه (CAD)را بدانند و با هر نرم افزار ویرایش گرافیکی که می تواند به آنها در بهبود طراحی کمک کند، آشنا باشند.

12. مهارت های تصمیم گیری

دانستن چگونگی ایجاد تغییرات و انتخاب های مناسب در مورد طرح های شما، برای موفقیت شما بسیار مهم است.

13. لازم است تا به عنوان یک طراح موفق به جزئیات توجه نمایید

طراحان مد باید به تفاوت های کوچک در رنگ و سایر جزئیاتی که می تواند یک طراحی را موفق کند، توجه خوبی داشته باشند.

من می خوام طراح لباس بشم، چه ابزاری نیاز دارم

من می خوام طراح لباس بشم، چه ابزاری نیاز دارم

جمع بندی:

خیلی از افراد که در آغاز کار طراحی لباس هستند، از خود می پرسند که برای طراح لباس شدن چه باید کرد؟ چه مهارت هایی نیاز است؟ و … آنچه مسلما مهم است، شرکت در کلاس و آموزشگاه های مخصوص می باشد اما این مورد تنها راه یادگیری نیست. بسیاری از افراد می توانند به صورت تجربی یاد بگیرند. اما هر کدام از این دو روش نیاز به مهارت هایی دارند که فرد در طول مسیر باید سعی کند آنها را به دست آورد.

در بالا برخی از مهمترین مهارت ها ذکر شده است.برای پاسخ این پرسش که برای طراح لباس شدن چه باید کرد؟ می توان گفت که ثبت نام در یک کلاس طراحی لباس حرفه ای در یک مرکز معتبر آموزشی همراه با طرح درس های جامع و کامل بعنوان نقطه طلایی شروع سفر جذاب تلاش برای طراح لباس شدن است.

https://blog.hocking.edu/13-skills-needed-to-become-a-successful-fashion-designer

https://www.jdinstitute.edu.in/how-to-become-a-successful-and-famous-fashion-designer-india/

2/5 - (2 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×