هفته مد پاریس

هفته مد پاریس یکی از رویدادهای مهم در جهان است که تمام علاقه‌مندان به عرصه مد و فشن و طراحان لباس آرزوی شرکت در این فستیوال مهم را دارند. باید بیان داشت که هفته مد پاریس سالی دو بار برگزار شده و اقدام به معرفی دو دسته لباس می‌نماید. در دسته اول لباس‌های بهاری و تابستانه و در دسته دوم لباس‌های پاییزی و زمستانی معرفی می‌شوند. همان گونه که از نام این فستیوال مشخص است، شهر پاریس از کشور فرانسه میزبان این همایش می‌باشد.

دانستنی‌های مهم در خصوص هفته مد پاریس:

هفته مد پاریس دارای تاریخ ثبت شده و یکسانی نیست. این تاریخ توسط فدراسیون مد فرانسه هر سال تعیین می‌گردد. فدراسیون مذکور از قرن نوزدهم میلادی در حال فعالیت بوده و دارای سه بخش اساسی به نام‌های اتحادیه اوت کوتور، اتحادیه طراحان مد لباس زنانه و اتحادیه لباس‌های آماده می‌باشد.

به صورت کلی در جهات 4 هفته مهم مد برگزار می‌شود که هفته مد پاریس در کنار هفته مد لندن، میلان و نیویورک قرار می‌گیرد. البته باید در نظر داشته باشید که از نظر زمان برگزاری این رویدادها به صورت سلسله مراتبی برگزار می‌شوند. با این توضیح ابتدا در نیویورک و سپس در لندن، میلان و نهایتا در پاریس اجرا می‌شوند. معمولا برندهای مختلف دنیای مد تلاش می‌کنند که بروزترین طراحی‌ها و مدل‌های خود را در این همایش‌ها عرضه دارند تا کاربران و مخاطبان زیادی از این طریق به دست آورند.

اولین هفته مد پاریس در سال 1973 کار خود را آغاز نمود اما به صورت رسمی می‌توان هفته مد پاریس در سال 2012 را به عنوان آغاز حرفه‌ای آن دانست. در آن زمان هدف آشنایی برندها و طراحان از نوع طراحی‌های یکدیگر و جلب مخاطب بود. از آن سال به بعد طراحان مطرح جهان تلاش می‌نمایند تا برترین طراحی‌های خود را در کت واک‌ها ارائه دهند. در این هفته انواع لباس های مردانه، زنانه، اوت کوتورها و … رونمایی می‌شوند و هر کدام نیز مخاطب خاص خود را دارند. برندهای معروفی همانند دیور، لاگوست، شنل و … جز برندهایی هستند که نام آن‌ها هر ساله در این فستیوال‌ها به چشم می‌خورد.

هفته مد پاریس

بخش‌های مختلف هفته مد پاریس:

هفته مد پاریس از لحاظ لباس‌هایی که در معرض دید قرار می‌گیرند، به چند بخش تقسیم می‌شود که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود:

  • بخش اوت کوتور:

در این بخش از هفته مد پاریس، لباس‌های گران قیمت و پر زرق و برق به نمایش گذاشته می‌شوند. عموم افرادی که به سمت این لباس‌ها گرایش دارند، اشراف زادگان یا سلبریتی‌ها می‌باشند. عموما این بخش دارای علاقه‌مندان خاصی است. با توجه به این که تنها در هفته مد پاریس می‌توان بخش اوت کوتور را مشاهده نمود لذا جز قسمت‌های شلوغ فستیوال مذکور محسوب می‌شود. در این نوع دوخت، از روش‌های خاصی استفاده می‌شود که تنها مخصوص به کشور فرانسه است و نیاز به دقت و زمان زیادی دارند. جالب است در نظر داشته باشید که هم اکنون در جهات تنها 200 مشتری ثابت برای این گونه لباس‌ها وجود دارد زیرا هزینه تمام شده آن برای افراد معمولی بسیار هنگفت خواهد بود.

  • لباس‌های آقایان:

در بخش لباس آقایان می‌تواند انواع پوشش‌های تابستانه، زمستانه، رسمی و غیررسمی را مشاهده نمود که با توجه به نوع برند و حیطه کاری آنان، می‌توان انتظار لباس‌های متنوعی را داشت.

  • لباس ready to wear:

در این بخش لباس‌هایی وجود دارند که برای دوخت آن‌ها اندازه‌گیری صورت نگرفته و نیاز به سایزبندی ندارند. این لباس‌ها چون دارای سبک و الگوی خاصی نیستند در دنیای مد و فشن دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.

هفته مد پاریس

«آشنایی با هفته مد پاریس»

  • لباس زنانه:

بیشترین تنوع بین لباس‌های هفته مد پاریس به لباس‌های زنانه اختصاص دارد. انواع لباس‌های عروس، لباس‌های بهاری، پاییزی، پیراهن، رسمی و … موجب شده است تا این بخش را به یکی از بخش‌ها حساس و البته هیجان‌انگیز تبدیل نماید. گفتنی است که اکثر برندها تلاش می‌نمایند تا بر روی این بخش سرمایه‌گذاری نمایند زیرا مخاطبان آن‌ها بیش از سایر بخش‌ها می‌باشد.

جمع‌بندی:

هفته مد پاریس تا حدی زیادی به شرکت‌کنندگان و برندهای آن مربوط شده و استوار است. با توجه به شیوع کرونا در سال 2020، این فستیوال نیز تحت‌الشعاع قرار گرفت. اما با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر برندهای مختلف خود را برای ورود و شروعی دوباره آماده می‌نمایند. لذا می‌توان انتظار یک انقلاب جدید را در این گونه همایش‌ها داشت.

باید در نظر داشت که این فستیوال برای افراد علاقه‌مند و اشخاصی که قصد دارند تا در این حیطه ایده‌پردازی نمایند و خلاقیت خود را شکوفا کنند، بسیار مفید می‌باشد.

منابع: fashion-news ،qz.com

3.6/5 - (15 امتیاز)

اخبار صنعت مد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×