نقاشی روی مانتو

آموزش نقاشی روی لباس همانگونه که در بالا نیز توضیح داده شد، بسیار هیجان انگیز بوده و افراد زیادی را به سمت خود جذب نموده است. اما باید در نظر داشته باشید که هر اندازه شما در این حرفه خلاق تر ظاهر شوید، طرح های شما نیز با استقبال زیادی روبرو می شوند. در همین راستا چند ایده کاربردی برای طراحی پارچه لباس های مختلف در زیر آورده شده است که می توانید از آنها استفاده نمایید. البته قبل از این موارد لازم است تا حتما به این سوال پاسخ دهید که نقاشی روی پارچه چیست؟

چند ایده خلاقانه برای آموزش نقاشی روی لباس:

مانتوها:

در آموزش نقاشی روی لباس، لازم است تا ابتدا به نوع لباس و کاربرد آن دقت نمایید. در همین راستا اگر که مانتوی شما حالت مجلسی دارد، پیشنهاد می کنیم که از طرح هایی همانند گل و گیاه استفاده نمایید. سبک های مینیمال و کژوال نیز گزینه خوبی می توانند باشند. هر اندازه تراز های هندسی را در این لباس ها بیشتر رعایت نمایید؛ جلوه زیباتری نیز خواهند داشت.

 

شلوار های لی:

در آموزش نقاشی روی لباس، اگر مایلید تا طراحی خود را بر روی شلوارهای لی انجام دهید، لازم است تا توجه نمایید که چه اشخاصی شلوارهای فوق را به تن می نمایند. به طور مثال برای کودکان، می توانید از طرح های فانتزی و کارتونی استفاده نمایید. اما برای افراد بزرگسال، طرح های عمودی سنتی در کنار درزها می تواند زیبایی لباس را افزایش دهد.

تی شرت ها:

در آموزش نقاشی روی لباس، تیشرت ها بهترین موارد می باشند زیرا طراحی برای آنها بسیار آسان است. اغلب طرح ها بر روی تی شرت ها قابلیت پیاده سازی دارند. البته باید در نظر داشته باشید که امروزه بیشتر از چاپ باندانا برای تی شرت ها استفاده می کنند. البته تکنیک های دیگر همچون رنگ افشانی نیز مورد استفاده قرار می گیرند زیرا قادر هستند تا طرح های خلاقانه ای را ایجاد نمایند.

بر روی تی شرت ها شما می توانید هم از تکنیک هایی چون استنسیل و … استفاده نمایید و هم طرح های چاپی را بکار گیرید.

 

 

چرا لازم است تا دوره های آموزش نقاشی روی لباس پشت سر گذاشته شود؟

در پاسخ باید بیان نمود که با داشتن این مهارت شما می توانید به راحتی ایده های ذهنی خود را بر روی کاغذ پیاده سازی نمایید. البته در گذشته این مورد اغلب بر روی لباس های کودکان صورت می گرفت اما امروزه برای لباس های تمام گروه های سنی استفاده می شود. البته هنر فوق به اینجا ختم نمی شود. در حال حاضر بر روی پرده، کوسن، مبل و کیف نیز می توان از این مهارت بهره برد.

در آموزش نقاشی روی لباس، اولین نکته ای که به شما یاد داده می شود، سازگاری پارچه با رنگ انتخابی است. به طور مثال برخی از پارچه بسیار در معرض شستشو قرار می گیرند. از همین رو رنگ های مورد استفاده آنها باید مقاومت لازم را داشته باشند تا در برابر شستشو های بسیار مقاومت لازم را نشان دهند. البته برای انتخاب لباس دقت نمایید که پارچه بتواند رنگ را به خوبی جذب نماید. برخی از پارچه ها ضدچروک می باشند و رنگ را جذب نمی نمایند لذا برای فعالیت شما نیز نمی توانند گزینه خوبی باشند.

https://www.udemy.com/topic/fashion-design/

https://www.shawacademy.com/courses/design/online-fashion-design-course/

https://www.oxfordhomestudy.com/courses/fashion-courses-online/fashion-designing-online-courses-free

5/5 - (2 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباساخبار صنعت مد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×