بهترین متد الگو در خیاطی

بهترین متد الگو در خیاطی از دید افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. اما این مورد غیرقابل انکار است که در خیاطی روش ها و متد های زیادی وجود دارند. در ادامه می توانید این روش ها را مطالعه نموده و با یکدیگر مقایسه نمایید.

آشنایی با بهترین متد خیاطی:

بهترین متد الگو در خیاطی ممکن است از دید افراد متفاوت معانی و مفاهیم مختلفی داشته باشد اما برخی از شناخته شده ترین روش ها به قرار زیر می باشند:

روش گرلاوین:

باید در نظر داشته باشید که متد گرلاوین یکی از قدیمی ترین روش هایی است که در خیاطی استفاده می شود. بسیاری از خیاط های با سابقه این مورد را بهترین متد الگو در خیاطی می دانند. در این روش الگوها بر اساس اندازه دور گردن ترسیم می شوند. در نظر داشته باشید که اندازه گیری در این سبک باید به صورت دقیق انجام شود. لذا به تعداد دفعات پرو کمتری نیاز است. افرادی سراغ این روش می روند که دوست دارند خیاطی را به صورت اصولی بیاموزند.

آموزش بهترین متد الگو در خیاطی

آموزش بهترین متد الگو در خیاطی

روش مولر:

نام متد مولر در بحث بهترین متد خیاطی بسیار شنیده می شود. در این روش اندازه گیری ها آسان تر بوده و بر اساس محدوده سایز سینه، باسن، کمر و قد لباس، اندازه بقیه بخش ها در نظر گرفته خواهد شد. از همین رو الگو کشیدن فرآیند آسان تری دارد. از آنجا که الگو ها در متد مولر دارای دقت پایین تری می باشند لذا پس از تهیه نمونه اولیه لازم است تا ایرادات لباس روی بدن برطرف شوند.

روش متریک:

متد متریک، یکی دیگر از مواردی می باشد که می توان به عنوان بهترین متد الگو در خیاطی، در نظر گرفت. جالب است که بدانید این روش در داخل کشور نیز علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب نموده است. در این روش چون اندازه گیری های زیادی صورت می گیرد و محاسبات نیز دقت لازم را دارند لذا الگوهای دقیقی تهیه می شوند.

به جز موارد بالا روش های دیگری نیز در خیاطی وجود دارند. برخی از افراد، ترجیح می دهند تا از الگوهای آماده بهره ببرند. این روش مخصوص افرادی می باشد که مایل نیستند هنر خیاطی را به صورت اصولی بیاموزند. البته خاطرنشان می شود که هزینه این نوع الگوها نیز بسیار مقرون به صرفه است زیرا اغلب در مجلات یا سی دی های آموزشی مراحل به صورت کامل شرح داده می شوند. الگوهایی که به این شکل توضیح داده خواهند شد اغلب سایزهای 34 تا 56 را پشتیبانی می نمایند.

بهترین متد الگو در خیاطی چیست

بهترین متد الگو در خیاطی چیست

چگونه بهترین متد الگو در خیاطی را انتخاب نماییم؟

برای اینکه شما بتوانید بهترین متد الگو در خیاطی را انتخاب نمایید، لازم است تا فرق آنها را با هم بدانید. از همین رو در ادامه روش های مذکور با یکدیگر مقایسه شده اند.

  • یکی از مواردی که بسیاری از خیاط ها برای انتخاب بهترین متد خیاطی به آن دقت می نمایند، میزان دقیق بودن الگو است. از همین رو در روش هایی که اندازه گیری ها به صورت کامل انجام می شود، دقت کار افزایش می یابد. لذا متد هایی چون مولر و گرلاوین در رتبه پایین تری نسبت به متریک می باشند. به عبارت دیگر متد متریک دقیق تر خواهد بود.
  • در بحث آموزش لازم است تا شما از روشی بهره ببرید که یادگیری آن آسان است. از همین رو می توان روش مولر را انتخاب کرد که بسیار ساده است.
  • اگر به دنبال بهترین متد خیاطی می باشید که به کمک آن لباس های خود را در سریع ترین زمان ممکن تهیه نمایید، توصیه ما استفاده از متد متریک است. از آنجا که اندازه گیری ها در این روش بسیار دقیق است لذا نیاز به پرو کمتری دارد و پروسه دوخت نیز سریع تر خواهد بود. البته در این متد لازم است تا شما در وهله اول محاسبات زیادی انجام دهید.
بررسی بهترین متد الگو در خیاطی

بررسی بهترین متد الگو در خیاطی

جمع بندی:

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان نتیجه گرفت که انتخاب بهترین متد الگو در خیاطی ممکن است بسیار دشوار باشد. لذا توصیه می شود، در گام اول دقت نمایید که در چه حدی می خواهید خیاطی نمایید، اگر قصد یادگیری حرفه ای خیاطی را دارید توصیه می شود تا از متدهایی که دقت بالاتری دارند؛ بهره ببرید.

https://www.thesprucecrafts.com/backstitch-for-strong-durable-hand-sewing-2978450

https://www.craftsy.com/post/sewing-skills-and-techniques/

5/5 - (1 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباسخیاطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×