درآمد دلاری با طراحی لباس

برای اینکه تصوری دقیق از درآمد دلاری با طراحی لباس به دست آوریم باید به معانی پنهان یکی از گفته های بنیانگذار برند رالف لورن دقت کنیم. رالف لورن گفته است که من آفریننده لباس نیستم بلکه رویا می آفرینم! یکی از معانی پنهان این گفته، خلاقیت بی حد و حصر و رویا گونه طراح لباس است. همه از تخیلی نیرومند یا به عبارتی شاعرانه تر از توانایی رویا بینی در بیداری برخوردار نیستند! یک طراح لباس موفق به جای همه کسانی که رویا نمی بینند، رویا می بینید. اما این رویا بینی چه مزایایی برای وی دارد؟

رویاهای آقای لورن

رویاهای آقای لورن

رویاهای آقای لورن و درآمد دلاری با طراحی لباس

مزایای این هنر، راز درآمد دلاری با طراحی لباس را فاش می کنند! رالف لورن و شما، البته اگر به اندازه رالف خلاق باشید، فقط رویا نمی آفرینید بلکه رویای خود را می فروشید. شاید رالف لورن به این گفته اعتراض کند که من یک سوداگر نیستم، یک هنرمندم! شکی نیست که هنرمندید آقای لورن! ولی دارایی 6 میلیارد دلاری شما از فروش لباس های برند لورن، نشان می دهد که رویاها، پردرآمدند. خصوصا اگر این رویاها به دو نیاز پایه انسانی یعنی خوراک و پوشاک مربوط باشند. پوشاک، یکی از کهن ترین نیازهای انسان است که ضرورت خود را در دو سپهر نیازهای فردی و اجتماعی، به خوبی نشان می دهد. از آنجا که صنعت پوشاک با این نیازهای پایه پیوند خورده، هیچگاه با بحران بیکاری روبرو نخواهد شد. به عبارتی دیگر، رویاهای طراحان لباس در هر زمان و مکانی خریدار دارند.

وقتی ایرانی ها طراح لباس می شوند!

شاید به اعتراض بگویید که درآمد دلاری با طراحی لباس درباره ایرانی ها صدق نمی کند! نمی توانی داستان زندگی رالف لورن را تعریف کنی و آن را به زندگی همه طراحان لباس از جمله طراحان ایرانی تعمیم بدهی. اما بگذارید با شما مخالفت کنم! چرا؟ چون در سپهر طراحی لباس، ستارگان ایرانی هم به خوبی بقیه می درخشند. شما قطعا نام هایی مانند بابک وثوقی، تارا غضنفر، بیژن پاکزاد، نیما بهنود، و طراح ایرانی تبار آمریکایی ری آقایان را شنیده اید. بیژن پاکزاد، برند بیژن را پایه گذاری کرد. وی لباس بیش از 36 رئیس جمهور را در سرتاسر جهان طراحی نمود. 

راز درآمد دلاری با طراحی لباس آقای دکتر!

اگر از دکتر بیژن راز درآمد دلاری با طراحی لباس را بپرسید جواب او قطعا بر پایه تجربه حرفه ایش خواهد بود. اگر می خواهید خلاصه ای از این راز را بشنوید باید بگوییم که از دید بیژن پاکزاد یک طراح لباس باید:

1-بازار هدف خود را پیشاپیش مشخص کند. یک فرمانده جنگی تا زمانی که نداند دقیقا به کجا باید حمله کند به هیچ جا حمله نخواهد کرد. بدون حمله هم پیروزی به دست نمی آید. بازرگانان یک قانون تجربی دارند که می گوید: کالایی که برای همه کس باشد در نهایت برای هیچکس نیست!

2-یک طراح لباس هوشمند برای رسیدن به درآمد دلاری با طراحی لباس، باید مشتری محور باشد! دکتر بیژن همیشه با مشتریان خود رابطه ای زنده و رودررو داشت. خود او عقیده داشت که من مانند پزشکم! مراجعانم به من اعتماد دارند. در حقیقت روش کار او دست کمی از یک پزشک نداشت. چون مشتریان همه برای مشاوره و خرید از دکتر بیژن، وقت قبلی می گرفتند.

3-یک طراح لباس برای رسیدن به درآمد دلاری با طراحی لباس، باید به برند خود شخصیت ببخشد. یعنی همان کاری که یک داستان نویس می کند. باید برای کاراکتر خود یک زندگی بیافریند. این کار با کمک داستان پردازی صورت می گیرد. حالا شما یک سناریو دارید. دست به کار تبلیغات شوید! تبلیغاتی که بر پایه شخصیت بخشی به برند صورت بگیرد، بیشتر در ذهن ها می ماند.

بابک و (هـ) های منحصر به فردش!

بابک و (هـ) های منحصر به فردش!

 

بابک و (هـ) های منحصر به فردش!

یکی دیگر از ایرانیانی که می تواند الهام بخش شما در رسیدن به درآمد دلاری با طراحی لباس باشد، نیما بهنود است. نیما با آن طراحی منحصر به فردش هنر ایرانی را در قلب پایتخت مد آمریکا یعنی نیویورک جا داده است. فقط ایرانی ها جذب جادوی (هـ) های بی همتای نیما نمی شوند. کانیه وست، رپر مشهور نیز دلباخته این حرف زیبای فارسی شده و طراحی جواهرات برند خود را به نیما محول کرده است.

داشتن درآمد دلاری با طراحی لباس فقط مال خارجی ها است!

اگر می گویید این داستان درآمد دلاری با طراحی لباس را همین جا تمام کنید چون مکان تولد همه این برندها خارج است! شاید حق با شما باشد اما بگذارید با یک اعتراض کوچک شما را به چالش بکشم: همه برندها در خارج متولد نشدند. دست کم یک برند را می شناسیم که در ایران متولد شد. در سال 1394 شمسی، برند UNITI در ایران پایه گذاری شد. از همه جالب تر لیبل این برند بود که با عبارت: Made in Iran یا همان ساخت ایران به آن شخصیتی ویژه می داد. طراح این برند کسی نیست جز بابک وثوقی. خودش می گوید که تا سن بیست و شش سالگی هنوز نمی دانستم قرار است چه کاره شوم. در ضمن برای شروع کار بابک ناچار می شود که موتور خود را بفروشد و پنج هزار دلار از یکی از دوستانش قرض کند. این بخش از زندگینامه بابک وثوقی می تواند خیلی الهام بخش باشد.

 

صنعت پوشاک و شاخه هایش

صنعت پوشاک و شاخه هایش

 

روش های دیگر درآمد دلاری با طراحی لباس!

علاوه بر روش هایی که با الهام از زندگی دکتر بیژن گفتیم برای داشتن درآمد دلاری با طراحی لباس، روش های دیگری هم وجود دارند. در واقع هر بخش از صنعت پوشاک و مد می تواند درآمدزا باشد. کارهایی مانند فروش لوازم خیاطی، پارچه و آموزش خیاطی گر چه در مقایسه با طراحی لباس، حوزه هایی فرعی به شمار می روند اما می توانند منبع درآمد شما باشند. در عین حال راه را برای آشنایی با طبیعت بازار و منش خریداران باز می کنند. این دو شناخت، در طراحی لباس های موفق کاملا الهام بخشند.

اینترنت: الدورادوی آزادی!

امروزه طراحی لباس با گسترش رسانه ها و اینترنت، با آزادی بیشتری همراه شده است. در غیاب این فضا، و در زمان های پیش از انقلاب انفورماتیک، یک طراح لباس برای رشد و دیده شدن باید مانند یک کارمند برای شرکت های مشهور مد و پوشاک کار می کرد. اما اینترنت، این قاعده را شکست. در واقع شما با حضور مستمر در شبکه های اجتماعی فرصت دیده شدن را بدون از دست دادن آزادی تان، افزایش می دهید. رسانه هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک، فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی و دیجیتال، فرصت های ناب موفقیتند.

 

 

وقتی از درآمد دلاری با طراحی لباس حرف می زنیم از چه حرف می زنیم؟

وقتی از درآمد دلاری با طراحی لباس حرف می زنیم فقط طراحی لباس صرف حرف نمی زنیم. در صنعت مد و پوشاک، رشته های زیادی وجود دارند که می توانید از طریق آنها درآمدزایی کنید. رشته هایی مانند:

الگوسازی و برش

دوخت و تولید لباس

طراح لباس عروس

وبلاگ نویس مد و فشن

خرید و فروش پوشاک

طراح اوت کوتور

طراح زیورآلات

عکاسی مد

استایلیست مد

نویسندگی مد و فشن

ویراستاری نشریات مد و فشن

طراحی کیف و کفش

بازاریابی مد

تبلیغات صنعت مد

مدیر خلاقیت

روابط عمومی

مشاور مد

آرایشگر مد

تصویرساز مد

و هزاران رشته دیگر.

سایتی که طرح ها در آن مستقیما فروخته می شوند!

 

سایتی که طرح ها در آن مستقیما فروخته می شوند!

اگر سوالِ چگونه از طراحی لباس پول در بیاوریم؟ دغدغه همیشگی شما است و می خواهید طرح های خود را شخصا بفروشید خوب دقت کنید. یکی از بهترین بسترها برای طراحی لباس و فروش آن، سایت Teespring است. شیوه کار در این سایت اینگونه است که مشتری سفارش های خود را برای سایت ارسال می کند و سایت هم کمپین هایی را برای فروش طرح های طراحان صنعت مد و پوشاک فراهم می کند. تنها کاری که باید بکنید ثبت نام در سایت است. با این کار شما می توانید از درخواست ها و سفارش های مشتریان مطلع شوید. با الهام از درخواست مشتریان، طرح هایی آماده کرده و طی کمپین های فروش Teespring عرضه می کنید. اگر مشتری طرح شما را بپسندد آن را می خرد و مسلما این کار را با دلار انجام می دهد!

5/5 - (9 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباساخبار صنعت مد

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×