جهت طراحی لباس برای تولید، به به چه مواردی نیاز دارد

طراحی لباس برای تولید یکی از گرایش های رشته طراحی لباس می باشد. در این گرایش طراحان تلاش می نمایند تا لباس هایی را به بازار معرفی نمایند که مطابق با درخواست و نیاز عموم مردم باشد. این لباس ها در حجم بالا تولید شده و به بازار عرضه می شود. همانگونه که می دانید در رشته طراحی لباس دو نوع طراحی صورت می گیرد. در دسته اول طراحان به صورت مزون دوزی و برای مشتریان خاص و منفرد خود لباس طراحی می نمایند و این نوع طراحی ها دارای هزینه بسیار گزافی می باشد. اما در دسته دوم طراحی ها بر اساس نیاز بازار می باشد و عموما با توجه به سایزبندی های استاندارد در تعداد بالا تولید می گردند. به دسته دوم، طراحی لباس برای تولید گفته می شود که عموما نیز هزینه طراحی و تولید آن کمتر از دسته اول است. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص ویژگی های یک طراح که در دسته دوم فعالیت می نمایند، صحبت نماییم.

جهت طراحی لباس برای تولید، به چه مهارت هایی نیاز است؟

جهت طراحی لباس برای تولید، به چه مهارت هایی نیاز است؟

جهت طراحی لباس برای تولید، به چه مهارت هایی نیاز است؟

اگر شما نیز قصد دارید تا گرایش طراحی لباس برای تولیدی ها را آغاز نمایید و از این راه کسب درآمد کنید، لازم است تا همواره موارد زیر را در خاطر داشته باشید و مهارت های مذکور را به دست آورید:

  • حتما خلاقیت داشته باشید و ایده ها و طرح های جدید را به بازار معرفی نمایید.
  • به محیط پیرامون خود با دیدی دیگر نگاه کرده و متفاوت باشید.
  • با فرهنگ جوامع مختلف آشنا شوید.
  • با خصوصیات و ویژگی های پارچه اعم از رنگ، مواد اولیه و سایر موارد مربوط به آن آشنا باشید.
  • با مهارت های اولیه دوخت همانند سایز گرفتن و تهیه الگو آشنا باشید.
  • امکان ارتباط و صحبت با مشتری را داشته باشید.
  • دانش کار کردن با نرم افزار های کامپیوتری را داشته باشید.
  • امکان کار تیمی را داشته باشید.

با داشتن این پیش زمینه ها می توانید جهت طراحی لباس برای تولید، به صورت موفق و خاص ظاهر شوید. اما همواره  باید توجه نمایید که یک طراحی لباس برای تولیدی ها دارای وظایف مختلف و گوناگونی است که در زیر برخی از مهمترین موارد عنوان شده است:

  • باید علایق مردم را پیش بینی نموده و به خوبی آنها را بشناسید.
  • باید بتوانید با لباس طراحی شده خود به خوبی ارتباط برقرار کرده و از نرم افزار های مناسب کامپیوتری بهره ببرید.
  • باید توانایی تولید نمونه های اولیه را داشته باشید.
  • باید بتوانید برای لباس خود از تزیینات مناسب بهره ببرید.
  • به عنوان طراح لباس باید بتوانید تا تامین کننده مواد اولیه و تولید کننده مناسب را بیابید.
  • در طراحی لباس برای تولیدی باید از ابتدای پروسه تا زمان تولید بر روی پروژه نظارت داشته باشید.
  • باید بتوانید هزینه های مربوط به تولید را تخمین زده و به خوبی بازاریابی نمایید.
آیا جهت طراحی لباس برای تولید نیاز به دانش و مدرک خاصی است؟

آیا جهت طراحی لباس برای تولید نیاز به دانش و مدرک خاصی است؟

آیا جهت طراحی لباس برای تولید نیاز به دانش و مدرک خاصی است؟

به  صورت کلی افراد جهت طراحی لباس برای تولید از دو راه وارد این رشته می شوند. در شیوه اول، راه سنتی و کارآموزی را انتخاب می نمایند و نزد اساتید این رشته دوره های کارآموزی را پشت سر می گذارند. اما در روش دوم دانش لازم را از طریق دوره ها و کلاس های دانشگاهی به دست می آورند. طبیعتا در روش دوم کار بسیار حرفه ای تر می باشد و افراد با موارد و مسائل بیشتری آشنا خواهند گشت.

اما سوال مهم این است که پس از یادگیری این مورد، چگونه می توان وارد بازار کار شد؟ در پاسخ باید بیان داشت که طراحی لباس برای تولید، پس از یادگیری مهارت های اولیه می تواند در شرکت های تولیدی زیادی اقدام به فعالیت نماید. او می تواند هم به صورت مستقل و هم به صورت شرکتی کار کند. حقوق افراد در این حوزه با توجه به علاقه جامعه به مقوله مد و زیبایی خوب است و عموما در کمترین حالت 4 تا 5 میلیون تومان در ماه خواهد بود. البته در ای درآمد مواردی چون مهارت، تخصص و سابقه کاری نیز دخیل است.

طراحی لباس برای تولیدی ها به چه معنا است؟

همانگونه که از نام این مورد مشخص است، در این رشته لازم است تا شما با توجه به نیاز عموم مردم اقدام به طراحی لباس برای جامعه نمایید. از همین رو طراحان موظف هستند که انواع ترندها را یافته، نیاز مردم را شناخته و اقدام به طراحی لباس هایی نمایند که هم بروز بوده و هم پاسخگوی نیاز و سلیقه جامعه باشد. در این راه طراحانی که خلاقیت بیشتری داشته و بتواننده ایده های خود را به خوبی با رنگ ها و تاثیرات رنگ ها همسو نمایند، به پاسخ بهتری دست می یابند. شناخت انواع پارچه ها، بررسی ویژگی های آنان و آشنایی با انواع استایل های مختلف در این راه می تواند به آنها کمک نماید.

طراحی لباس برای تولیدی ها به چه معنا است؟

طراحی لباس برای تولیدی ها به چه معنا است؟

به صورت کلی باید در نظر داشت که طراحی لباس در حالت عادی بین 14 تا 18 ماه زمانبر می باشد اما این بین طراحی لباس برای تولیدی ها به زمان کمتری نیاز دارد و بین 6 تا 7 ماه باید طرح پردازش شده و پس از تولید وارد بازار شود. برای اینکه به این پروسه سرعت بیشتری نیز دهند، عموما از نرم افزار های کامپیوتری استفاده می نمایند که طراحی، بررسی و رفع ایرادات از طریق آن، بسیار آسان تر و سریع تر می باشد.

اغلب افراد طراحی که با تولیدکنندگان بزرگ فعالیت می نمایند، طرح هایی را به بازار ارائه می دهند که می توان آنها را در رنگ ها و سایز های مختلف تولید کرد. البته برخی از این اشخاص نیز به صورت منفرد کار کرده و اغلب تولیدکنندگان به دنبال آنها رفته و پس از تایید قیمت نهایی اقدام به همکاری می نمایند. یکی از تفاوت های اصلی اینگونه طراحی ها و طراحی لباس برای ترندها در این موضوع می باشد که در لباس های مزون دوزی شده، قیمت ها بسیار زیاد می باشد به همین دلیل عموم مردم توانایی خرید ندارند، حال آنکه طراحی لباس برای تولیدی ها چون با نمونه برداری و تقلید از نمونه های مزون دوزی است دارای هزینه به مراتب کمتری است.

طراحی لباس برای تولیدی ها

طراحی لباس برای تولیدی ها

جمع بندی:

امروزه طراحی لباس برای تولیدی ها بسیار رواج پیدا کرده است. با توجه به اینکه افراد زیادی به ظاهر و پوشش خود علاقه نشان می دهند لذا بازار لباس نیز بسیار گرم می باشد. جالب است که بدانید تقریبا بیش از یک سوم از طراحان لباس در دنیا با تولیدی های بزرگ جهت تولید انبوه طراحی های خود فعالیت می نمایند. از سوی دیگر کارفرمایان و تولیدی ها نیز به دنبال طراحی می باشند که چندین سال در این حوزه فعالیت نموده و با نیاز بازار آشنا باشند. اما از سوی دیگر باید به این موضوع نیز توجه داشت که در حوزه پوشاک و به خصوص طراحی لباس، رقابت سنگینی وجود دارد. افرادی در این حوزه می توانند موفق باشند که از قدرت تخیل و ایده پردازی قوی برخوردار بوده و با نیاز بازار و عموم مردم به خوبی آشنا هستند.

اگر شما نیز به طراحی لباس برای تولید علاقه مند بوده و مایل هستید تا وارد این رشته شوید، در گام اول توصیه می شود تا دانش اولیه را به دست آورید. سپس نیاز و فرهنگ جامعه را شناخته و سعی در برطرف نمودن آنها به وسیله قدرت تخیل و ایده پردازی خود نمایید.

https://www.britannica.com/art/fashion-industry/Fashion-design-and-manufacturing

https://www.sciencedirect.com/topics/engineering/clothing-design

به مطلب امتیاز بده

آموزش دوره طراحی لباساخبار صنعت مد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×