طراحی لباس برای مبتدی ها

طراحی لباس برای مبتدی ها بسیار مهم می باشد و چنانچه بر روی آن تمرکز شود و به صورت اصولی تکنیک ها و مهارت ها بیان گردند، فرد می تواند در آینده به موقعیت خوبی دست یابد. برای اینکه با اهمیت طراحی لباس برای مبتدی ها بیشتر آشنا شویم، در ادامه نکات و مهارت های لازم برای شروع کار بیان شده است.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هر آنچه که باید در خصوص طراحی لباس برای مبتدی ها بدانید:

در گام اول لازم است بدانید که طراحی لباس چیست؟ طراح لباس شخصی است که مسئول طراحی المان های لباس افراد یا بهبود استایل آنها است. طراحان لباس دارای مهارتی مشابه با طراحان مد سنتی هستند، اما باید نیازهای منحصر به فرد افراد در شرایط و محیط های مختلف را نیز برآورده کنند.

دوره های طراحی لباس برای مبتدی ها

دوره های طراحی لباس برای مبتدی ها

تفاوت بین یک طراح لباس و طراح مد چیست؟

لباس های روزانه باید به الزامات خاص فرهنگ پایبند باشند و در عین حال به اندازه کافی بادوام بوده تا در برابر سایش مکرر و تغییرات سریع بین اتفاقات روزانه مقاومت کنند. در جایی که ممکن است از یک طراح مد سنتی خواسته شود که یک لباس معاصر طراحی کند، ممکن است از یک طراح لباس خواسته شود تا لباسی را طراحی نموده و بسازد که برای ماه‌ها پوشیدن روزانه مقاومت کند و همواره بروز نیز باشد. طراحی لباس برای مبتدی ها در واقع یاد دادن این اصول و تکنیک ها است. یک طراح لباس همچنین وظیفه دارد با سایر متخصصان طراحی در سایر کشورها و رشته های هنری همکاری کند تا زیبایی منسجمی را برای تولید به عنوان یک لباس کامل ایجاد کند.

 

 

 

نقش ها و مسئولیت های یک طراح اگر در دوره های طراحی لباس برای مبتدی ها ثبت نام نموده اید، لازم است که در نظر داشته باشید، طراح لباس دارای وظایف زیر است:

  • طراحان مد و لباس فرآیند کاری خود را با مطالعه دقیق فرهنگ و تحلیل دقیق طرح، لحن و نیاز مخاطبان که مطرح می شود، آغاز می کنند.
  • پس از گفتگوهای مقدماتی با فرد، گروه سفارش دهندگان و … طراح لباس شروع به تحقیق در مورد تاریخچه مد و روندهای دوره زمانی و موارد مربوطه می کند.
  • در طول این فرآیند، آن‌ها مجموعه‌ای از گزینه های بصری را برای انتخاب مواد، الگوها یا تکه‌های لباس خاص که می‌خواهند در طراحی لباس نهایی خود از آنها استفاده کنند، گردآوری می‌کنند.
  • در مونتاژ لباس‌ها، طراح باید اطمینان حاصل کند که هر لباس به طور موثری سن، موقعیت اجتماعی و عملکرد دراماتیک هر شخصیت را به اشتراک می‌گذارد، با در نظر گرفتن اینکه این مورد می‌تواند در شرایط و موقعیت های مختلف تغییر کند.
  • هنگامی که سفارش دهنده طرح اولیه را مشاهده نمود و تایید کرد، طراح دست به کار می شود تا ایده های خود را کنار هم بچینند. گاهی اوقات لباس ها از ابتدا ساخته می شوند، اما اغلب اوقات ممکن است قطعات از خرده فروشان خریداری شوند و مونتاژ گردند.
  • بیشتر لباس‌ها پس از ارائه نسخه اولیه، تغییر نموده و سفارشی می شوند.
چه مهارت هایی جهت دوره های طراحی لباس برای مبتدی ها نیاز دارید؟

چه مهارت هایی جهت دوره های طراحی لباس برای مبتدی ها نیاز دارید؟

چه مهارت هایی جهت دوره های طراحی لباس برای مبتدی ها نیاز دارید؟

  • اشتیاق به طراحی. یک طراح لباس باید دانش و درک عمیقی از لباس و مد در سراسر تاریخ و مکان های مختلف داشته باشد. قبل از اینکه طراح شروع به طراحی ایده های خود کند، باید زمان زیادی را صرف تحقیق و گردآوری مواد و مراجع نماید.
  • توانایی هنری. طراحان لباس همچنین باید توانایی طراحی با دست و حتی با کمک نرم افزارهای کامپیوتری را داشته باشند. طرح اولیه هر لباس معمولاً طرحی است که با دست کشیده می شود که طراح آن را ایجاد می کند و به عنوان یک مهارت ضروری برای طراحان لباس شناخته می شود.
  • اطلاع از قابلیت های نرم افزاری. همانطور که گفته شد، طراحان لباس بیشتر و بیشتر در حال ادغام برنامه های طراحی کامپیوتری با فرآیند طراحی خود هستند و بسیاری از طرح ها اکنون به صورت دیجیتالی تولید می شوند. از همین رو باید نرم افزار های مهم طراحی را شناخته و با آنها فعالیت نمایند.
  • دانش ابتدایی ساخت و ساز. در حالی که همه طراحان لباس در خیاطی مهارت کامل ندارند، اما طراحی لباس برای مبتدی ها باید شامل یادگیری دانش اولیه خیاطی و دوخت لباس نیز شود. صرف نظر از اینکه آنها مستقیماً در تولید لباس های خود دخالت دارند یا نه، باید از نزدیک با متخصصان و خیاطان کار کنند تا بتوانند نکات ریز و ایده های خود را مطرح نمایند.

 

 

چگونه یک طراح لباس شویم

مانند بسیاری از مشاغل و به خصوص مشاغل هنری، طراحان لباس برای آغاز فعالیت به سوابق تحصیلی مختلفی نیاز دارند البته می توان این مورد را به صورت تجربی نیز یاد گرفت اما هر اندازه اطلاعات شما بیشتر باشد به جایگاه برتری نیز می توانید دست یابید. دوره های طراحی لباس برای مبتدی ها ابتدا تلاش می کنند تا مهارت های فرد را محک بزنند. سپس تکنیک های لازم را ارائه می دهند و در نهایت آنها را برای ورود به بازار کار آماده می نمایند.

طراحی لباس برای مبتدی ها و مواردی که باید بدانید

طراحی لباس برای مبتدی ها و مواردی که باید بدانید

سایر حرفه ای ها از مسیری پیچیده تر به طراحی لباس وارد می شوند. بسیاری از آنها شروع به تحصیل و کار در رشته های هم تراز می نمایند تا در کنار تحصیل بتوانند تکنیک های لازم را بکار بگیرند. باید در نظر داشت که اکثر طراحان لباس حرفه ای کار خود را به عنوان دستیار یا در فروشگاه های طراحی لباس شروع می کنند. علاوه بر کسب تجربه عملی در این موقعیت‌های ابتدایی، طراحان مشتاق باید نمونه کارها را گرد هم بیاورند که طیف متنوعی از لباس‌هایی را که طراحی کرده‌اند را به نمایش بگذارند. در این صورت می توانند مشتریان بیشتری نیز به دست آورند.

 

 

وقتی که شما دوره های طراحی لباس برای مبتدی ها را پشت سر گذاشتید، می توانید وارد بازار کار شوید. در این رشته می توانید به عنوان یک طراح مستقل کار نمایید یا به صورت تیکی در شرکت های بزرگ و برند فعالیت نمایید. به صورت کلی توجه داشته باشید که ارتباط شما با دیگران موجب می شود تا بتوانید از ایده های بیشتر میزبانی نموده و آنها را راحت تر بسط دهید.

https://www.domestika.org/en/courses/1732-styling-and-costume-design-for-a-stage-performance

https://www.masterclass.com/articles/what-is-a-costume-designer-skills-responsibilities-and-how-to-become-a-film-costume-designer#how-to-become-a-costume-designer

3.8/5 - (34 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×