طراح مد و فشن

طراح مد و لباس در دنیای ما جایگاه ویژه ای دارد. استعداد و بینش او نقش زیادی در ظاهر افراد دارد و همچنین به محیط فرهنگی و اجتماعی اطراف کمک می کند. طراحان عاشق مطالعه روند مد، طراحی طرح ها، انتخاب مواد اولیه و مشارکت در تمام جنبه های تولید طرح های لباس هستند. آنها به ایجاد میلیون ها، لباس و لوازم جانبی (اکسسوری)کمک می کنند.

طراح مد و لباس با کمک بازاریابی و تبلیغات، فعالیت خود را تبلیغ می کند. برخی از طراحان مدهای خود را از طریق نمایشگاه ها و همچنین از طریق فروشگاه های خرده فروشی به بازار عرضه می کنند. برخی نیز نام خود را به سایر محصولات دارای مجوز قرض می دهند تا هویت برند خود را گسترش دهند. در واقع، بسیاری از طراحان مد مشهور، طراحی بسیار کمی برای مجموعه هایی که نام آنها را یدک می کشند، انجام می دهند.

طراح مد و لباس کیست:

طراح مد و لباس  انواع لباس های زنانه، مردانه و کودکانه را تولید می کند. این مورد ممکن است شامل لباس ورزشی، لباس بارداری، لباس بیرون، لباس زیر، لباس رسمی، عینک و کفش و … باشد. طراحان، تولیدکنندگان لوازم جانبی نیز هستند که کمربند، روسری، کلاه، کیف دستی و جوراب بافی در این دسته قرار دارد. طراح مد و لباس در سطوح مختلف صنعت مد وجود دارد، از طراحان مد مشهور گرفته تا طراحان مد ناشناخته که برای خانه‌های مد و سری دوزی ها کار می‌کنند، تا استایلیست‌هایی که ممکن است تنها تغییرات کوچکی در طرح‌های موجود ایجاد کنند می توانند به عنوان طراح شناخته شوند.


 

 

 

 

 

 

 

طراحان مد در حال حاضر شروع به استفاده از فناوری‌های جدیدی مانند اسکن بدن برای تناسب بهتر لباس یا فناوری‌های بافت بدون درز کرده‌اند که می‌توانند تنها با فشار دادن یک دکمه لباس تولید کنند. مشابه آنچه چرخ خیاطی چهره مد را در گذشته تغییر داد، آینده نیز به دلیل فناوری ها، منابع و ابزارهای جدید تغییر خواهد کرد.

فرآیند طراحی از مفهوم طراحی تا تولید نهایی ماه ها طول می کشد. تحقیق در مورد روندهای فعلی مد و پیش بینی روندهای آینده اولین قدم در ایجاد طرح است. برخی از طراحان مد تحقیقات خود را شخصا انجام می دهند در حالی که برخی دیگر به گزارش های روند های منتشر شده توسط گروه های تجاری صنعت مد بسنده می کنند. گزارش‌های Trend به شما اطلاع می‌دهند که چه سبک‌ها، رنگ‌ها و پارچه‌هایی در آینده نزدیک برای فصل خاصی محبوب خواهند بود. تولیدکنندگان نساجی از این گزارش‌های روند برای طراحی پارچه‌ها و الگوها استفاده می‌کنند در حالی که طراح مد و لباس  با این اطلاعات شروع به طراحی طرح‌ها می‌کند.

روش های کسب درآمد در طراحی لباس

روش های کسب درآمد در طراحی لباس

طراح مد و لباس چه مهارت هایی دارد:

طراح مد و لباس  کل فرآیند خلاقانه ای را که برای ایجاد لباس و  پوشاک انجام می شود، مدیریت می کند و بر آنها نظارت می نماید. این فرآیند شامل ایده پردازی، تهیه نمونه اولیه بازاریابی و … می باشد. اساساً این فرآیند زمانی شروع می شود که طراحان مفهومی را ارائه می دهند که آن را به یک طرح تبدیل می نمایند. در مرحله بعد، آنها ویژگی هایی مانند ابعاد لباس، رنگ آن، پارچه ای که باید استفاده شود را تعیین می کنند و بر اساس نتیجه گیری خود یک الگو ایجاد می کنند. یک طراح مد و لباس لازم است تا مهارت های متفاوتی را داشته باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است.

  1. کسب و کار خود را بشناسد و بتواند از شم بازاریابی استفاده نماید
  2. بتواند با دیگران به خوبی ارتباط برقرار نماید
  3. روحیه رقابتی داشته باشد
  4. خلاقیت بالا داشته باشد
  5. توانایی هنری داشته و امکان پیاده سازی آنها را در اختیار داشته باشد
  6. با سبک های مختلف آشنا باشد
  7. مهارت های خیاطی را بداند و با آنها آشنا باشد
  8. در یک تیم همکاری لازم را با سایرین انجام دهد
  9. از روند مد فعلی آگاهی لازم را داشته باشد
  10. مهارت های تجسم قوی در اختیار داشته باشد
  11. مهارت های کامپیوتری لازم را به دست آورد
  12. مهارت های تصمیم گیری خوبی در اختیار داشته باشد
  13. جزئیات گرا باشد

البته باید توجه نمود که طراح مد و لباس باید دید بازی داشته باشد و همواره مهارت های خود را ارتقا دهد. این صنعت به سرعت در حال پیشرفت است لذا نیاز می باشد تا افراد نیز تکنیک های خود را مکررا به روز نمایند.

 

چگونه می توان یک طراح مد و لباس شد:

یک طراح مد و لباس همواره بیان می دارد که آماده شدن و شروع یک حرفه مد دشوار است زیرا این یک صنعت بسیار رقابتی است، بنابراین هر کسی که قصد ورود به این عرصه را دارد باید سخت کوش و پیگیر باشد. اداره آمار کار ایالات متحده پیش بینی می کند که در سال 2029 مشاغل طراحی مد 4٪ بیشتر از سال 2019 وجود خواهند داشت. متوسط ​​حقوق در بین طراحان مد ایالات متحده در سال 2020 با توجه به ارقام 75,810 دلار بود، اگرچه چالش تامین امنیت کامل این حرفه نیز گزینه مهمی است. هنگام ارزیابی این رقم، زمان کار در این شغل مهم است.

 


<

 

 

 

 

کارشناسان طراحی مد هشدار می دهند که این یک شغل فنی است که نیاز به دقت دارد، بنابراین یک طراح مد بالقوه باید به این فکر کند که آیا از مکانیک ایجاد لباس یا سایر محصولات مد لذت می برد یا خیر.

جنیفر مک‌گرو، طراح مد و لباس مستقر در یوتا، در مقاله‌ای نوشت: «توانایی‌ها و دانش شما در مورد خیاطی و ساخت‌وساز زمانی که در حال طراحی و تجسم ویژگی‌های پارچه، الگو، پرده، و روش‌های ساخت لباس هستید، به شما برتری می دهند. “افرادی که عمدتاً فقط به تصویرهای “پر زرق و برق” در صنعت مد علاقه مند هستند، نمی توانند به طراحی خوبی تبدیل شوند و جایگاه مناسبی را به دست آورند.

طراح مد و لباس چه مهارت هایی دارد

طراح مد و لباس چه مهارت هایی دارد:

مراحل تبدیل شدن به یک طراح مد و لباس

  • شرکت در یک کلاس یا دوره طراحی مد معتبر را به عنوان اولین مرحله در نظر داشته باشید.
  • مجموعه ای چشمگیر و منحصر به فرد از کارهای خود جمع آوری کنید.
  • با هم نوعان خود دوست شوید و به دنبال مربیان با تجربه تر باشید.
  • انواع مشاغل چالش برانگیز در حوزه مد و لباس را پیدا کنید.
  • اگر قصد راه اندازی یک برند را دارید، پول خود را پس انداز کنید و عاقلانه خرج کنید.

طراح مد و لباس بودن چه مزایایی دارد:

یک طراح مد و لباس بودن می تواند از جنبه های مختلف مزیت محسوب شود که در زیر به برخی از این موارد اشاره شده است:

  1. رضایت از خود:

حرفه طراحی مد موقعیتی است که یک فرد با روندهای جدید و بهبود یافته ای روبرو می شود که افراد را تحت تاثیر قرار می دهد تا شروع به استفاده از آن لباس یا اکسسوری خاص کنند.

  1. راه اندازی کسب و کار شخصی:

وقتی ایده تبدیل شدن به یک طراح مد و لباس به ذهن یک فرد می رسد، در کنار آن باید موارد زیادی را در نظر بگیرید و سوالات ذهنی بسیاری را پاسخ دهد.

  1. ذهنیت سخت کوش:

قبل از ورود به دنیای مد و تصمیم گیری برای انتخاب حرفه ای در مد، فرد باید همیشه بداند که نیاز است تا سخت کار کند که به موفقیتی که می خواهد برسد.

  1. سرگرم کننده و خلاق:

حرفه طراحی مد همیشه با نوآوری های جدیدی همراه است که در بین مردم ترند می شوند لذا باید در این رشته خلاق و آینده نگر بود.

اینستاگرام-پیشکسوتان

اینستاگرام-پیشکسوتان

5- درآمد مناسب:

صنعت طراحی مد مقدار کافی  رضایت بخشی و درآمد را برای فرد تضمین می نماید.

  1. اشتیاق:

برای اکثر افرادی که مایلند به دنبال شغلی در دنیای مد باشند و به عنوان یک طراح مدو لباس فعالیت کنند و علاقه زیادی به صنعت مد دارند، اشتیاق حرف اول را می زند.

  1. مسافرت:

حرفه طراحی مد فرصت های زیادی را برای سفر به بسیاری از کشورهای دور ارائه می دهد .اگر طراح مد و لباس توسط یک فرد مشهور یا افراد ثروتمند بکار گرفته شود، شانس دریافت وسایل رایگان سفر و اقامت برای او وجود دارد.

  1. تنوع در محل کار:

زمانی که فردی بخواهد در دنیای طراحی مد شغلی را شروع کند، مطمئناً نیاز است تا بارها و بارها محل کار خود را تغییر داده و در محیط های متنوعی فعالیت نماید.

  1. ملاقات با افراد جدید و متفاوت:

در دنیای فشن و صنعت مد، هر فردی باید بداند که هر روز ماجراجویی جدیدی برای او خواهد بود. لذا روزهای کسل کننده وجود نخواهد داشت.

درآمد طراح مد و لباس چقدر است:

طیف گسترده ای از حقوق برای طراح مد و لباس وجود دارد. برخی از طراحان مد حقوق معقول دریافت می کنند در حالی که برخی دیگر بسیار اندک و برخی نیز بسیار زیاد. اکثر طراحان مد در بین این دو گروه قرار دارند.

میانگین حقوق یک طراح مد 15.98 دلار در ساعت است. میانگین حقوق طراحان مد 74410 دلار در سال یا 6200 دلار در ماه می باشد. متوسط ​​حقوق طراحان مد که تجربه کمی دارند از 64260 دلار در سال یا 5355 دلار در ماه آغاز می شود. حقوق کمترین و بالاترین طراحان مد از 32320 دلار در سال تا 130900 دلار در سال متغیر خواهد بود.

 

دستمزد یک طراح مد و لباس بر اساس عوامل زیر متفاوت است:

  • مکان

حقوق طراحان مد با توجه به موقعیت شغلی متفاوت است. طبیعتا سرپرست ها و ایده پردازان دارای حقوق بیشتری می باشند.

  • تجربه

طراحان مد با چندین سال تجربه حقوق بیشتری نسبت به طراحان مد سطح پایه دریافت می کنند. طراحان مبتدی می توانند کمتر از 30000 دلار در سال یا 2500 دلار در ماه درآمد داشته باشند. طراحان مد در صورت داشتن مجموعه ای عالی از طرح ها می توانند درآمد بیشتری کسب کنند.

درآمد طراح مد و لباس چقدر است:

  • صنعت

دستمزد طراحان مد برای صنایع مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، طراحانی که بر پوشاک و کالاهای پوشیدنی تمرکز می کنند، به طور متوسط ​​73150 دلار در سال حقوق می گیرند، در حالی که طراحان مد در عرصه هنرهای نمایشی به طور متوسط ​​53270 دلار در سال درآمد دارند. پردرآمدترین صنعت، صنعت ویدئو است که میانگین حقوق آن 92850 دلار در سال است.

بازار کار برای طراح مد و لباس چطور است:

رقابت در زمینه طراحی مد به دلیل گردش مالی زیاد این شغل، نرخ بالایی را در سال ایجاد می کند. مشاغل جدید و زرق و برق مرتبط با این صنعت همواره در حال گسترش است. بیشتر فرصت های شغلی در این حوزه با شرکت هایی است که لباس هایی را طراحی می کنند که در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای فروخته می شوند.

 

تصویر ساز مد کیست و چه مهارتی دارد؟

تصویر ساز مد کیست و چه مهارتی دارد؟

این در پاسخ به تقاضای فزاینده برای پوشاک، کفش و لوازم جانبی شیک است که مقرون به صرفه هستند، به ویژه در میان مصرف کنندگان با درآمد متوسط لباس هایی که دارای قیمت مقرون به صرفه هستند، خواستار بیشتری دارند. در شرکت‌های طراحی که به فروشگاه‌ها و بوتیک‌های گران‌قیمت خدمات می‌دهند، مشاغل کمتری موجود است، زیرا تقاضا برای مد گران قیمت نسبت به سایر محصولات و خدمات کاهش می‌یابد. کارفرمایان معمولاً طراحانی را ترجیح می دهند که دارای سابقه دو یا چند ساله هستند و در مورد منسوجات، پارچه ها، تزئینات و روند مد آگاه هستند. از همین رو برای یک طراح مد و لباس همیشه فرصت شغلی وجود دارد اما باید دید که گرایش بازار بیشتر به کدام سمت می باشد.

دستمزد یک طراح مد و لباس بر اساس عوامل زیر متفاوت است

دستمزد یک طراح مد و لباس بر اساس عوامل زیر متفاوت است

شغل طراح مد و لباس چه جایگاهی در اجتماع دارد:

دنیای مد و لباس بازتاب زیادی بر روی جامعه دارد لذا می تواند جامعه را تغییر دهد. می تواند به عنوان انگیزه ای برای تاثیرگذاری بر پویایی جهان عمل کند که باعث می شود روندها با سرعت بیشتری حرکت کنند یا اتفاق بیفتند. به هر حال، چه بخواهید از مد به عنوان یک شکل هنری استفاده کنید یا نه، انکار اینکه مد نوعی ابراز وجود است سخت است. البته از سوی دیگر ابراز وجود نوعی هنر است.

حتی تصمیم شما برای پوشیدن شلوار ورزشی و راه راه کهنه و فرسوده مورد علاقه تان نوعی ابراز وجود است. ممکن است شما بگویید که راحتی بر شما پادشاهی می کند و غل و زنجیر سبک های باکیفیت تر را کنار بگذارید. با این توضیح می توان بیان داشت که امروزه به این رشته توجه ویژه ای می شود زیرا کشورها و افراد می توانند از این طریق خود را اثبات نمایند. این مورد قابل تعمیم به اشخاص نیز است.

آینده شغل طراح مد و لباس چیست:

همانطور که رفتارهای مصرف کننده تکامل می یابد، کسب و کارها برای درک مشتری “جدید” خود تحقیقاتی را انجام می دهند. این مورد برای صنعت مد و لباس نیز صادق است. آنها بررسی می نمایند که مشتریان اکنون چگونه خرید می کنند، چه می خواهند و زمان خود را کجا می گذرانند؟

یکی از زمینه هایی که در این شغل در آینده تغییر خواهد کرد معرفی سریع روندها است. طراحان در این بخش برجسته نخواهند بود و ما در آینده شروع به دیدن مجموعه های بدون فصل خواهیم کرد. از سوی دیگر در آینده خرده فروشان باید بازی تجارت الکترونیک خود را ارتقا دهند، تجربیات مشتری آنلاین را بهبود دهند و برای دستیابی به مشتریان اصلی با فناوری و روندهای رسانه های اجتماعی بیشتر کار کنند.

شغل طراح مد و لباس چه جایگاهی در اجتماع دارد

شغل طراح مد و لباس چه جایگاهی در اجتماع دارد

همچنین یک بازسازی کامل در زنجیره تامین انجام خواهد شد. به صورت کلی همانطور که برای هر شغل دیگری می توان متصور شد، در طراحی لباس و مد نیز تکنولوژی حرف اول را خواهد شد. هر اندازه افراد با نیازهای افراد بیشتر آشنا شوند و بتوانند آنها را در زمان کمتری رفع و رجوع نمایند، گزینه بهتری خواهد بود. اگر شما بتوانید طراحی خود را با تکنولوژی همگام نمایید به جایگاه پایدارتری خواهید رسید.

چه زمینه ای لازم است تا یک طراح مد و لباس موفق شد:

طراح مد و لباس معمولاً به مدرک لیسانس نیاز دارد. گرایش طراحی مد محبوب ترین گزینه برای طراحان مد مشتاق است، اما دانشجویان ممکن است در زمینه هایی مانند تجارت مد یا بازاریابی مد نیز تحصیل کنند. بیشتر این برنامه‌های تحصیلی به دلیل ماهیت عملی این رشته و برنامه‌های درون دانشگاهی هستند، اما دانش‌آموزان ممکن است بتوانند از برخی دوره‌های آنلاین مانند دوره‌های تجارت آنلاین نیز استفاده نمایند.

آینده شغل طراح مد و لباس چیست

آینده شغل طراح مد و لباس چیست

به طور معمول،برای یک طراح مد ولباس مدرک طراحی مد به عنوان مدرک لیسانس از دانشگاه هنر در ایران ارائه می شود، در حالی که مدرک تجارت مد معمولاً مدرک لیسانس از دانشگاه علوم است. مدرک طراحی مد بیشتر بر روی فرآیند طراحی تمرکز دارد، در حالی که یک مدرک در تجارت مد بیشتر بر جنبه تجاری مد تمرکز دارد. بسیاری از این مدارک شامل دوره‌های کارآموزی برای یادگیری عملی یا کمک به دانش‌آموزان برای ایجاد مجموعه حرفه‌ای هستند. دانش‌آموزان در برنامه‌های طراحی مد سنتی ممکن است دوره‌هایی را در موضوعاتی مانند:

    نقاشی

    پارچه ها

    فناوری های مد

    تصویر سازی

    ساخت پوشاک و لباس

و …

پشت سر بگذارند.

چه زمینه ای لازم است تا یک طراح مد و لباس موفق شد

چه زمینه ای لازم است تا یک طراح مد و لباس موفق شد

جمع بندی:

طراح مد و لباس بی شک چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور می تواند آینده شغلی خوب و درآمد بالایی داشته باشد. برای اینکه شما بتوانید به یک طراح موفق تبدیل شوید لازم است تا دوره های مناسب را پشت سر گذاشته تا تجربه کافی را به دست آورید. اگر که ذهن خلاق و ایده پردازی دارید و با یودن در صنعت مد خوشحال و راضی می شوید، لازم است تا حتما مدارک مربوطه را دریافت نمایید.

به صورت کلی می توان بیان داشت که رشته طراح مد و لباس در حال پیشرفت است و برای افرادی که می توانند خود را با تغییرات همگام سازند بستر رشد را فراهم می آورد.

https://bestaccreditedcolleges.org/articles/fashion-designer.html https://learn.org/articles/What_Are_the_Educational_Requirements_to_Become_a_Fashion_Designer.html

5/5 - (6 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباس

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×