طراحی لباس دخترانه

طراحی لباس دخترانه، کار ساده و جذابی است که شما را به دنیای دختر بچه ها و رنگ های شاد می برد. داشتن خط تولید و طراحی لباس با برچسب شخصی خود در گذشته یک کار تجاری بود که فقط برای کسانی که بودجه زیادی در اختیار داشتند، مناسب تلقی می شد. با این حال، زمان تغییر کرده است و تولید پوشاک در حال حاضر برای صاحبان مشاغل کوچک نیز امکان پذیر است. طراحی لباس دخترانه ساده، بدون اینکه نگران پیچیدگی های تولید باشید، یک کار جذاب و هیجان انگیز می باشد. حتی در بازار امروز می توان مشاهده نمود که مارک های کوچک که به صورت استارت آپ فعالیت می نمایند، بیشترین بهره را از روندهای فعلی مد روز می برند. به صورت کلی باید در نظر داشت که طراحی لباس دخترانه چیزی فراتر از سایر لباس ها نیست اما دارای تکنیک هایی است که در این حوزه باید بدانید. در زیر تلاش شده است تا برخی از این موارد ذکر شود.

نکات مهمی که در خصوص طراحی لباس دخترانه باید بدانید

نکات مهمی که در خصوص طراحی لباس دخترانه باید بدانید

نکات مهمی که در خصوص طراحی لباس دخترانه باید بدانید:

همانند هر شغل و حرفه ای، قبل از اینکه وارد رشته طراحی لباس دخترانه ساده شوید، لازم است تا با پیش نیاز ها و ملزومات آن آشنا شوید تا قدم های استوار تری بردارید، برخی از این موارد در زیر لیست شده اند: 

1. نحوه نقاشی کردن را بیاموزید. 

انواع طراحی لباس دخترانه تنها به عنوان یک ایده شروع می شوند اما تا زمانی که جلوه های بصری این ایده ها وجود نداشته باشد، هیچ کس واقعاً آنها را درک نمی کند. این لحظه، جایی است که مهارت های تصویرگری شما نقش خود را در طراحی لباس های شخصی ایفا می کنند. شما واقعاً مجبور نیستید یک استاد نقاشی باشید اما حداقل می توانید آنقدر خوب باشید که بتوانید طرح های خود را به عنوان پایه ای برای یک بسته فنی که می توانید برای تولید کنندگان احتمالی لباس های دخترانه که به صورت خصوصی یا دولتی فعالیت می کنند، ترسیم نمایید. 

2. با هنر خیاطی آشنا شوید. 

خیاطی واسطه طراحی لباس دخترانه شما و لباس واقعی است. حتی اگر علاقه شما واقعاً به این سمت متمایل نیست و تعصب بیشتری نسبت به طراحی دارید، باید بدانید که این مورد یک شرط اصلی برای شروع یک خط تولید لباس شخصی است. شما واقعاً لازم نیست تا تمام موارد دوخت را بلد باشید اما حداقل از انواع، الگوها و دسته های شغلی خیاطی آگاهی داشته باشید. طراحی لباس دخترانه به روشی آسان 

3. تئوری طراحی را درک کنید. 

طراحی لباس دخترانه به درک لازم از  مباحث طراحی های ساده و اصول ابتدایی طراحی نیاز دارد اما شما بعنوان یک صاحب ایده معمولاً نمی خواهید تنها به یک طرح ساده بسنده نمایید. لذا لازم است تا درک درستی از دنیای دخترانه ها داشته باشید. قطعا شما می خواهید نوآوری کنید و کلید طراحی نوآورانه درک اصول تئوری طراحی است که به شما امکان می دهد از منظر دیگری به مسائل نگاه کنید و به خلاقیت درونی خود برسید. از همین رو توصیه می شود تا قبل از طراحی لباس دخترانه حتما در خصوص دنیای دخترانه، رنگ های مورد علایق آنان و غیره اطلاعات لازم را به دست آورید. 

4. از دنیای مد غافل نشوید 

هیچگونه قانون نوشته شده ای در مورد نحوه طراحی لباس دخترانه وجود ندارد. با این حال، باید توجه داشته باشید که در برند خود محصولاتی را می فروشید و نه تنها برای تغذیه وجه هنر دوست خود این کار را انجام می دهید، بلکه بحث کسب درآمد نیز وجود دارد. به همین دلیل است که نیاز به ارتباط با مد و دانستن اینکه چه چیزی مرسوم است برای استفاده در طراحی لباس نیاز می باشد. ببینید شرکت های دیگر برای طراحی محصولات لباس چه کاری انجام می دهند. از ایده های طراحی لباس دخترانه آنها استفاده کرده و آنان را بسط دهید 

5. مدبر باشید. 

هزاران نکته برای یادگیری وجود دارد و شما ممکن است احساس کنید که در راه اندازی یک خط طراحی لباس دخترانه ساده ناتوان هستید اما باید در نظر داشته باشید که موفقیت شما در گرو یادگیری است. نکته اصلی در اینجا این است که مدبر باشید و از هر ابزار و منابعی که برای تحقق هدف خود دارید استفاده کنید. حتی اگر بتوانید از طریق آموزش هایی که چندین موضوع / مهارت را پوشش می دهند، فعالیت خود را ارتقا و بسط دهید، به رشد سریع تر کسب و کار شما بیشتر کمک می نماید.

چگونه می توان یک طراحی لباس دخترانه ساده اما تاثیرگذار انجام داد؟

چگونه می توان یک طراحی لباس دخترانه ساده اما تاثیرگذار انجام داد؟

چگونه می توان یک طراحی لباس دخترانه ساده اما تاثیرگذار انجام داد؟ 

قطعا برای موفقیت در این کار نیاز به تلاش و نوآوری بسیاری است اما توصیه می شود تا به موارد زیر نیز توجه شود: 

نوآوری طراحی در پوشاک 

ممکن است فکر کنید تهیه طرح های ابتکاری برای لباس و پوشاک غیرممکن است زیرا این امکان وجود دارد که تمام آن ایده ها قبلاً فکر شده و اجرایی نیز شده باشند. با این حال، همیشه باید چیزی در دسترس باشد که هنوز هم از نظر مصرف کنندگان مدرن و جدید باشد. ایده ها هرگز تمام نمی شوند و در دنیای لباس تعداد بیشماری از طرح ها وجود دارد. در زیر چند نکته در مورد چگونگی آماده شدن برای ایده پردازی و طراحی لباس دخترانه ساده و زیبا آورده شده است. 

1- به آنچه علاقه مند هستید، پایبند باشید. 

علاقه شما همان چیزی است که شما را به سمت ایجاد طرح سوق می دهد. این یک الهام بی نظیر است که شما را به انجام کار و فکر کردن به چیزی که واقعاً دوست دارید تحریک می کند. ایده های حاصل از الهامات می توانند به اشکال مختلف مانند یک طرح انتزاعی، ترکیبی از رنگ ها برای ایجاد سایه ای مناسب، تغییر روند متفاوت و غیره ارائه شوند در طراحی لباس دخترانه برای اینکه بهتر بتوانید ایده بگیرید، پیشنهاد می شود تا خود را در محیط مذکور قرار دهید. هر ایده ای که داشته باشید باید بر روی آن تمرکز و دقت لازم را قرار دهید تا آن را بسط دهید. توجه نمایید که از افراد آن رده سنی در خصوص طرح مد نظر سوال نمایید. اینستاگرام می تواند یک منبع عالی باشد و حتی به طور اساسی مد را تغییر می دهد. با این وجود، حتی اگر به آنچه برای الهام گرفتن علاقه دارید پایبند باشید، نباید به اندازه کافی خودخواه باشید و مصرف کنندگان بالقوه ای را که محصول احتمالی شما را در بازار خریداری می کنند، فراموش کنید. مشتریان شما همیشه باید از سطح اولویت بالاتری برخوردار باشند.  

طراحی لباس دخترانه به صورت قدم به قدم

طراحی لباس دخترانه به صورت قدم به قدم

2. نوع پارچه و کاربردی که مد نظر دارید را در نظر بگیرید. 

برخی از طرح ها برای هر نوع ماده یا پارچه مناسب نیستند. باید پارچه / ماده خاصی وجود داشته باشد که بتواند با طرحی که شما ایجاد کرده اید مطابقت داشته باشد. شما باید پارچه / موادی را که هنگام تصور و طراحی لباس دخترانه ساده استفاده می کنید، در نظر بگیرید و انتخاب نمایید. البته این مورد لازم نیست چارچوب اولیه تصور طراحی باشد و به سادگی می تواند در مراحل بعدی نیز در نظر گرفته شود، اما مهم است که به آن توجه نمایید. 

3. با رنگها و الگوها های مختلف، طرح خود را آماده سازی و تست کنید. 

مفهوم اصلی نوآوری در طراحی لباس دخترانه قطعاً پایبند نبودن به آنچه سنتی و معمول است، می باشد. این مورد به معنای بردن مفهوم طراحی به سطح جدیدی است که می تواند شامل آزمایش و تست باشد. بهترین جنبه ای که می توانید تجربه کنید و آن را بسط دهید در بخش رنگ ها و الگوها است. آنقدر شجاع باشید که ترکیب رنگ ها را امتحان کنید و حتی سعی کنید با تنظیمات رنگی از منطقه اسودگی و مرزهای ذهنی خود خارج شوید. در حالت ایده آل می توانید نمونه های اولیه مختلف را با شرکت های توسعه دهنده محصول در میان بگذارید یا فقط در خانه آنها را ایجاد کنید و به شرکت های مذکور ارسال نمایید. 

ارائه طراحی لباس دخترانه به تولیدکنندگان بالقوه 

اگر هنوز در دنیای تولید تازه وارد هستید، ممکن است اصطلاح “بسته فناوری” برای شما مبهم باشد. قطعا در دید اول کارخانه ها و تولیدکنندگان پوشاک، طراحی شما را درک نخواهند کرد مگر اینکه به عنوان یک بسته فنی ارائه شود. یک بسته فنی مجموعه ای از اسناد و مدارکی است که توسط طراح محصول به سازنده ارائه می شود و تمام مشخصات و اطلاعات مربوط به محصول را برای سهولت در تولید ارائه می دهد. هر کارخانه تولید پوشاک در جهان در صورت تهیه صحیح می تواند با این پرونده ها کار کند.

ارائه طراحی لباس دخترانه به تولیدکنندگان بالقوه

ارائه طراحی لباس دخترانه به تولیدکنندگان بالقوه

چگونه یک بسته فنی حرفه برای طراحی لباس دخترانه خود ارائه دهیم؟ 

تصویر طراحی شما باید شامل نماهای مختلفی مانند سمت جلو، پشت و یا حتی زاویه های مختلف در صورت لزوم باشد. سایر اجزای موجود در بسته فناوری شامل مواد و پارچه ای است که باید روی لباس استفاده شود. شما همچنین باید مشخصات اندازه گیری و سایز را در آن بگنجانید و همچنین ممکن است ایده هایی در خصوص لوازم جانبی و لوازم اضافی مورد نیاز محصول را به آن اضافه کنید. تمام این مشخصات، پیشنهادات و نمونه گیری نهایی را برای تولید کننده آسان می کند. 

شما برای طراحی لباس دخترانه  به موارد زیر احتیاج دارید:

 – کاغذ (برای طراحی) 

– مداد 

– کاغذ مویی که عموما نقش شابلون را ایفا می نمایند 

– خط كش 

– قیچی 

– نشانگر که می تواند از نوه گچی یا خودکار باشد 

– نوار اندازه گیری 

– چرخ خیاطی.البته می توانید دوخت اولیه لباس را با دست انجام دهید 

– پارچه.

البته در برخی از انواع طراحی لباس دخترانه علاوه بر پارچه به استر نیز نیاز می باشد. 

– نخ 

– سوزن

برای وصل نمودن سریع بخش های مختلف به یکدیگر  

چگونه یک بسته فنی حرفه برای طراحی لباس دخترانه خود ارائه دهیم؟

چگونه یک بسته فنی حرفه برای طراحی لباس دخترانه خود ارائه دهیم؟

هر آنچه که باید در خصوص طراحی لباس دخترانه ساده بدانید: 

در زمان طراحی لباس دخترانه لازم است تا ابتدا بازار هدف خود را بشناسید و در مورد افرادی که قصد دارند لباس های شما را به تن نمایند، اطلاعات به دست آورید. علایق آنها، گرایش فکری آنان و مواردی از این قبیل می توانند برای یک طراحی مدرن بسیار مفید واقع شوند.

دستیابی به فروش طرح های خود همیشه آسان نیست. هنگامی که شما در حال راه اندازی یک خط طراحی لباس دخترانه بر اساس مد هستید، بسیاری موارد مهم در بحث بازاریابی وجود دارد که جدا از بحث هنری بر مقبول شدن طرح شما تاثیر می گذارد. لذا لازم است تا حتما با این موارد آشنا باشید. 

طراحی لباس دخترانه با یک ایده کارآمد آغاز می شود. این ایده می تواند با قرار گرفتن در دنیای دخترانه آغاز شود. سپس نیاز است تا بسط داده شود. آنچه که در اینگونه طراحی ها از اهمیت بالایی برخوردار است، این مهم می باشد که طراحی لباس دخترانه یک دنیای جدید از رنگ می باشد. شما به عنوان طراح آزاد خواهید بود که از هر رنگی مخصوصا رنگ های گرم بهره ببرید. هر اندازه لباس طراحی شده شما از المان های تزئیناتی بیشتری استفاده نماید، طراحی شما نیز تاثیرگذار تر خواهد بود. برای اینکه این المان ها را بتوانید بهتر شناسایی کنید، می توانید به فروشگاه های مخصوص لباس های دخترانه رجوع نمایید و بررسی نمایید که مدام مدل ها دارای فروش بیشتری هستند. 

نتیجه 

در هنگام شروع طراحی لباس دخترانه ساده نباید تنها به طراحی فکر شود، بلکه موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود اما نکات مهم در مورد طراحی، قبلاً در بالا بحث شد. این نکات را یادداشت کنید و بدانید که چگونه لباس خود را در کمترین زمان طراحی کنید.

چگونه یک بسته فنی حرفه برای طراحی لباس دخترانه خود ارائه دهیم؟

چگونه یک بسته فنی حرفه برای طراحی لباس دخترانه خود ارائه دهیم؟

طراحی لباس دخترانه

همانند هرگونه طراحی لباس نیاز به مهارت های ابتدا و قدرت تخیل بالایی دارد. معمولا افرادی که دارای روحیه جوان و شاد هستند، بهتر می توانند با دنیای دخترانه ارتباط برقرار نمایند. برای اینکه در این بخش موفق باشید، لازم است تا پس از هر بار طراحی از دختران رده های سنی مختلف درخواست نمایید تا در خصوص طرح شما صحبت نمایند. با این کار قادر خواهید بود تا نقاط ضعف را شناسایی کرده و اقدام به برطرف کردن آن نمایید.

البته توجه داشته باشید که امروزه استفاده از نرم افزار های شبیه ساز کار را برای شما آسان نموده اند به گونه ای که در زمان ارائه طرح و برطرف نمودن ایرادات احتمالی می توانید سریع تر عمل کرده و با دقت بیشتری نواقص را برطرف سازید. المان های طبیعی و اکسسوری ها در زمان طراحی لباس دخترانه جز فاکتور های مهمی می باشند که حتما می بایست به آنها توجه شود.

 https://intrepidsourcing.com/trade-wiki/starting-private-label-clothing-how-to-design-your-own-

https://www.quora.com/How-do-I-learn-how-to-design-clothes-without-going-to-fashion-school

به مطلب امتیاز بده

آموزش دوره طراحی لباساخبار صنعت مد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×