نحوه محاسبه هزینه، سود و حاشیه خرج ها در بحث قیمت فروش طرح لباس

قیمت فروش طرح لباس، یکی از فاکتور هایی می باشد که قطعا خریدار طرح لباس و طراحان به آن بسیار فکر کرده و المان های مهمی را برای ارزش گذاری در نظر می گیرند. اما سوال اصلی این مورد می باشد که قیمت فروش طرح لباس چه میزان است؟ چه مواردی در قیمت گذاری دخیل هستند؟ چگونه می توان قیمت مناسب را متوجه شد؟

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص قیمت فروش طرح لباس و فاکتور های تاثیرگذار بر روی آن صحبت نماییم. اگر شما تصمیم گرفته اید که یک خط  طراحی لباس راه اندازی کنید، باید بدانید که رویاها و طرح های در دست، شما را در شرف ورود به دنیای عمده فروشی، خرده فروشی و تجارت الکترونیکی قرار می دهند. هر کانالی را که انتخاب کنید، بزرگترین سوالی که اکنون شما با آن روبرو هستید، این مورد است که قیمت فروش طرح لباس را چگونه تعیین کنید؟ خریدار طرح لباس را چگونه جذب نمایید؟ 

قیمت فروش طرح لباس از نگاهی دیگر: 

قیمت گذاری هم برای فروشندگان و هم برای خریداران فرآیند پیچیده ای است، صاحبان فعالیت با انتخاب خوب در زمینه قیمت فروش طرح لباس  قصد گسترش تجارت خود و آغاز به کار را دارند اما همین امر برای خریدار طرح لباس می تواند به معنای به دست آوردن بازار باشد. در این راه هم به تجربه و هم به شم بازاریابی نیاز می باشد.

در بهترین استراتژی های قیمت گذاری، لازم است تا درک روشنی از منابع مالی پایه به عنوان سکوی پرش برای آزمایش و دانش عمیق از بازار به عنوان بازاریاب داشته باشید. همواره باید در نظر داشته باشید که نیاز است شما درک درستی از فاکتور های مهم تعیین کننده قیمت فروش طرح لباس داشته باشید. در زیر به این موارد نگاه دقیق تری شده است:

قیمت فروش طرح لباس از نگاهی دیگر

قیمت فروش طرح لباس از نگاهی دیگر

بررسی موقعیت تجاری خود در بازار:  

بیشتر مشاغل موجود در دنیای پوشاک از استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر هزینه استفاده می کنند که در نهایت هزینه نهایی برای خریدار از هزینه تولید آن محصول حاصل می شود. اما قبل از اینکه درباره نحوه محاسبه این هزینه ها و مشخص کردن آنها برای سود صحبت کنیم، بدانید که اهداف تجاری شما باید روی استراتژی قیمت گذاری شما تأثیر بگذارد. 

در بحث قیمت فروش طرح لباس، استانداردهای صنعت و قیمت رقبا معیار مهمی هستند و کمتر به قانون های وضع شده بها داده می شود. اگر خط تولید خود را به عنوان یک برند تجاری لوکس یا جذاب قرار بدانید، قیمت گذاری با استفاده از شاخص های پایین، موجب می شود که بسیاری از مشتریان خود را از دست بدهید.

از سوی دیگر سایر مشتریان و مخصوصا افرادی که به صورت آنلاین خرید می نمایند نیز با قیمت های بالا منصرف می شوند. با این توضیح می توان متوجه شد که برند شما می تواند فاکتور مهمی در مشخص نمودن قیمت طرح لباس باشد. این موضوعی است که خریدار طرح لباس نیز به آن توجه می نمایند. به طور مثال، تمام افراد از مارک هایی همچون گوچی انتظار قیمت بالایی دارند. اگر خلاف این موضوع را مشاهده نمایند، رغبت کمتری به خرید از خود نشان می دهند. 

معرفی برند خود به عنوان فاکتوری در قیمت گذاری:  

معرفی برند سنگ بنای قیمت فروش طرح لباس در بازار است. این فاکتور اشاره دقیقی به میزان هزینه های انجام شده طراح نسبت به هزینه های قبلی دارد. در پوشاک، کیستون یک علامت گذاری 100٪ یا به عبارت دیگر، تضمینی برای خریدار طرح لباس معرفی می شود. قیمت گذاری های کیستون به طور دقیق قیمت گذاری را در یک صنعت با ثبات ساده کرده است و این امر برای عمده فروشان و خرده فروشان امکان خرید عادلانه را فراهم نموده است. 

محاسبه قیمت فروش طرح لباس به این صورت است: یک طراح پیراهنی را با قیمت 5 دلار طراحی می کند. فروش عمده این طرح را با 10 دلار یا 100٪ از قیمت اصلی آغاز می کند. یک خرده فروش آن را انتخاب کرده و با قیمت 20 دلار (100٪ افزایش از قیمت عمده فروشی) آن را تولید و به مصرف کنندگان می فروشد. 

قیمت گذاری کیستون به طور سنتی از فاکتور 100٪ یا 2 برابری هزینه تولید و طراحی استفاده می کند. با این حال، تغییرات اخیر در صنعت، مارک های تجاری را برای استفاده از افزایش های زیر 100٪ و خرده فروشان را برای استفاده از افزایش های بالای 100٪ تحت فشار قرار داده است. میانگین بازار در بحث قیمت گذاری بین 2.1 تا 2.4 برابر هزینه تولید (به جای 2 برابر) است.

در ایران خریدار طرح لباس با توجه به طرحی که ارائه می شود، قیمت های مختلفی را ارائه می دهند. قیمت فروش طرح لباس با توجه به اینکه برای چه شخصیتی طراحی شده است، از چه متریالی استفاده شده است، طراحی آن چه میزان زمانبر بوده است و چند نفر  بر روی طرح فعالیت نموده اند، می تواند متفاوت باشد.  

نحوه محاسبه هزینه، سود و حاشیه خرج ها در بحث قیمت فروش طرح لباس

نحوه محاسبه هزینه، سود و حاشیه خرج ها در بحث قیمت فروش طرح لباس

نحوه محاسبه هزینه، سود و حاشیه خرج ها در بحث قیمت فروش طرح لباس: 

برای این مورد قانون ها و صحبت های بسیاری وجود دارد. به صورت کلی می توانید از سه موضوع یا قانون زیر برای محاسبه قیمت فروش طرح لباس بهره ببرید:

–      قاعده کلی این است که قیمت مواد مورد استفاده را دو برابر کنید و به ازای هر ساعت وقتی که جهت طراحی مصرف نموده اید، هزینه ای جداگانه دریافت نمایید. این مورد با توجه به برند های مختلف و نوع لباس هایی که طراحی می کنید، می تواند متفاوت باشد. به طور مثال برای لباس های رسمی هزینه بیشتری دریافت خواهد شد.

–      هرگز به عنوان فروشنده از قیمت خود نکاهید. مشتریان انحصاری دوست دارند با قیمت انحصاری نیز خرید انجام دهند. فروش یک طرح لباس به قیمت 5000 دلار بهتر از 5 لباس به قیمت 1000 دلار است. ترس از شکست است که باعث می شود کار خود را دست کم بگیریم.

–      با خانواده و دوستانی که تخفیف می خواهند رک و پوست کنده باشید. در بازار معاملات بسیار مشاهده شده است که خریدار طرح لباس مایل هستند تا در ازای طرحی که دارند، تخفیف بگیرند اما همواره به یاد داشته باشید که یک مشتری اگر ارزش کار و طرح را متوجه شود، اقدام به دریافت تخفیف نمی نماید. از همین رو توصیه می گردد که در خصوص طرح های خود سختگیر باشید.

قیمت فروش طراح لباس از صفر تا صد

قیمت فروش طراح لباس از صفر تا صد

جمع بندی:

همواره باید در نظر داشته باشید که طراحی لباس نیاز به ایده پردازی و خلاقیت بالایی دارد. بسیاری از افرادی که در این حوزه فعالیت می نمایند، قطعا می دانند که طراحی جز زیربنای یک لباس عالی می باشد. خیلی از افراد نیز به این حوزه آشنایی لازم را ندارند. اما همواره در نظر داشته باشید که افراد آگاه برترین مشتریان شما می باشند.

در ایران قیمت فروش طرح لباس می تواند از صدها هزار تومان تا میلیون ها تومان باشد. با توجه به نوع لباسی که در نظر دارید، به طور مثال لباس رسمی، مردانه/زنانه و مواردی از این قبیل، قیمت ها می توانند متفاوت باشند.برای اینکه بتوانید بازار را در دست خود داشته باشید،

برای طرح خود به اندازه ارزش آن، ترخ تعیین نمایید زیرا قیمت ها بالاتر و پایین تر تنها موجب از دست دادن کاربران شما می شود. امروزه با رشد مد و فشن در داخل کشور شاهد طرح های مختلف نیز در بحث طراحی لباس هستیم.

برای پیشرفت در این زمینه نیاز است تا از خلاقیت افراد توانا بهره برده شود که این مورد نیز دارای قیمتی نمی باشد.

  https://fashionmingle.com/how-to-price-your-fashion-designs-for-what-they-are-really-worth/  

https://www.tradegecko.com/blog/small-business-growth/3-ways-to-price-your-fashion-line-for-profit  

3.9/5 - (20 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباس

1 دیدگاه

  • سلام یه راهنمایی میفرمایید که من طرح های خام موبه چه سایت یاوب سایتی بفروشم شمامعرفی میکنی من طرح های زیادی دارم وهمه لباس زنانه ورسمی هستندممنون میشم پاسخگوباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×