هزینه راه اندازی برند لباس

فکر کردن به هزینه راه اندازی برند لباس سایه ای از شک بر تصمیم تان انداخته است؟ کد شیما یا کارگروه ساماندهی مد و لباس را دست اندازهایی بر سر راه ثبت برند لباس می بینید؟ بگذارید رازی را برای شما فاش کنیم! نه آن فکر سایه ای دهشتناک است و نه این دو، دست اندازهایی بر سر راه شما! چرا؟ چون شما در برابر یکی از خلاقانه ترین، جذاب ترین، شادترین و پردرآمدترین شغل های جهان ایستاده اید.

آموزش طراحی لباس با مدرک بین المللی

یکی از دلایل شادی این شغل به ذات آن بر می گردد. این حرفه ذاتا حرفه ای خلاق و شادی آور است. یک دلیل دیگر شادی آن به جهان دیجیتال شده امروزی بر می گردد. همه شغل ها در برابر هوش مصنوعی و نوآوری های دیجیتال وحشت زده و غمگینند؛ چون ممکن است ناپدید شوند. تنها شغلی که بدون هیچ غمی به نوآوری های خود ادامه می دهد، راه اندازی برند لباس است!

شادترین شغل دنیا هم هزینه های خود را دارد!

شادترین شغل دنیا هم هزینه های خود را دارد!

 

شادترین شغل دنیا هم هزینه های خود را دارد!

در جهان ما راه اندازی هر کاری هزینه دارد؛ پس چرا هزینه راه اندازی برند لباس و مزون باید کسی را نگران کند؟ اصولا راه اندازی برند در یکی از شادترین شغل های دنیا نگرانی دارد؟ مسلما ندارد! خلاقیت، بستری است که در آن شخصیت شما خود را در آن به تمامی نشان می دهد. در پوشاک این نمایشگری بیشتر و مشهودتر است. برند در واقع امضای شخصیت شما است.

اولین گام شما در برآورد هزینه راه اندازی برند لباس!

اولین هزینه راه اندازی برند لباس، یک گردش تحقیقی در بازار پوشاک است. شما نخست باید بازار پوشاک را به درستی بشناسید! این نوع گردش تحقیقی شامل دو بخش می شود: مصرف کنندگان و رقبا! برای راه اندازی برند لباس خود باید بدانید که در کدام بخش از بازار پوشاک می خواهید فعالیت کنید. به این معنی که جامعه هدف شما در این بازار کدام است؟ زنان، مردان یا کودکان. هر کدام از این سه گروه نیز به هزاران زیر شاخه تقسیم می شوند که برای آغاز فعالیت خود بهتر است نخست بر یکی از آنها تمرکز کنید. رقبا همه جا هستند. بدون شناخت رقبا، کیفیت کار شما هم ناشناخته می ماند! وقتی رقیبی نداشته باشید، کیفیت برای شما و حتی برای مصرف کنندگان شما در اولویت نیست! کیفیت زمانی ارزش پیدا می کند که امکان مقایسه وجود داشته باشد! پس رقیب، دشمن شما نیست بلکه انگیزه شما است!

تصمیم شما هزینه ها را مشخص می کند!

تصمیم شما هزینه ها را مشخص می کند!

 

تصمیم شما هزینه راه اندازی برند لباس را مشخص می کند!

تصمیم خود را گرفتید؟ البته برای محاسبه هزینه راه اندازی برند لباس به یک تصمیم دیگر هم نیاز دارید! می خواهید صرفا یک طراح باشید یا در کنار آن، مزون و تولیدی هم داشته باشید؟ همه این تصمیم ها در هزینه های تمام شده نهایی تاثیرگذارند. به همین دلیل هم پیش از خرید تجهیزات باید حوزه کاری خود را مشخص کنید. می خواهید روی کدام یک از حوزه های پوشاک تمرکز کنید؟ مثلا فعالیت در زمینه شلوار جین قطعا سخت تر از تیشرت یا مانتو است. دلیل آن هم به چرخ های خیاطی و تجهیزات تولیدی بر می گردد. در تولید شلوار جین به مجموعه پیچیده ای از چرخ خیاطی های صنعتی، اتو بخارهای صنعتی و دستگاه های سنگ شور نیاز دارید. در تولید تیشرت یا مانتو به هیچکدام از این دستگاه های سنگین نیازی نیست.

رقبا، مکمل شما هستند!

بررسی رقبا و بازار در اینجا هم برای برآورد هزینه راه اندازی برند لباس به کمک شما می آید. خیلی از تولیدی ها توانایی دوخت های باکیفیت را ندارند. دلیل آن هم به دستگاه های آنها بر می گردد. دستگاه ها، در صورتی که شما خود تولید کننده برند تان باشید، چارچوب خلاقیت شما را تعیین می کنند. مثلا اگر در طرح خلاقانه شما، دکمه های مدرنی پیشبینی کرده باشید و دستگاه ها دکمه دوز شما توانایی دوخت آنها را نداشته باشند ناچارید که از دکمه های متعارف استفاده کنید که یکی از مهم ترین ویژگی های یک برند منحصر به فرد را قربانی می کنند و آن هم بی همتایی است. یک برند خوب باید دست کم یک ویژگی بی همتا و برجسته داشته باشد. پس آسیب شناسی بازار تولید پوشاک به شما می گوید که روی چه دستگاه هایی بیشتر سرمایه گذاری کنید.

در جهان متغیر ما، واقع بینانه حرکت کنید!

 

در جهان متغیر ما، واقع بینانه حرکت کنید!

هزینه راه اندازی برند لباس در کشور ما متغیر است و بستگی به حجم کار، کیفیت پیش بینی شده، تیم، تجهیزات و عناصر متعدد دیگری همچون مکان و غیره دارد. در واقع این هزینه ها از بیست میلیون تا پانصد میلیون متغیر است. اما قطعا برای کسی که می خواهد نخستین گام ها را برای این کار بردارد، هزینه های اولیه نباید سنگین باشد تا بتواند گام به گام خود را با یک استراتژی واقع بینانه در بازار پوشاک جا بیندازد. معمولا برای راه اندازی یک کار یا شروع مثلا یک مزون به دو نوع ابزار یا وسایل نیاز دارید: ابزار عمومی و غیر تخصصی و ابزار تخصصی. ابزار عمومی شامل: میز برش، میز اتو، وسایل میان کاری مانند قیچی، ابزار برش (قیچی برقی)، سبد و میز بسته بندی می شوند. وسایل تخصصی هم چرخ زیگزال، راسته دوز، چرخ مادگی و دکمه، میان دوز و نوار دوز را در بر می گیرند.

 

ثبت برند لباس

با وجود همه آنچه درباره هزینه راه اندازی برند لباس گفتیم شما به یک پیش نیاز مهم نیاز دارید و آن هم ثبت برند لباس است. برای این کار شما باید کد یا شناسه شیما دریافت کنید. شناسه شیما شکل کوتاه شده جمله «شماسه یکپارچه مد و لباس ایرانی» است. این شناسه در واقع مالکیت معنوی شما را بر طرح یا برند خاصی قانونی می کند. برای دریافت این شناسه شما باید دارای چند شرط باشید:

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • پایبندی و التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • شما باید دست کم مدرک تحصیلی مرتبط یا سابقه کاری مرتبط با موضوع را داشته باشید. این دو موضوع را کارگروه ساماندهی مد و لباس تشخیص می دهد.
کارگروه ساماندهی مد و لباس

کارگروه ساماندهی مد و لباس

 

کارگروه ساماندهی مد و لباس

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور متولی برنامه ریزی و سیاست گذاری در حوزه مد و لباس کشور است. این کارگروه در سال 1385 تشکیل شد. به هر حال شما برای فعالیت قانونی به ثبت برند لباس خود در سامانه شیما نیاز دارید. برای این کار باید به وبسایت کارگروه ساماندهی مد و لباس مراجعه کنید. پس از ورود باید به بخش صدور شناسه شیما قسمت ثبت درخواست جدید بروید. در این بخش از شما سه چیز خواسته می شود:

  • شماره کد ملی
  • شماره تماس
  • کد امنیتی

برای ثبت برند لباس یا طرح جدید خود بسته به اینکه شخص حقیقی یا حقوقی باشید از شما مدارک ویژه ای خواسته می شود. این مدارک را باید در سایت بارگذاری کنید. اگر شخص حقیقی هستید باید:

  • تصویر اثر خود را بارگذاری نمایید. حجم تصویر نباید بیشتر از 500 کیلو بایت باشد.
  • یک عکس 3 در 4 را باید در سامانه بارگذاری نمایید.
  • تصویر اسکن شده کارت ملی یا شناسنامه خود را باید در آپلود نمایید.
  • همچنین اگر مرد باشید باید تصویر اسکن شده کارت پایان خدمت یا معافیت خود را نیز به مجموعه مدارک خواسته شده اضافه کنید.

پس از این کار برای شما یک کد 8 رقمی صادر می شود.

درآمد شما در طراحی لباس

درآمد شما در طراحی لباس

 

 

 

درآمد شما پس از هزینه راه اندازی برند لباس

اگر واقعا دوست دارید که در حوزه مد و فشن فعالیت کنید هزینه راه اندازی برند لباس نباید جلوی بلند پروازی های شما را بگیرد. به خصوص اینکه به عنوان یک طراح خلاق درآمد اغوا کننده ای نیز در انتظار شما می باشد. این حرفه در کمترین حد خود دست کم ماهی 30 تا 40 میلیون تومان درآمد با خود به همراه دارد که می تواند سنگ بنای یک بیزینس بزرگتر را برای بلندپروازی های حرفه ای شما فراهم کند.

5/5 - (5 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباساخبار صنعت مد

6 دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×