مد همیشه درحال پیشرفت بوده است. از اختراع ماشین خیاطی گرفته تا ظهور تجارت الکترونیکی. مانند فناوری، مد روز به روز درحال چرخش است و امروزه، مد با سرعتی سریعتر از همیشه درحال تغییر است. از روباتهایی که پارچه را دوخت و برش میدهند، الگوریتمهای هوش مصنوعی که ترندها را پیشبینی میکند، آینههای VR در اتاق رختکن، فناوری درحال سرعت بخشیدن به هر جنبهای از صنعت مد است. همیشه تلاش برای تأثیرگذاری بر آیندهی مد که توسط اصلاحطلبان، اخلاقگرایان و متفکران اجتماعی انجام میشد، بیتأثیر بوده است. تأثیرات واقعی روی مد معمولاً ناشی از تغییر فناوریها، وقایع سیاسی و خلاقیت افراد خاص است.
«رباتهای خیاط»
تولید لباس همیشه تحتتأثیر پیشرفتهای فناوری بوده است. چرخ خیاطی صنعت پوشاک را در قرن نوزدهم متحول کرد و زیپها در دهه 1930، ساخت لباس را تغییر دادند. در اوایل دهه 2000، نوآوریهای فناوری در پارچهها بر طرز تفکر طراحان در مورد لباس تأثیر گذاشت. بهتازگی شرکت ایتالیایی Corpo Nove پیراهنی بافته شده با تیتانیوم طراحی کرد که به تغییر دما واکنش نشان میدهد. هنگامیکه پیراهن در معرض هوای گرم قرار دارد، چین و چروکهای پارچه آزاد میشوند. مورد دیگر این شرکت تولید یک ژاکت با سیستم خنککننده است!
وقتی میخواهیم تصور کنیم جهان در 20 سال آینده چگونه خواهد بود، هرکس پاسخهای متفاوتی میدهد، از ماشینهای پرنده گرفته تا افرادی که در مریخ زندگی میکنند. اما آیندهی صـنعت مـد چگونه خواهد بود؟ اگر شما هم از علاقهمندان صنعت مد و فشن هستید و قصد فعالیت در این رشته را دارید، میتوانید در دورههای طراحی لباس آموزشگاه پیشکسوتان شرکت کنید.
«آینده صنعت مد»
فهرست مطلب
پیشبینیهای مربوط به صنعت مد
در آینده اتفاقات زیادی افتاد، برخی از آنها قابل پیشبینی است و اتفاقاتی نیز وجود دارد که هیچکس نمیتواند پیشبینی کند. اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که این پیشبینی چقدر دقیق خواهد بود؟ تنها یک راه برای دانستن وجود دارد! این پست را دوباره در یکسال بعد بخوانید و ببینید کدام درست از آب درآمده است!
«پیشرفت صنعت مد»
-
مد پایدار از همیشه مهمتر خواهد بود.
آینده صنعت مد در پایداری نهفته است و در سالهای آینده شاهد افزایش چشمگیر تعداد برندهایی خواهیم بود که تمام تلاش خود را میکنند تا پیام محیط زیست خود را بهطور فعال دریافت کنند. مصرفکنندگان جوان بیشتر مراقب خریدهای خود هستند و تصمیم میگیرند که خریدهایشان را از برندهای حامی ارزشهای مدنظرشان انجام دهند که شامل اینها می شود: محصول از کجا آمده است، چگونه ساخته شده و چه تأثیراتی روی محیط زیست دارد.
-
بازیافت مجدد محبوبتر خواهد شد.
مارکهای اصلی شروع به ارائه لباسهای بازیافتی (دستدوم) میکنند، زیرا آنها با شیوههای پایدارتر و با وجدانتر کار میکنند.
-
تاثیر هوش مصنوعی در صنعت پوشاک
هوش مصنوعی نقش بزرگی را برای خردهفروشان ایفا میکند. در دوسال اخیر شاهد معرفی چتباتها هستیم که برای ارائه خدمات اضافی به مشتری بسیار موفق بودهاند. این سیستمهای نرمافزاری هوشمند میتوانند با مشتریان به صورت آنلاین صحبت کنند و بیشتر اوقات مردم متوجه نمیشوند که درواقع با یک شخص واقعی صحبت نمیکنند! در سالهای آینده شاهد افزایش این برنامهها خواهیم بود.
هوش مصنوعی کیفیتهای خرید و فروش را نیز توسعه میدهد و امکان تعامل بیشتر با مشتری را فراهم میکند. همچنین زمان لازم برای حل مشکلات احتمالی در سایتها را کاهش میدهد. تاکنون این سیستمها فقط برای شرکتهای بزرگتر مقرونبهصرفه بودهاند، اما در سالهای آینده به شرکتهای کوچک و متوسط این فرصت را داده میشود تا از آن استفاده کنند.
«صنعت مد در آینده»
-
آمازون در خط مقدم
55٪ از مصرفکنندگان شروع به جستجوی محصولات مورد نظر خود در آمازون میکنند و این روند روبهرشد خواهد بود. یک جنبه مثبت این حالت، کاهش تعداد کالاهای تقلبی است، مانند Nike که محصولات را بهطور مستقیم در این پلتفرم به فروش میرساند. این به نایک کمک میکند تا تعداد محصولات تقلبی را کاهش داده و به پایگاه دادههای مشتریان وفادار آمازون دسترسی پیدا کند. کارشناسان تخمین میزنند که نایک به لطف این همکاری میتواند حدود 300 میلیون دلار تا 500 میلیون دلار درآمد داشته باشد.
-
رسانههای اجتماعی نقش بیشتری در بازاریابی خواهند داشت.
کارتهای کاغذی، تبلیغات روزنامهای، حتی ایمیل همه در لیست ابزارهای بازاریابی منسوخ به کتابهای تلفن میپیوندند. مارکها اهمیت دستیابی به مشتری خود را از طریق بازاریابی آنلاین، درک خواهند کرد و در سالهای بعد بازاریابی آنلاین همهچیز را بر عهده خواهد گرفت. فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و سایر سیستمعاملها درحالحاضر زمینه خوبی برای روابط با مشتری هستند. اگر صنعت شما دارای امکانات تماس آنلاین با مشتریان نیست، در استراتژی آنلاین خود تجدید نظر کنید، این امر بهویژه در صنعت پوشاک اهمیت دارد.
«آینده مد»
-
تلفنهای همراه، جهان مد را بهدست میگیرند.
سال گذشته، فروش از طریق تلفنها 35٪ از بازار آنلاین را به خود اختصاص داده است، درحالیکه امسال به 40٪ افزایش یافته است. سال آینده پیشبینی میشود که نیمی از فروش آنلاین از طریق تلفنهای هوشمند مشتریان انجام شود. با امکان خرید آنلاین و ایمنتر شدن گزینهها، مصرفکنندگان (به ویژه افراد زیر 25 سال) انتظار دارند که مارکها بتوانند برنامه خرید موبایل یا حداقل خرید آسان در وبسایت آماده موبایل را ارائه دهند. هرچه مصرفکنندگان با خرید آنلاین از طریق تلفنهای خود راحتتر شوند، مشاغلی که برنامه خرید آسان نداشته باشد باید بهطور جدی درباره سرمایهگذاری در این مورد فکر کنند.
-
پیشرفت فناوریهای حسی
این موضوع به بخش بزرگی از برنامههای شرکتهای مد و فناوری در سالهای آتی تبدیل خواهد شد. یک نمونه از این فناوری تولید گوشوارههای بیسیم و هوشمند توسط Doppler Labs است که با تقویت صداهای مورد نیاز، نویز پسزمینه را بهصورت انتخابی کاهش میدهند. کم کردن مواردی که ما را منحرف میکند، خواه در مترو باشد، خواه در محل کار یا هر جای دیگر.
«گوشوارههای بیسیم؛ نمونهای از پیشرفت صنعت مد در حوزه فناوری»
یا در مورد حس بویایی، پارچههایی وجود دارد که با از استفاده از فناوری میکروکپسول برای خنککننده و هیدراتاسیون، عطرها را آزاد میکنند.
-
کار با اینفلوئنسرها رواج بیشتری پیدا میکند.
وقتی این واقعیت را در نظر میگیرید که 86٪ از خانمها قبل از خرید در رسانههای اجتماعی تحقیق میکنند، درک این موضوع آسان است که چرا مارکها در بازاریابی تأثیرگذار سرمایهگذاری میکنند. در حقیقت یک مطالعه جدید تأیید کرده است که تنها 4٪ از متخصصان بازاریابی اعتراف کردهاند که هیچبخشی از بودجه خود را برای تبلیغات توسط اینفلوئنسرها اختصاص ندادهاند.
آینده صنعت مد از دید بسیاری از افراد و منتقدین بسیار درخشان می باشد. از همین رو در این مقاله قصد داریم بررسی نماییم که مد در آینده شاهد چه تغییراتی خواهد بود. لذا توصیه می شود تا ادامه مطالب را حتما مطالعه نمایید.
به نظر شما آینده صنعت مد چگونه خواهد بود:
از دید بسیاری از افراد مد در آینده به جایگاه خوبی خواهد رسید و افرادی که توانسته باشند در آن پیشرفت نمایند، به درآمد بالایی دست می یابند. آما آیا به این سوال فکر کرده اید که جایگاه مد در آینده کجاست؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به سوال فوق پاسخ دهیم.
اندازه گیری در آینده صنعت فشن و مد
در عصر دیجیتال، خریداران به طور چشمگیری انتظار استفاده از تکنولوژی در مد را دارند. برند لوکس رالف لورن تلاش زیادی برای ارائه فرصت های خرید منحصر به فرد انجام داده است. این شرکت فروشگاه مجازی رالف لورن بورلی هیلز را افتتاح کرده است که یک تجربه واقعیت افزوده (AR) و در عین حال یک بخش اندازه گیری لباس را در وب سایت خود معرفی کرده است. این شرکت همچنین آینه های هوشمند را در اتاق های خود نصب کرده تا تجربه مشتری در فروشگاه را بهبود دهد.
در جاهای دیگر، برندها از مدل سازی سه بعدی برای افزایش تولید لباس های سفارشی برای مشتریان استفاده می کنند.
غول پوشاک ورزشی نایک در این زمینه پیشتاز است. این برند خط Nike By You خود را با مشتریانی راهاندازی کرده است که برای شخصیسازی بیشتر در طراحی یک کفش دعوت شدهاند. آینده صنعت مد را در این فروشگاه شما می توانید مشاهده نمایید. شعار نایک این است: «بیایید چیزی بسازیم که هیچ کس قبلاً ندیده است» و تأکید می کند که چگونه سرویس مذکور به خریداران این شانس را می دهد که محصولی منحصر به فرد خریداری نمایند.
رسانه های اجتماعی به عنوان کانال فروش
آینده صنعت مد تا حد زیادی به رسانه های اجتماعی وابسته است. بازار تجارت اجتماعی به سرعت در حال رشد است و انتظار می رود طی هفت سال آینده به 604.5 میلیارد دلار برسد. این رقم نشان میدهد که هم اکنون یک فرصت هیجانانگیز است. در حال حاضر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی عمدتاً به عنوان بخشی از پروسه کشف برند استفاده میشوند. انتظار می رود این وضعیت در سه سال آینده به طور چشمگیری تغییر کند. بر اساس گزارش وضعیت سرمایهگذاری رسانههای اجتماعی، تقریباً نیمی از خردهفروشانی که مورد سؤال قرار گرفتند، نشان دادند که فروش یک اولویت کلیدی در استراتژیهای آینده آنها در رسانههای اجتماعی است.
برای خردهفروشان، چالش این است که بفهمند مخاطبانشان چگونه در رسانههای اجتماعی با آنها ارتباط برقرار میکنند و بهترین راهها برای ارتقای مد در آینده درون پلتفرم چیست. رسانههای اجتماعی میتوانند نقش کلیدی در تصمیم مصرفکننده داشته باشند.
آینده صنعت فشن و مد با ربات شخصی
رباتهای شخصی سیستمهای هوش مصنوعی هستند که در آینده صنعت مد قطعا حضور دارند. از آنها برای ارائه تجربیات سفارشی به خریداران استفاده میشود. هدف اساسی خرده فروشانی که از این فناوری استفاده می کنند، بهبود نحوه تعامل با مشتریان، ایجاد احساس ارزشمندی در آنها، القای وفاداری بیشتر در آنها و در نهایت افزایش فروش است.انتظار می رود این حوزه از نوآوری به سرعت در طی سه سال آینده گسترش یابد. تا سال 2024، Insider Intelligence پیش بینی کرده است که هزینه های خرده فروشی مصرف کنندگان از طریق چت بات ها به 142 میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم نسبت به 2.8 میلیارد دلار ثبت شده در سال 2019 افزایش بسیار زیادی دارد.
آزمایش های مجازی در آینده صنعت مد
آزمایشهای مجازی به مشتریان این امکان را میدهد که لباسها را از طریق واقعیت افزوده روی دسکتاپ و تلفن همراه خود امتحان کنند.این مورد مد در آینده را بسیار رایج می نماید. بسته به فناوری، محصولات ممکن است به صورت مجازی با استفاده از مدلسازی سه بعدی یا با استفاده از ورودی ویدیویی از پیش تعریفشده نمایش داده شوند.این فناوری پتانسیل بسیار زیادی برای سادهسازی تجربه خرید آنلاین دارد و عدم اطمینان در مورد تناسب یا ظاهر یک محصول را کاهش میدهد. این مورد باعث افزایش اعتماد مشتری به یک برند می شود و احتمال خرید رضایت بخش را افزایش می دهد.
آینه های هوشمند
آینههای هوشمند در آینده صنعت مد حاصل توسعهای از آزمایشهای مجازی هستند که به مشتریان این امکان را میدهند فوراً بدون ترک اتاق لباس، موارد متفاوتی را امتحان نمایند.غول های خرده فروشی مانند H&M و Ralph Lauren از جمله شرکت هایی هستند که این نوآوری را پذیرفته اند. فواید این مورد بسیار زیاد است. مصرفکنندگان میتوانند اندازه، رنگ و ظاهر هر لباسی را که میخواهند مستقیماً از داخل اتاق لباسها امتحان کنند و سفارش بدهند. این کار نه تنها سریعتر و راحتتر است، بلکه تعداد تعاملات با کارکنان را کاهش میدهد. لذا به این معنی است که نیازی به مشاهده اسکن کردن موارد مختلف نیست. البته پیش بینی می شود که این مورد در آینده شاهد تغییرات ژرف دیگری نیز باشد. متاووس در آینده صنعت مد:یکی از موارد قطعی که آینده صنعت مد را متحول خواهد کرد و از هم اکنون نیز مد و فشن در آن بطور تاثیرگذاری نقش آفرینی می کند متاورس است. دنیای دیجیتال و لباس های دیجیتالی بر روی آوارتاها مد در آینده و درآمدزایی برای طراحان لباس بطور وحشتناکی دگرگون می کند
برای آشنایی با ارتباط طراحی لباس با متاروس این مقاله بخوانید: تاثیر متاورس بر طراحی لباس
آینده صنعت مد از دید بسیاری از افراد و منتقدین بسیار درخشان می باشد. از همین رو در این مقاله قصد داریم بررسی نماییم که مد در آینده شاهد چه تغییراتی خواهد بود. لذا توصیه می شود تا ادامه مطالب را حتما مطالعه نمایید.
به نظر شما آینده صنعت مد چگونه خواهد بود:
از دید بسیاری از افراد مد در آینده به جایگاه خوبی خواهد رسید و افرادی که توانسته باشند در آن پیشرفت نمایند، به درآمد بالایی دست می یابند. آما آیا به این سوال فکر کرده اید که جایگاه مد در آینده کجاست؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به سوال فوق پاسخ دهیم.
اندازه گیری در آینده صنعت فشن و مد
در عصر دیجیتال، خریداران به طور چشمگیری انتظار استفاده از تکنولوژی در مد را دارند. برند لوکس رالف لورن تلاش زیادی برای ارائه فرصت های خرید منحصر به فرد انجام داده است. این شرکت فروشگاه مجازی رالف لورن بورلی هیلز را افتتاح کرده است که یک تجربه واقعیت افزوده (AR) و در عین حال یک بخش اندازه گیری لباس را در وب سایت خود معرفی کرده است. این شرکت همچنین آینه های هوشمند را در اتاق های خود نصب کرده تا تجربه مشتری در فروشگاه را بهبود دهد.
در جاهای دیگر، برندها از مدل سازی سه بعدی برای افزایش تولید لباس های سفارشی برای مشتریان استفاده می کنند.
غول پوشاک ورزشی نایک در این زمینه پیشتاز است. این برند خط Nike By You خود را با مشتریانی راهاندازی کرده است که برای شخصیسازی بیشتر در طراحی یک کفش دعوت شدهاند. آینده صنعت مد را در این فروشگاه شما می توانید مشاهده نمایید. شعار نایک این است: «بیایید چیزی بسازیم که هیچ کس قبلاً ندیده است» و تأکید می کند که چگونه سرویس مذکور به خریداران این شانس را می دهد که محصولی منحصر به فرد خریداری نمایند.
رسانه های اجتماعی به عنوان کانال فروش
آینده صنعت مد تا حد زیادی به رسانه های اجتماعی وابسته است. بازار تجارت اجتماعی به سرعت در حال رشد است و انتظار می رود طی هفت سال آینده به 604.5 میلیارد دلار برسد. این رقم نشان میدهد که هم اکنون یک فرصت هیجانانگیز است. در حال حاضر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی عمدتاً به عنوان بخشی از پروسه کشف برند استفاده میشوند. انتظار می رود این وضعیت در سه سال آینده به طور چشمگیری تغییر کند. بر اساس گزارش وضعیت سرمایهگذاری رسانههای اجتماعی، تقریباً نیمی از خردهفروشانی که مورد سؤال قرار گرفتند، نشان دادند که فروش یک اولویت کلیدی در استراتژیهای آینده آنها در رسانههای اجتماعی است.
برای خردهفروشان، چالش این است که بفهمند مخاطبانشان چگونه در رسانههای اجتماعی با آنها ارتباط برقرار میکنند و بهترین راهها برای ارتقای مد در آینده درون پلتفرم چیست. رسانههای اجتماعی میتوانند نقش کلیدی در تصمیم مصرفکننده داشته باشند.
آینده صنعت فشن و مد با ربات شخصی
رباتهای شخصی سیستمهای هوش مصنوعی هستند که در آینده صنعت مد قطعا حضور دارند. از آنها برای ارائه تجربیات سفارشی به خریداران استفاده میشود. هدف اساسی خرده فروشانی که از این فناوری استفاده می کنند، بهبود نحوه تعامل با مشتریان، ایجاد احساس ارزشمندی در آنها، القای وفاداری بیشتر در آنها و در نهایت افزایش فروش است.انتظار می رود این حوزه از نوآوری به سرعت در طی سه سال آینده گسترش یابد. تا سال 2024، Insider Intelligence پیش بینی کرده است که هزینه های خرده فروشی مصرف کنندگان از طریق چت بات ها به 142 میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم نسبت به 2.8 میلیارد دلار ثبت شده در سال 2019 افزایش بسیار زیادی دارد.
آزمایش های مجازی در آینده صنعت مد
آزمایشهای مجازی به مشتریان این امکان را میدهد که لباسها را از طریق واقعیت افزوده روی دسکتاپ و تلفن همراه خود امتحان کنند.این مورد مد در آینده را بسیار رایج می نماید. بسته به فناوری، محصولات ممکن است به صورت مجازی با استفاده از مدلسازی سه بعدی یا با استفاده از ورودی ویدیویی از پیش تعریفشده نمایش داده شوند.این فناوری پتانسیل بسیار زیادی برای سادهسازی تجربه خرید آنلاین دارد و عدم اطمینان در مورد تناسب یا ظاهر یک محصول را کاهش میدهد. این مورد باعث افزایش اعتماد مشتری به یک برند می شود و احتمال خرید رضایت بخش را افزایش می دهد.
آینه های هوشمند
آینههای هوشمند در آینده صنعت مد حاصل توسعهای از آزمایشهای مجازی هستند که به مشتریان این امکان را میدهند فوراً بدون ترک اتاق لباس، موارد متفاوتی را امتحان نمایند.غول های خرده فروشی مانند H&M و Ralph Lauren از جمله شرکت هایی هستند که این نوآوری را پذیرفته اند. فواید این مورد بسیار زیاد است. مصرفکنندگان میتوانند اندازه، رنگ و ظاهر هر لباسی را که میخواهند مستقیماً از داخل اتاق لباسها امتحان کنند و سفارش بدهند. این کار نه تنها سریعتر و راحتتر است، بلکه تعداد تعاملات با کارکنان را کاهش میدهد. لذا به این معنی است که نیازی به مشاهده اسکن کردن موارد مختلف نیست. البته پیش بینی می شود که این مورد در آینده شاهد تغییرات ژرف دیگری نیز باشد. متاووس در آینده صنعت مد:یکی از موارد قطعی که آینده صنعت مد را متحول خواهد کرد و از هم اکنون نیز مد و فشن در آن بطور تاثیرگذاری نقش آفرینی می کند متاورس است. دنیای دیجیتال و لباس های دیجیتالی بر روی آوارتاها مد در آینده و درآمدزایی برای طراحان لباس بطور وحشتناکی دگرگون می کند برای آشنایی با ارتباط طراحی لباس با متاروس این مقاله بخوانید: …………………………………………………
آینده صنعت مد از دید بسیاری از افراد و منتقدین بسیار درخشان می باشد. از همین رو در این مقاله قصد داریم بررسی نماییم که مد در آینده شاهد چه تغییراتی خواهد بود. لذا توصیه می شود تا ادامه مطالب را حتما مطالعه نمایید.
به نظر شما آینده صنعت مد چگونه خواهد بود:
از دید بسیاری از افراد مد در آینده به جایگاه خوبی خواهد رسید و افرادی که توانسته باشند در آن پیشرفت نمایند، به درآمد بالایی دست می یابند. آما آیا به این سوال فکر کرده اید که جایگاه مد در آینده کجاست؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به سوال فوق پاسخ دهیم.
اندازه گیری در آینده صنعت فشن و مد
در عصر دیجیتال، خریداران به طور چشمگیری انتظار استفاده از تکنولوژی در مد را دارند. برند لوکس رالف لورن تلاش زیادی برای ارائه فرصت های خرید منحصر به فرد انجام داده است. این شرکت فروشگاه مجازی رالف لورن بورلی هیلز را افتتاح کرده است که یک تجربه واقعیت افزوده (AR) و در عین حال یک بخش اندازه گیری لباس را در وب سایت خود معرفی کرده است. این شرکت همچنین آینه های هوشمند را در اتاق های خود نصب کرده تا تجربه مشتری در فروشگاه را بهبود دهد.
در جاهای دیگر، برندها از مدل سازی سه بعدی برای افزایش تولید لباس های سفارشی برای مشتریان استفاده می کنند.
غول پوشاک ورزشی نایک در این زمینه پیشتاز است. این برند خط Nike By You خود را با مشتریانی راهاندازی کرده است که برای شخصیسازی بیشتر در طراحی یک کفش دعوت شدهاند. آینده صنعت مد را در این فروشگاه شما می توانید مشاهده نمایید. شعار نایک این است: «بیایید چیزی بسازیم که هیچ کس قبلاً ندیده است» و تأکید می کند که چگونه سرویس مذکور به خریداران این شانس را می دهد که محصولی منحصر به فرد خریداری نمایند.
رسانه های اجتماعی به عنوان کانال فروش
آینده صنعت مد تا حد زیادی به رسانه های اجتماعی وابسته است. بازار تجارت اجتماعی به سرعت در حال رشد است و انتظار می رود طی هفت سال آینده به 604.5 میلیارد دلار برسد. این رقم نشان میدهد که هم اکنون یک فرصت هیجانانگیز است. در حال حاضر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی عمدتاً به عنوان بخشی از پروسه کشف برند استفاده میشوند. انتظار می رود این وضعیت در سه سال آینده به طور چشمگیری تغییر کند. بر اساس گزارش وضعیت سرمایهگذاری رسانههای اجتماعی، تقریباً نیمی از خردهفروشانی که مورد سؤال قرار گرفتند، نشان دادند که فروش یک اولویت کلیدی در استراتژیهای آینده آنها در رسانههای اجتماعی است.
برای خردهفروشان، چالش این است که بفهمند مخاطبانشان چگونه در رسانههای اجتماعی با آنها ارتباط برقرار میکنند و بهترین راهها برای ارتقای مد در آینده درون پلتفرم چیست. رسانههای اجتماعی میتوانند نقش کلیدی در تصمیم مصرفکننده داشته باشند.
آینده صنعت فشن و مد با ربات شخصی
رباتهای شخصی سیستمهای هوش مصنوعی هستند که در آینده صنعت مد قطعا حضور دارند. از آنها برای ارائه تجربیات سفارشی به خریداران استفاده میشود. هدف اساسی خرده فروشانی که از این فناوری استفاده می کنند، بهبود نحوه تعامل با مشتریان، ایجاد احساس ارزشمندی در آنها، القای وفاداری بیشتر در آنها و در نهایت افزایش فروش است.انتظار می رود این حوزه از نوآوری به سرعت در طی سه سال آینده گسترش یابد. تا سال 2024، Insider Intelligence پیش بینی کرده است که هزینه های خرده فروشی مصرف کنندگان از طریق چت بات ها به 142 میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم نسبت به 2.8 میلیارد دلار ثبت شده در سال 2019 افزایش بسیار زیادی دارد.
آزمایش های مجازی در آینده صنعت مد
آزمایشهای مجازی به مشتریان این امکان را میدهد که لباسها را از طریق واقعیت افزوده روی دسکتاپ و تلفن همراه خود امتحان کنند.این مورد مد در آینده را بسیار رایج می نماید. بسته به فناوری، محصولات ممکن است به صورت مجازی با استفاده از مدلسازی سه بعدی یا با استفاده از ورودی ویدیویی از پیش تعریفشده نمایش داده شوند.این فناوری پتانسیل بسیار زیادی برای سادهسازی تجربه خرید آنلاین دارد و عدم اطمینان در مورد تناسب یا ظاهر یک محصول را کاهش میدهد. این مورد باعث افزایش اعتماد مشتری به یک برند می شود و احتمال خرید رضایت بخش را افزایش می دهد.
آینه های هوشمند
آینههای هوشمند در آینده صنعت مد حاصل توسعهای از آزمایشهای مجازی هستند که به مشتریان این امکان را میدهند فوراً بدون ترک اتاق لباس، موارد متفاوتی را امتحان نمایند.غول های خرده فروشی مانند H&M و Ralph Lauren از جمله شرکت هایی هستند که این نوآوری را پذیرفته اند. فواید این مورد بسیار زیاد است. مصرفکنندگان میتوانند اندازه، رنگ و ظاهر هر لباسی را که میخواهند مستقیماً از داخل اتاق لباسها امتحان کنند و سفارش بدهند. این کار نه تنها سریعتر و راحتتر است، بلکه تعداد تعاملات با کارکنان را کاهش میدهد. لذا به این معنی است که نیازی به مشاهده اسکن کردن موارد مختلف نیست. البته پیش بینی می شود که این مورد در آینده شاهد تغییرات ژرف دیگری نیز باشد. متاووس در آینده صنعت مد:یکی از موارد قطعی که آینده صنعت مد را متحول خواهد کرد و از هم اکنون نیز مد و فشن در آن بطور تاثیرگذاری نقش آفرینی می کند متاورس است. دنیای دیجیتال و لباس های دیجیتالی بر روی آوارتاها مد در آینده و درآمدزایی برای طراحان لباس بطور وحشتناکی دگرگون می کند برای آشنایی با ارتباط طراحی لباس با متاروس این مقاله بخوانید: …………………………………………………
منابع: encyclopedia ،fibre2fashion ،harpersbazaar ،forbes ،launchmetrics ،immago ،cbinsights ،interestingengineering