فشن بلاگر

چه کسی یک فشن بلاگر است؟

فشن بلاگر شخصی است که در سایت یا صفحات شخصی خود مقالاتی در مورد مد و استایل می‌نویسد و عکس لباس‌ها و فیلم شوهای مد را منتشر می‌کند. فشن بلاگر ترکیبی از یک استایلیست، روزنامه‌نگار و یک مدل است. گفتن این نکته ضروری است که هیچ‌کس به یک فشن بلاگر نمی‌گوید چه زمانی و چگونه کار کند. در حقیقت این یک فرآیند بسیار خلاقانه است. آن‌ها موضوعات و عکس‌هایی را خودشان انتخاب و در بلاگ خود ارسال می‌کنند. می‌توان گفت که این یک مینی‌مجله‌ی آنلاین است و او سردبیر آن. یک فشن بلاگر به صورت مستقل کار می‌کند و هیچ‌کس به او حقوق ثابت نمی‌دهد. با شرکت در دوره‌های طراحی لباس آموزشگاه پیشکسوتان شما قدم به قدم به فشن بلاگر شدن نزدیک می‌شوید.

فشن بلاگر«فشن بلاگر»

لیست کارهای یک فشن بلاگر:

  • تبلیغات از طریق سایت یا صفحه‌ی شخصی

موفقیت فشن بلاگر به تعداد افرادی که بلاگ یا صفحه شخصی او را می‌خوانند بستگی دارد. اگر یک فشن بلاگر دنبال کننده‌های زیادی داشته باشد، برای تبلیغ‌کننده‌هایی که قصد قرار دادن آگهی‌های خود را در صفحه او دارند، گران تمام خواهد شد! به‌عنوان مثال یکی از مشهورترین فشن بلاگرها در ایتالیا، کیارا فرگانی است. روزانه حدود 90هزار نفر از سایت او بازدید می‌کنند. شرکت‌های طراحی که بنرهای تبلیغاتی خود را به سایت او ارسال می‌کنند، هر ماه حدود 3000 یورو برای هر بنر پرداخت می‌کنند.(یعنی حدود 37 میلیون!)

فشن بلاگر دیگر ایتالیایی نیکولتتا رجیو (سایت www.scentofobsession.com) از تبلیغات، 800 یورو در ماه دریافت می‌کند. یکی دیگر از گزینه‌های تبلیغات در سایت فشن بلاگرها می‌تواند شرکت‌هایی باشند که می‌خواهند فشن بلاگر مورد نظرشان مقاله‌ای درباره آن‌ها بنویسد. (مقاله مرتبط: بازار و جایگاه طراحی لباس در ایتالیا و اهمیت برند ایتالیایی برای مردم ایتالیا)

  • سایت شخصی به‌عنوان مکان مشتری‌یابی

می‌توانید تولیدات خود را به مشتریان بفروشید. خوانندگان شما می‌بینند که شما چیزهای زیادی در مورد مد و استایل می‌دانید، توصیه‌های خوبی می‌کنید و بنابراین می‌توانند به شما اعتماد کنند و تولیدات شخصی شما را درخواست کنند.

  • همکاری با طراحان مد

این نوع همکاری در ایتالیا و اروپا بسیار متداول است و شامل چند نوع است:

نوع اول: طراحان مد (که می‌توانند از مارک‌های مشهور مانند گوچی یا مارک‌های ناشناخته باشند.) تولیدات خود شامل لباس، کیف، لوازم جانبی، جواهرات را به فشن بلاگرها اختصاص می‌دهند، سپس فشن بلاگر در صفحه‌ی خود توضیح می‌دهد که آیا این‌ها را دوست دارد یا نه؟ و چگونه می‌توان آن‌ها را پوشید و ست کرد. این‌گونه، فشن بلاگرها  هم می‌توانند لباس‌های خود را تهیه کنند.

نوع دوم: طراح مد از یک فشن بلاگر دعوت می‌کند تا توسط او تولیدات خود را آزمایش کند و فشن بلاگر باید پستی در مورد آن در صفحه خود بنویسد.

نوع سوم: طراح مد دعوت‌نامه‌ی نمایش مد، مهمانی و سایر رویدادها را به یک فشن بلاگر می‌فرستد، فشن بلاگر در این رویداد شرکت می‌کند و در صفحه خود درباره آن می‌نویسد.

نوع چهارم: همکاری حرفه‌ای با روزنامه‌نگاران مد نوع چهارم همکاری با طراحان مد است. تقریباً همه ژورنالیست‌های مد امروز، سایت‌های شخصی مد خود را دارند. سایت می‌تواند جایی باشد که روزنامه‌نگارِ مد اولین مقالات خود را به‌عنوان نمونه کار منتشر می‌کند.

فشن بلاگر«همکاری فشن بلاگر با طراحان مد»

مهارت‌های یک فشن بلاگر

نوشتن:

اگر اصلاً نمی‌توانید بنویسید یا از نوشتن لذت نمی‌برید، نمی‌توانید مانند فشن بلاگرها الهام‌بخش باشید. اولین کاری که یک فشن بلاگر باید انجام دهد این است که بتواند بنویسد و مطمئن باشد که نوشته‌اش جذاب و خواندنی است. بدون این که کسل‌کننده باشد.

ویرایش:

این مهارت چیزی است که باید در آن خوب باشید، به‌خصوص که باید نوشته‌های زیادی را در سطح حرفه‌ای اجرا کنید و مردم به آن‌ها اعتماد کنند. اشتباهات و خطاهای املایی همیشه منجر به این می‌شوند که مقاله ناخوشایند به‌نظر برسد، بنابراین فشن بلاگرها باید یاد بگیرند که ویرایش و ادیت کنند.

مدلینگ:

فشن بلاگرها باید بسیاری از استایل‌های مختلف را بچینند. وقتی شما یک فشن بلاگر هستید، مدلینگ چیزی است که باید بلد باشید. لباس مناسب و اطلاعات درباره رنگ‌ها و ترندهای سال نیز مهم است. فشن بلاگر باید ظاهری جالب و سرگرم‌کننده داشته باشند و استایل آن‌ها خلاقانه و زیبا باشند. استایل خوب نکته مهمی است زیرا لباس‌ها باید از نظر بصری جذاب باشند.

فشن بلاگر«مدلینگ»

عکاسی و تجسم خلاق:

فشن بلاگرها باید بر خرید یک دوربین فوق‌العاده سرمایه‌گذاری کنند، زیرا عکس‌ها باید با کیفیت بالا باشند. یادگیری استفاده از دوربین و همچنین یادگیری نحوه استفاده از روشنایی و زوایای مناسب مهم است. هرچه عکس‌ها خلاقانه‌تر و ماهرانه‌تر گرفته شوند، استایل بهتر به‌نظر می‌رسد. مهارت‌های اولیه عکاسی حتی درحالی‌که یک فشن بلاگر نوپا هستید، لازم است. هیچ‌کس نمی‌خواهد به عکس‌های تار و تاریک نگاه کند. خلاق بودن یک امر ضروری است. یک فشن بلاگر در اصل در یک فضای آنلاین و مجازی نمونه‌کارها را ارائه می‌دهد، بنابراین باید از لحاظ بصری خلاق باشد.

ویرایش عکس:

همه‌ی فشن بلاگرها بلد نیستند از فتوشاپ یا لایت‌روم استفاده کنند، اما اگر می‌خواهند موفق باشند باید یاد بگیرند! منظور از ویرایش عکس، دستکاری طول پاها و باریک کردن کمر نیست، ادیت عکس به معنای تنظیم نورپردازی، رنگ، سایه‌ها، تغییر اندازه، شارپ کردن تصاویر و غیره است. امکانات در دسترس فتوشاپ برای بهبود عکس‌ها قطعاً مورد نیاز است.

مهارت‌های رسانه‌های اجتماعی:

رسانه‌های اجتماعی برای یک فشن بلاگر ضروری است زیرا آن‌ها باید خوانندگان جدید به‌دست آورند و مطالب خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند. این بدان معناست که آن‌ها باید یاد بگیرند که چگونه از +Twitter ،Facebook ،Pinterest ،Instagram ،Snapchat ،YouTube ،Google و غیره استفاده کنند. تولید محتوای جذاب و به اشتراک‌گذاری مطالب با افراد دیگر باید با مهارت انجام شود.

روابط عمومی بالا:

برای بلاگر بودن، لازم است مهارت‌های اساسی روابط عمومی یاد گرفته شود، زیرا برای ایجاد دوستی با برندها و شرکت‌ها مورد نیاز است. برقراری ارتباط مناسب و حرفه‌ای برای دستیابی به رابطه‌ی ماندگار و متقابل بین بلاگر و برندها بسیار مهم است. رابطه‌ای صمیمی اما حرفه‌ای حرف اول را می‌زند.

طراحی وب‌سایت:

همه فشن بلاگرها نیازی به یادگیری طراحی وب‌سایت ندارند زیرا ممکن است مایل باشند شخص دیگری را استخدام کنند تا این کار را برای آن‌ها انجام دهد، اما باید اصول را یاد بگیرند. البته بهتر است که بتوانند بدون نیاز به پرداخت هزینه به فرد دیگر، سایت خود را طراحی کنند تا بتوانند دقیقاً آنچه را که در نظرشان است، روی سایت پیاده کنند. همچنین استخدام فرد متخصص معمولاً پر هزینه است.

فشن بلاگر«اتاق یک فشن بلاگر»

منابع: ielfs ،raindropsofsapphire

به مطلب امتیاز بده

آموزش دوره طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×