کالکشن طراحی لباس

کالکشن و لاین به‌عنوان اصطلاحات فشن و مد گاهی اشتباه تصور می‌شود که قابل تعویض هستند. یک لاین یا خط مد منحصراً به کلیه لباس‌هایی که یک طراح مد برای یک دسته خاص در شرکت مد خود تولید می‌کند، اشاره دارد، درحالی‌که کالکشن به تولید فصلی از سبک‌های مختلف توجه می‌کند. «شما به‌اندازه آخرین کالکشن خود، خوب هستید!». این جمله‌ای است که اغلب در صنعت مد زیاد می‌شنویم. دانستن چگونگی طراحی یک کالکشن طراحی لباس تجاری قوی که منسجم است و برای خریداران معنی دارد، برای فعالان این عرصه بسیار حیاتی است.

کالکشن طراحی لباس در داخل یک خط

کالکشن‌ها در طراحی لباس در داخل خط یافت می‌شوند، در حقیقت یک لاین تولید شده ممکن است از چندین مجموعه تشکیل شود. یک شرکت ممکن است دارای چندین لاین تعریف شده توسط جنسیت، سبک زندگی یا قیمت باشد، درحالی‌که دارای 8 مجموعه به بالا باشد. لباس‌های زنانه، مردانه و لباس مجلسی به‌عنوان یک خط در نظر گرفته می‌شوند. لباس‌هایی که در هر یک از این دسته‌ها در طول نمایش برای یک فصل خاص نشان داده می‌شود کالکشن را تشکیل می‌دهد.

فصل‌های مد، خطوط و کالکشن‌ها

همه ساله، یک خط مد مجموعه‌های مختلفی را در رابطه با فصول مختلف تولید می‌کند. شرکت‌های پوشاک بزرگ‌تر اغلب چهار یا پنج خط دارند و هر خط، کالکشن جدیدی را برای هر فصل تولید می‌کند. هشت فصل در مد وجود دارد؛ هر فصل تضمین می‌کند که خرده‌فروشان در تمام طول سال با کالاهای جدید موجودی داشته باشند. این فصول شامل بهار و پاییز و همچنین فصول کمتر شناخته شده مانند تعطیلات است.

فروش در کالکشن طراحی لباس

فروش کالا همیشه آسان نیست. هنگامی‌که شما یک خط مد یا حتی یک کالکشن طراحی لباس جدید را در یک خط ثابت راه‌اندازی می‌کنید، بسیاری از قسمت‌های متحرک وجود دارد و یادگیری هنر فروش موثر گاهی اوقات در پایین‌ترین قسمت لیست کارهای قابل انجام درنظر گرفته می‌شود.

مواردی که بسیاری از برندها تمایل به فراموش کردن دارند یا شاید آن را نفهمند، این است که قبل از اتمام محصول، استراتژی فروش به‌خوبی آغاز می‌شود. در واقع، از زمانی که شما طراحی می‌کنید کار شما شروع می‌شود.

کالکشن طراحی لباس«کالکشن طراحی لباس»

در این‌جا لیستی از مواردی را که باید در مورد کالکشن طراحی لباس به‌خاطر بسپارید، آورده‌ایم. آن چیزهایی که احتمالاً می‌دانید، اما شاید باور نکنید. در آموزشگاه پیشکسوتان، دوره‌های طراحی لباس برای علاقه‌مندان به مد و فشن ترتیب دیده شده است و به شرکت‌کنندگان، گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی اعطا خواهد شد.

 چگونه لباس‌هایی طراحی کنیم که به فروش برسند؟

  • در مورد نحوه فروش محصول مطلع شوید.

درباره نحوه فروش محصولات خود در کالکشن طراحی لباس، مثلاً مهمانی‌های خانگی، مزون لباس، فروش به بوتیک‌ها، عمده‌فروشی‌ها به فروشگاه‌های اینترنتی آنلاین، نمایش‌های صنایع دستی، نمایشگاه‌های خیابانی و غیره اطلاعاتی کسب کنید.

  • مشخص کردن بازار هدف

به‌طور واضح بازار هدف خود را در کالکشن طراحی لباس تعریف کنید. سن، جمعیت‌شناسی، مرحله زندگی، شغل، عادات، خرج کردن، دوست داشتن یا نداشتن، شخصیت، فعالیت‌ها، ارزش‌ها و سیستم‌های اعتقادی را درنظر بگیرید. هرچه خاص‌تر باشید، بهتر است.

  • از آخر به اول شروع کنید!

هنگامی‌که محصول خود را برای کالکشن طراحی لباس انتخاب می‌کنید، این کار را از آخر به اول انجام دهید. تصمیم بگیرید که چه چیزی را می‌خواهید طراحی کنید، سپس بیرون بروید و به‌دنبال مشتری برای آن باشید.

  • مجموعه محصولات خود را محدود و حداقلی نگه دارید.

نیازی نیست شروع به طراحی کل مجموعه کنید. لازم نیست تولیدی را انجام دهید که شامل لباس، شلوار، تاپ، کاپشن و دامن باشد. یک دسته را مانند لباس یا کاپشن انتخاب کنید و به آن بچسبید. اگر یک طراح جدید هستید، 10 تا 12 قطعه را در خط خود هدف قرار دهید. سعی نکنید خیلی زود انجام دهید.

  • گروهی از گرسنه‌ها (مشتریان) را پیدا کنید …

و چیزی برای خوردن آن‌ها به آن‌ها بدهید! (محصولی که آن‌ها می‌خواهند و خریداری می‌کنند). اگر روی استراتژی فروش مستقیم به مصرف‌کننده متمرکز شوید، می‌توانید به اندازه 3 قطعه پیش بروید.

  • تحقیق، تحقیق و تحقیق.

مرتباً به خرید بروید تا ببینید رقبای شما چه کاری انجام می‌دهند. کالکشن طراحی لباس خود را با کالکشن‌های رقبای خود مقایسه کنید و ببینید که از نظر کیفیت، قیمت، منحصر به فرد بودن و تحویل در پله چندم ایستاده‌اید.

  • لازم نیست چرخ‌خیاطی را دوباره اختراع کنید.

برای داشتن یک تجارت خوب،محصول شما می‌تواند شبیه به دیگران باشد اما اگر یک ایده عالی داشته باشید، باعث می‌شود تا آن را برجسته کنید.

  • پارچه، مواد خام و مواد اولیه را در مقادیر کمی خریداری کنید و در صورت نیاز برش بزنید.

مقاله مرتبط: بایدها و نبایدهای طراحی پارچه و آشنایی با 6 طرح رایج مورد استفاده طراحان

  • وقت خود را ارزش‌گذاری کنید.

شما ساعت‌های بی‌شماری را برای کالکشن طراحی لباس خود، انجام اتصالات، مواد چیدن و غیره می‌گذرانید. وقتی هزینه کالکشن طراحی لباس خود را برآورد می‌کنید باید مقداری از این هزینه را نیز در نظر بگیرید.

«کالکشن طراحی لباس»

موارد الهام‌بخش برای کالکشن طراحی لباس

اگر می‌خواهید کالکشن طراحی لباس شما از نظر تجاری موفق باشد، باید اطمینان حاصل کنید که یک داستان خوب را از طریق محصول می‌گویید. هر قطعه باید به تنهایی خوب کار کند. سبک امضای شما به شما کمک می‌کند تا تمام این نیازها را برآورده کنید. این چیزی است که باعث می‌شود شما قابل تشخیص باشید و شما را از سایر طراحان جدا کند. این کار را با شناسایی موارد الهام‌بخش خود انجام دهید.

آیا لباس شما از مقصد یعنی مشتری‌ها الهام گرفته است؟ یا این‌که فکر سبک زندگی آن‌ها باعث می‌شود ایده‌های خلاقانه شما جاری شود؟ در هر صورت، الهام شما انتخاب‌های مهم دیگری را برای کالکشن طراحی لباس شما مانند طرح، رنگ و مواد تعیین می‌کند.

در کالکشن طراحی لباس، شما برای چه کسانی طراحی می‌کنید؟

مهم است که هر مجموعه را با توجه به مشتری هدف خود طراحی کنید. آن‌ها کی هستند؟ آن‌ها چه کار می‌کنند؟ سبک زندگی آن‌ها چیست؟ طراحی برای هر زن / مرد یا تعداد کمی از جمعیت طرح‌های شما را محدود می‌کند. به همین دلیل باید هنگام انتخاب مخاطب مورد نظر خود، تا حد امکان خاص باشید. با این حال، فضای کافی برای خلاقیت باقی بگذارید. با این امر اطمینان حاصل خواهید کرد که مردم واقعاً آنچه را تولید می‌کنید، بخواهند.

کالکشن طراحی لباس«طراحی لباس»

حرف آخر

هنگامی‌که کالکشن طراحی لباس خود را طراحی کرده‌اید، سعی کنید آن را به شکل ظاهری کالا ایجاد کنید و سپس به‌عنوان یک خریدار فکر کنید. خریدار چرا باید تولید شما را خریداری کند و چگونه می‌تواند آن را استفاده کند؟ نیاز به فروش حداقل چند قطعه دارید تا بتوانید به‌عنوان یک طراح به کار خود در این زمینه ادامه دهید؟ کالکشن طراحی لباس مختلفی در سطح شهر وجود دارند. با کالکشن خود بازی کنید و تصور کنید که چقدر متفاوت است و حرف برای گفتن دارد؟!

آکادمی مد و لباس پیشکسوتان

منابع: abetterlemonadestand ،leaf ،fashioninsiders ،startupfashion

5/5 - (1 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×