طراحی لباس در فرانسه

طراحی لباس در فرانسه با توجه به اینکه آن را کشور مد و فشن می نمایند، بیش از هر کشور دیگر رونق یافته است. در حال حاضر دانشگاه ها و مدارس بسیاری در حوزه طراحی لباس در این کشور فعالیت می نمایند و بسیاری از برند ها نیز برای معرفی محصولات خود تلاش می نمایند که حتما شعبه ای در کشور فوق داشته باشند. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا در خصوص بازار کار طراحی لباس در فرانسه و طراحان لباس این کشور اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار دهیم. 

یادگیری طراحی لباس در فرانسه: 

دوناتلا ورساچه یک بار در بیانیه های خود گفت: “مد یعنی رویا پردازی و رویایی دیگران را به واقعیت تبدیل نمودن.” و حقیقت نیز همین می باشد. طراحی لباس در فرانسه به معنای یافتن فرهنگ و ایده جدید اما دشوار است که هر شخص و هر سبکی را با کمک آن بتوان بسیار مورد توجه قرار داد. باید در نظر داشت که طراحی لباس در فرانسه فقط یک پارچه و رنگ یک روحیه یا احساس را ایجاد نمی کند بلکه سعی می نماید آن را به تصویر بکشد. طراحی لباس در فرانسه همیشه وجود داشته است و در واقع می توان بیان داشت که مد همیشه در زندگی مردمان این کشور مهم بوده است. اینکه یکی از افرادی باشید که می توانند خط افتخارآمیز طراحان مد را ادامه دهند و موارد مفید را با زیبایی ترکیب کنند ، جادویی است که در دل تک تک افراد ساکن در این کشور وجود دارد.

چرا افراد به سمت طراحی لباس در فرانسه سوق پیدا می کنند؟

چرا افراد به سمت طراحی لباس در فرانسه سوق پیدا می کنند؟

چرا افراد به سمت طراحی لباس در فرانسه سوق پیدا می کنند؟ 

برای درک طراحی لباس در فرانسه، باید زیبایی و هماهنگی را بین مدل های طراحی شده درک کرد. هدف نهایی طراحی لباس در این کشور، مانند هر نوع هنر دیگر، جعل چیزی است که مردم دوست دارند نگاه کنند و بپوشند. طراحان در این کشور وظیفه دارند با استفاده از تمام مواد و لوازمی که در دست دارند و مجهز به دانش تاریخ، زیبایی و فن آوری است، لباس هایی را برای طیف گسترده ای از افراد و رویدادها ایجاد و تولید کنند. هر لباس دوخته شده باید به همان اندازه خاص و شگفت انگیز باشد. 

بازار کار طراحی لباس در فرانسه:    

به طور کلی برای ورود به بازار کار طراحی لباس در فرانسه باید در نظر داشته باشید که بازار این کشور در سه دسته اصلی تقسیم بندی می شود:

–       جایی که لباس ها استاندارد تهیه شده و برای جمعیت کثر و متوسط تولید می شود.

–       بازاری که لباس های خاص با طرح های بروز ارائه می شود.

–       در دسته های کوچک نیز طراحی لباس مخصوص افرادی است که نیاز به لباس های انحصاری و کیفیت بالاتر دارند.این نوع لباس ها برای مشتریانی که آنها را سفارش می دهند، با استفاده از گرانترین مواد و بیشترین زمان طراحی و تولید می شوند، اما نتیجه نهایی نفس گیر است.

باید در نظر داشت که هیچگونه محدوده قیمتی برای دستمزد افراد در گروه سوم وجود ندارد.

چرا باید مدرک طراحی لباس در فرانسه دریافت نمایید

چرا باید مدرک طراحی لباس در فرانسه دریافت نمایید

چرا باید مدرک طراحی مد را در فرانسه دریافت نمایید: 

شاید متوجه شده باشید که فرانسه همیشه در مد سرآمد بوده است. فرانسه از قرن شانزدهم با مد ارتباطی غنی و نزدیک پیدا نمود:     پادشاه لوئی چهاردهم، در قرن هفدهم، دیوانه وار از بعد سنتی خارج شد. بسیاری از مردم شروع به تحسین سبک او کردن ، بنابراین او تجارت نساجی را آغاز کرد و متوجه شد که این یک فرصت بزرگ برای اقتصاد کشور است. کوکو شانل با از بین بردن سینه بند و معرفی سبکی آزاد تر ، راحتی بیشتری را برای خانم ها فراهم آورد. همه این موارد بیانگر آن است که ایده های خاص از این کشور آغاز گردید. اگر بخواهیم درست مشاهده نماییم، نمی توان به راحتی گذشت کرد که امروزه بهترین مدارس طراحی لباس در فرانسه قرار دارند.

فرانسه، مهد مد است، بی شک می توان بیان داشت که بهترین دانشگاه ها و برنامه های طراحی مد را در اروپا دارد.  احتمالاً متوجه شده اید که متداول ترین شهر در این لیست پاریس است، شهر چراغ ها. مطمئناً، تمام فرانسه برای تحصیل در مقطع طراحی لباس مناسب است، اما پاریس به عنوان بزرگترین شهر، احساس بهتری از روندهای فعلی به شما ارائه می دهد. مردم فرانسه سبک خاصی دارند. به هر کجا که نگاه کنید، چیزی الهام بخش خواهید یافت، بنابراین می توانید هر روز برنامه مطالعه خود را با یک پیاده روی ساده در خیابان های فرانسه تکمیل کنید. 

دوره های طراحی لباس در فرانسه چگونه تدریس می شوند؟ 

بهترین خبر در مورد مدرک کارشناسی ارشد طراحی لباس در فرانسه این است که اکثریت آنها انگلیسی تدریس می شوند. همچنین، دانش آموزان ، همراه با کلاسهای تدریس کلاسی، این شانس را دارند که در بسیاری از آموزشهای عملی شرکت کنند، از جمله: دوره های طراحی لباس در فرانسه چگونه تدریس می شوند؟ 

–        با متخصصان صنعت در کارگاه ها فعالیت کنید

–       به صورت کارآموز نزد برند های مهم فعالیت نمایند

–       نمایش های مد را که توسط دانشگاه برگزار می شود مشاهده کنند

–       طرح های خود را به بازار عرضه دارند

–       با اساتید این رشته در پاریس در ارتباط باشند و از طرح های آنان الهام بگیرند تمام این فعالیت ها با هدف حمایت از شبکه و ایجاد ارتباط مفید می باشد.

همانطور که انتظار می رود، کادر آموزشی در مدارس و آکادمی های مد فرانسه همه متخصص هستند. دانش آموزان از افسانه های زنده یاد می گیرند- طراحان برجسته بهترین خانه های مد، عکاسان و سردبیران انتشارات مد، خریداران، سبک ها و نمایندگان بسیاری از مشاغل دیگر در دنیای مد و طراحی همه در فرانسه حضور دارند تا شما را یک گام به جلو سوق دهند. در این کشور شما بسیاری از اساتید را پیدا خواهید کرد که با مشتریانی مانند Louis Vuitton ، Calvin Klein و Karl Lagerfeld کار کرده اند. لذا می توانید تجربه عالی به دست آورید.

دانشگاه طراحی لباس در فرانسه مقصد بسیاری از علاقه مندان به رشته مد و فشن می باشد. از آنجا که پاریس مهد لباس و مد می باشد، دوست داران رشته مذکور به دانشگاه های این کشور توجه ویژه ای می نمایند. به همین دلیل قصد داریم تا در این مقاله برخی از کالج ها و دانشگاه های فرانسه را خدمتتان معرفی نماییم.

معرفی دانشگاه طراحی لباس در فرانسه :

 اگر قصد دارید یکی از دانشگاه های طراحی لباس در فرانسه را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایید، لازم است تا ابتدا با آنها و شرایط پذیرش در آنان آشنا شوید. برخی از پرآوازه ترین کالج ها در حوزه طراحی لباس در فرانسه به قرار زیر می باشند:

Paris School of Artwork:

در این کالج طراحی لباس در فرانسه شما می توانید موقعیت خوبی برای تبادل ایده و افکار خود با دیگران داشته باشید. اساتید نام آشنایی در این کالج درس می دهند و بسیاری از فعالان عرصه طراحی لباس نیز در آن تحصیل نموده اند. ویژگی مثبت این کالج ارائه دروس به صورت تئوری و عملی می باشد.

دانشگاه طراحی لباس در فرانسه

دانشگاه طراحی لباس در فرانسه

دانشگاه طراحی لباس و استایل LISAA:

این دانشگاه طراحی لباس در فرانسه به صورت خصوصی تحت نظر وزارت فرهنگ فرانسه اداره می شود. در این دانشگاه بورسیه های مختلف به افراد کم بضاعت ارائه می گردد تا بتوانند در رشته مدنظر خود تحصیل کنند. همچنین باید در نظر داشت که دیپلم BTS که توسط دانشگاه مذکور ارائه می شود، در اغلب کشورهای جهان مورد تایید است.

Paris Trend School: PSL-Ecole National de Mode et Matière:

این دانشگاه نیز در بحث طراحی لباس بسیار موفق ظاهر شده است. رشته های متفاوتی چون نوازندگی، طراحی لباس و استایل داخل این دانشگاه ارائه می شوند. روش هایی که این دانشگاه برای آموزش استفاده می نماید کاملا مبتکرانه و جدید می باشد. از سوی دیگر این دانشگاه برای فارغ التحصیلان خود موقعیت های کاری خوبی فراهم می آورد.

The American College of Paris:

این دانشگاه طراحی لباس در فرانسه فعالیت خود را از سال 1962 میلادی آغاز نمود و به عنوان دانشکده هنرهای لیبرال اقدام به جذب دانشجو کرد. هدف این دانشگاه پرورش استعداد، ایده و شخصیت دانشجویان است. لازم به ذکر است که این دانشگاه دارای 25 رشته تحصیلی است که تا مقطع تحصیلات تکمیلی نیز امکان تحصیل به علاقه مندان ارائه می نماید.

IPAG Business-school:

در این دانشگاه طراحی لباس فرانسه موقعیت های تحصیلی و تجربی خوبی در اختیار افراد قرار داده می شود. هیات علمی این دانشگاه نوع تدریس خود را بر اساس کارآفرینی و نوآوری بنا نموده است از همین رو اغلب فارغ التحصیلان آن دارای آتلیه های معروف در فرانسه می باشند.

دانشگاه طراحی لباس مد آرت:

دانشگاه مد آرت پاریس  در حوزه مد و استفاده از اکسسوری ها بسیار تاثیر گذار می باشد. شیوه آموزش این دانشگاه تحقیقاتی است. شما می توانید درخواست دریافت بورسیه نیز از این دانشگاه داشته باشید.

با توجه به اینکه کشور فرانسه در حوزه مد و پوشاک بسیار فعال می باشد از همین رو علاقه مندان بسیاری  ترجیح می دهند تا در دانشگاه های طراحی لباس فرانسه در رشته مد و فشن تحصیل نمایند.

جمع بندی:

به عنوان یک دانشجوی طراحی مد، شما در تاریخ هنر و تئوری های هنر وارد شده و نکات کلیدی را آموزش می بینید. سپس، شما می توانید در مورد پارچه ها و منسوجات یاد بگیرید و در نهایت، خواهید توانست مجموعه خود را همراه با تعریف یک نام تجاری و استراتژی محصول ایجاد کنید. اساتید علاوه بر یاد دادن نحوه تشخیص یک پارچه از پارچه دیگر یا ترسیم طرح هایی از مدل ه ، سعی می کنند به دانشجویان در توسعه توانایی های خلاقانه خود نیز کمک کنند. به نظر آنها، مطالعه ویژگی های فنی ایجاد لباس باید بیانگر ایده های خود دانش آموز باشد.

بازار کار طراحی لباس در فرانسهاینها تنها بخشی از برنامه های آموزشی است که طراحی لباس در فرانسه می تواند برای شما به ارمغان آورد. با این توضیح دور از ذهن نیست که افراد در این کشور به هنر طراحی علاقه بیشتری نشان دهند و آن را بهتر درک کنند. به همین دلیل هزینه بهتر و البته بیشتری نیز برای طراحی های صورت گرفته پرداخت می کنند.بازار کار طراحی لباس در فرانسه  امروزه موجب شده است که افراد بسیاری برای کسب درآمد وارد این کشور شوند. بسیاری از برند ها فعالیت خود را از این کشور آغاز نموده و سپس گسترش می دهند.

از همین رو می توان این کشور را نقطه آغاز موفقیت دانست. گفته می شود که یک بوتیک کوچک در حوالی شهر نیز می توان درآمد کل یک خانواده 10 نفره را تامین نماید. البته گفته می شود که طراحی لباس برای  عموم نیاز به زبان بیشتری جهت پیشرفت دارد اما با طراحی لباس های سفارشی در مدت زمان کوتاه تری می توانید پیشرفت نمایید. 

  https://www.glassdoor.com/Job/france-fashion-design-jobs-SRCH_IL.0,6_IN86_KO7,21.htm

https://www.payscale.com/research/FR/Job=Fashion_Designer/Salary/b7df2df3/Paris 

4.9/5 - (27 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباساخبار صنعت مد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×