آشنایی با برنامه فتوشاپ برای طراحی لباس

آموزش طراحی لباس با فتوشاپ یکی از دوره های مهم است که توصیه می شود همه طراحان لباس آن را پشت سر بگذارند. در این دوره ها تلاش می شود تا به علاقه مندان نکات و نحوه طراحی انواع لباس ها با نرم افزار هایی نظیر فتوشاپ آموزش داده شوند.

هر آنچه که باید در خصوص دوره های آموزش طراحی لباس با فتوشاپ بدانید:

آموزش طراحی لباس با فتوشاپ به شما این امکان را می دهد که ایده های ذهنی خود را از طریق نرم افزار پیاده سازی نمایید. هر اندازه مهارت فرد در این حوزه بیشتر باشد، بیننده راحت تر می تواند متوجه منظور و مقصود شما شود. در دوره آموزش طراحی لباس با فتوشاپ مجموعه ای از تکنیک ها و اصول کار با نرم افزار فتوشاپ آموزش داده می شود که قرد راحت تر با این محیط کار کند.

آموزش طراحی لباس با فتوشاپ

آموزش طراحی لباس با فتوشاپ

در دوره های آموزش طراحی لباس با فتوشاپ تلاش می شود تا موارد زیر یاد داده شوند:

  • پیش نیازهای کار با نرم افزار فتوشاپ
  • نحوه فعالیت با طراحی های کاغذی و منتقل نمودن آنها به نرم افزار
  • نحوه رنگ آمیزی طرح ها و کار نمودن با انواع رنگ ها
  • نحوه طراحی در محیط فتوشاپ و رفع ایرادات طرح ها
  • نحوه خروجی گرفتن از برنامه
  • چگونگی استفاده از انواع فیلترها و ماسک ها برای ایجاد بافت پارچه
  • نحوه استفاده از انواع براش ها برای ساخت استایل های مختلف
  • و …

در دوره های آموزش طراحی لباس با فتوشاپ از چه ابزار هایی استفاده می شود؟

برای اینکه شما بتوانید در محیط فتوشاپ اقدام به طراحی ایده ذهنی خود نمایید، نیاز است تا از ابزار های این نرم افزار بهره ببرید. ابزار های پرکاربرد به قرار زیر می باشند:

  • الگو با مهر: این مورد در محیط فتوشاپ، برای کپی نمودن بخشی از یک طرح استفاده می شود. لذا شما می توانید بخشی از یک طرح را جدا نموده و به طرح دیگر متصل نمایید. همین کار باعث صرفه جویی در زمان طراحی می شود.
  • قلمو ها: از این موارد برای رنگ آمیزی طرح ها استفاده می شود. باید در نظر
    معرفی برنامه فتوشاپ برای طراحی لباس

    معرفی برنامه فتوشاپ برای طراحی لباس

    داشته باشید که شما می توانید از قلموهای پیش فرض در این نرم افزار استفاده نمایید یا قلموی مخصوص به خود را بسازید.

  • ابزار های انتخاب: از این ابزار در دوره های آموزش طراحی لباس با فتوشاپ بسیار استفاده می شود. به کمک ابزار مذکور می توانید با دقت، بخشی از طرح را انتخاب کرده یا آن را جدا نمایید. می توان بیان نمود که این مورد همانند یک آهنربا، رنگ های مرتبط را انتخاب نموده و به خود جلب می نماید.
  • ابزار انتخاب سریع: این ابزار نیز بسیار کاربردی است زیرا شما می توانید تنها با چند کلیک، بخش مد نظر را از طرح انتخاب کرده و تغییرات را روی آن اعمال کنید.

مثالی از طراحی لباس با فتوشاپ:

آموزش طراحی لباس با فتوشاپ علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب نموده است. برای اینکه یا مزیت های این نرم افزار بیشتر آشنا شوید، در زیر یک مثال از کاربردهای آن بیان شده است:

  • ابتدا عکس مد نظر خود را به محیط نرم افزار فتوشاپ منتقل نموده و سعی نمایید تا بخش های مد نظر خود را به کمک ابزار سلکشن از سایر قسمت ها جدا نمایید. سپس آن را به یک اسمارت آبجکت تبدیل نمایید تا بتوانید اندازه را تغییر دهید.
  • از بخش adjustment گزینه threshold را انتخاب نمایید تا بتوانید بر روی بخش جدا شده از انواع افکت ها بهره ببرید. در نظر داشته باشید که شما می توانید ویژگی های تصویر را از بخش anisotropic تغییر دهید.
کار با برنامه فتوشاپ برای طراحی لباس

کار با برنامه فتوشاپ برای طراحی لباس

  • در مرحله بعد از آموزش طراحی لباس با فتوشاپ بیان می شود که با انتخاب radius از بخش other در تب filter، می توانید لایه مجزای خود را داشته باشید. پس از ایجاد لایه به بخش mode رفته و گزینه vivid light را انتخاب نمایید.
  • در قسمت آخر نیز از بخش layer کلید های Ctrl+Alt+Shift+D را انتخاب نمایید تا یک لایه جدید ایجاد شود. در نهایت این می توانید با انتخاب گزینه multiply برای لایه جدید، آن را بر روی لایه قبلی منتقل نمایید.

طراحان لباس از این مراحل برای قرار دادن لوگو یا طراحی روی لباس استفاده می نمایند. شما به کمک فتوشاپ می توانید هر ایده مد نظر خود را با دقت بالا در محیط نرم افزاری پیاده سازی نمایید. در طراحی لباس بسیار مهم است که شما بتوانید از جنبه های مختلف لباس خود را مشاهده نمایید که به کمک این نرم افزار امکان مشاهده سه بعدی طرح وجود دارد.

جمع بندی:

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد می توان دریافت که یادگیری نحوه کار با برنامه فتوشاپ برای طراحی لباس برای تمام طراحان لباس واجب است. زیرا در وقت آنها بسیار صرفه جویی می شود. همچنین آنان می توانند با این نرم افزار ایده های ذهنی خود را راحت تر اجرایی نمایند. رفع ایرادات احتمالی نیز به کمک فتوشاپ آسان تر می باشد. از فتوشاپ شما می توانید برای چاپ هرگونه طرح روی لباس، طراحی یک لباس جدید، طراحی فیگور و .. استفاده نمایید.

https://dwphotoshop.com/how-to-design-clothes-in-photoshop/

https://www.techjockey.com/blog/free-fashion-design-software

https://www.websitebuilderinsider.com/which-photoshop-is-best-for-fashion-designing/

2.1/5 - (13 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×