طراحی مد و فشن چیست

طراحی مد و فشن چیست؟ این روز ها اکثر افراد به دنبال مد و فشن می باشند اما سوال اینجاست که طراحی مد و فشن چیست و چه هدفی را دنبال می کند. در طراحی مد و فشن، طراحان به دنبال آن می باشند که برای هر گروه سنی، متناسب با موقعیت و خواسته هایشان لباس مناسب طراحی نمایند. در ادامه در خصوص چگونگی طراح شدن و معنای مد و فشن اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار داده می شود.

طراحی مد و فشن چیست و چه مراحلی دارد؟

مد و فشن واژه ای است که این روزها بسیار شنیده می شود. در این رشته افراد به صورت مداوم به دنبال طراحی نمودن پوشاک و اکسسوری های مربوط به آن هستند. اگر برایتان سوال است که طراحی مد و فشن چیست و برای طراح شدن باید چه مراحلی را طی نمود، لازم است تا گام های زیر را در نظر داشته باشید:

 

طراحی مد و فشن چیست و چه کاربردی دارد؟

  • در گام اول از طراح مد و فشن، لازم است تا فرد آموزش های لازم را پشت سر بگذارد. در این مرحله شما می توانید در دوره های آموزشی شرکت نمایید یا به صورت آکادمیک تحصیلات خود را ادامه دهید. دقت داشته باشید، زمانی که مطرح می شود، طراحی مد و فشن چیست، باید توجه داشت که طراحان در این مبحث با آناتومی بدن، فرم ها مختلف بدن و انواع طرح ها و پارچه ها سر و کار دارند. لذا نیاز است تا آموزش های لازم را در خصوص آنها ببینند.
  • در گام دوم از پروسه مد و فشن، شخص باید فرا بگیرد که ایده پردازی نماید و طرح های ذهنی خود را بر روی کاغذ پیاده سازی کند. در این مرحله اغلب طرح ها به کمک مداد کشیده می شوند و سپس به روی پارچه منتقل می شوند. در نهایت ایده شما می تواند به یک لباس خوب و عالی ختم گردد. البته خاطر نشان می شود که در این مرحله هر اندازه افراد ذوق هنری بیشتری داشته باشند راحت تر می توانند در این رشته موفق شوند.
  • در مرحله بعد از طراحی مد و فشن، شخص باید با قانون رنگ ها و دنیای آنها آشنا باشد. از همین رو بافت شناسی، آشنایی با قانون سایه ها، نوع پارچه ها و مواردی از این قبیل می تواند مفید واقع گردد. به عنوان مثال فرد طراح باید بداند که از رنگ های گرم برای فصل های گرم و از رنگ های تیره برای فصل های سرد سال بهره ببرد.
  • وقتی عنوان می گردد که طراحی مد و فشن چیست هم باید به طراحی دستی و هم به طراحی با نرم افزار دقت داشت. امروزه طراحی های بسیاری وجود دارند که توسط نرم افزار ارائه می شوند. این طراحی ها در مدت زمان اندکی کشیده می شوند و همچنین امکان شبیه سازی را دارند. شما می توانید به کمک نرم افزار انواع طرح های دو بعدی و سه بعدی را پیاده سازی کنید.

به صورت کلی برای فردی که به تازگی وارد این هنر شده است، پیشنهاد می شود تا هنر و فلسفه آن را درک کند. او باید به جزئیات دقت نماید. گاها نیاز است تا فرد با توجه به منابع و موضوعاتی که در اینترنت وجود دارد دانش خود را بروز کند تا بتوانید نیاز جامعه را برطرف نمایید.

طراحی مد و فشن چیست و به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

طراحی مد و فشن چیست و به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

برای طراحی مد و فشن شدن چه مهارت هایی نیاز است؟

وقتی به این سوال پاسخ دادید که طراحی مد و فشن چیست، باید به دنبال آن باشید که برای طراح مد شدن چه مهارت هایی نیاز دارید؟ در ادامه می توانید با این مهارت ها بیشتر آشنا گردید:

مهارت های بصری:

افرادی که به دنبال طراح مد و فشن شدن هستند باید دقت بالایی داشته باشند. آنها باید به خوبی مشاهده نمایند و مشاهدات خوبی ثبت کنند. معمولا طراحان می توانند ایده پرداز های خوبی باشند زیرا باید طرح نهایی خود را در ذهن تجسم نموده و آن را بپرورانند.

مهارت های نقاشی:

یک طراح مد و فشن خوب باید نقاش خوبی باشد. زیرا در این صورت می تواند ایده های ذهنی خود را به دیگران منتقل نماید. البته باید توجه داشت که امروزه نرم افزارهای طراحی مد و فشن زیادی وجود دارند که کار طراحی را انجام می دهند. اما با این حال داشتن مهارت نقاشی به پیشبرد اهداف آنها می تواند کمک زیادی نماید، در واقع  تصویر سازی مد ، در طراحی مد و فشن یک قانون است.

مهارت ارتباطی در طراحی مد و فشن:

بسیاری از افراد که بیان می دارند طراحی مد و فشن چیست، باید توجه نمایند که در این رشته توجه به مهارت های ارتباطی از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحان باید بتوانند با اعضای تیم خود به خوبی ارتباط برقرار کرده و از ایده های آنان استفاده نمایند. در نظر داشته باشید که اگر افراد تیم نتوانند به صورت هماهنگ با هم کار کنند، نمی توانند یک ایده کاربردی خوب ارائه نمایند.

طراحی مد و فشن چیست و چگونه می توان طراح شد؟

طراحی مد و فشن چیست و چگونه می توان طراح شد؟

جمع بندی:

در این مقاله بررسی نمودیم که طراحی مد و فشن چیست و چگونه می توان یک طراح خوب شد. اما باید دقت داشته باشید که در این راه به مهارت های زیادی نیاز دارید.برخی از مهارت های کاربردی در بالا ذکر شده اند اما برای اینکه بتوانید کیفیت کار خود را ارتقا دهید به مهارت بیشتری نیاز خواهید داشت. به طور مثال، آشنایی با فرهنگ هر جامعه، نیازها و علایق مردم، مهارت های مدیریتی و مهارت های استایلینگ از این موارد می باشند.

از همین رو توصیه می گردد تا برای موفقیت در این رشته زمان لازم را صرف نموده و خلاقانه عمل نمایید. در این صورت می توانید به نتایج خوبی نیز دست یابید. اما آنچه غیر قابل انکار است، تلاش و ممارست برای رسیدن به موفقیت می باشد.آموزشگاه طراحی مد و فشن پیشکسوتان ارائه دهنده با کیفیت ترین آموزش های حرفه ای و تخصصی طراحی مد و فشن در کشور با اعطا مدرک بین الملی مد وفشن در انتهای دوره ها می باشد.

https://www.masterclass.com/articles/how-to-study-fashion-design

https://www.definitions.net/definition/fashion+design

5/5 - (22 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباساخبار صنعت مد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×