مقاله طراحی لباس

مقاله طراحی لباس در دنیای امروز که دنیای مد و طراحی لباس پیشرفت زیادی داشته است، می تواند به بالا بردن سطح دانش و آگاهی طراحان لباس بسیار کمک نماید. به صورت کلی وقتی شما از مقاله طراحی لباس استفاده می نمایید، با هنر ایده پردازی، خلاقیت و عوامل موثر در طراحی لباس آشنا می گردید. عموما طراحان تلاش می نمایند که برای طراحی لباس از هر آنچه که مد می باشد و زیبایی آن به صورت صد در صد تایید شده است بهره ببرند اما برای پیاده سازی ایده های خود نیاز به دانش و تجربه دارند که با مطالعه انواع مقاله طراحی لباس PDF می توانند به این سطح از دانش و آگاهی دست یابند.

فهرست مطلب

دانلود مقاله :  طراحی لباس ملی با الهام از پوشاک سنتی مردم خراسان جنوبی

طراحان لباس می توانند به روش های مختلف فعالیت نمایند. آنها می توانند در خانه های مد کار کرده یا نزد اساتید حرفه ای کارآموزی نمایند اما همواره باید در نظر داشت که مطالعه تجربه و مهارت افراد می تواند دید بهتری به آنها ببخشد. در این مقاله قصد داریم تا برخی از انواع مقاله طراحی لباس را که برای علاقه مندان به این حرفه مفید هستند معرفی نماییم.

آشنایی با برخی از انواع مقاله طراحی لباس کاربردی

آشنایی با برخی از انواع مقاله طراحی لباس کاربردی

آشنایی با برخی از انواع مقاله طراحی لباس کاربردی:

اگر شما نیز به هنر طراحی لباس علاقه مند می باشید و قصد دارید تا دانش خود را در این حوزه افزایش دهید، لازم است تا از مقالات و نشریات مرتبط آگاه باشید و آنان را دنبال نمایید. در این بخش برخز از انواع مقاله های کاربردی چاپ شده در این حوزه عنوان شده است.

دانلود مقاله : گرایش های طراحی لباس

این مقاله توسط خانم ها ملیحه مجلسی و بهیه خوشنویسان در مجله جلوه هنر در سال 1388 چاپ شده است. در این مقاله طراحی لباس PDF مطالعه می نمایید که هنر طراحی لباس در طول سالیان فراز و نشیب های بسیاری را طی نموده ای و موجب گردیده تا سبک های مختلفی نیز ایجاد شود.

 

دانلود مقاله : بررسی تطبیقی تاثیر فرهنگ بر معماری و طراحی لباس با تمرکز بر مقطع تاریخی دوره صفویه

در این مقاله همچنین مطالعه می نمایید که هنر طراحی لباس، هنر یادگیری چند قانون اصلی است که تمام این موارد در گذر زمان راهنمای طراحان بوده لذا نویسندگان مجدد آنها را مرور می نمایند.

مقاله طراحی لباس فوق توسط مجید فارسانی و مهدی پوررضائیان در مجله تئاتر و سال 1391 چاپ شد. نویسندگان در این مقاله بر این باور هستند که با رواج ادبیات در بین مردم، طرح لباس ها نیز بسیار متفاوت گردید. در آن زمان نقوش و طرح ها ارزش بیشتری یافته و ترکیب بندی رنگ ها نیز دچار دگرگونی بسیار شد. در این مقاله از روش های کتابخانه ای استفاده شد تا تمام اطلاعات موجود به کمک آثار به جا مانده به صورت طبقه بندی تقدیم علاقه مندان به این رشته شود.

3-   الزامات در طراحی لباس بانوان نوازنده مسلمان

در بحث طراحی لباس، بانوان همواره جایگاه خاصی داشته اند. مقاله طراحی لباس فوق در بهار 1398 به دست پریا منظوری در مجله زن و فرهنگ چاپ گردید. هدف از این مقاله بررسی پوشش بانوان در هنر نوازندگی بود. وقتی بانوان به عنوان یک بخش از موسیقی و ترویج آنها در نظر گرفته شدند، لازم بود تا لباس آنها نیز مورد بررسی و نقد قرار گیرد. از همین رو تحقیقات میدانی بسیاری صورت گرفت و نتایج تغییر و تحول پوشش زنان نوازنده بررسی شد. از همین رو می توان اطلاعات جالبی در خصوص موارد مهم در طراحی لباس آن زمان را یافت.

مقاله طراحی لباس فارسی

مقاله طراحی لباس فارسی

4-   طراحی پوشاک ایران در دوران اشکانیان(پارتیان)(مطالعه بر روی الگو،برش و دوخت لباس ها)

در این مقاله طراحی لباس PDF بررسی می شود که طراحی موضوع جدید و مرتبط با زمان فعلی نیست بلکه این مود از گذشته تا به حال وجود داشته است. با توجه به اینکه در دوران اشکانیان به لباس و طراحی آن بسیار اهمیت می دادند لذا لازم است تا با پیشینه و داستان آن در دوره فوق آشنا شد.

 

دانلود مقاله : طراحی پوشاک ایران در دوران اشکانیان(پارتیان)(مطالعه بر روی الگو،برش و دوخت لباس ها)

 

مقاله مذکور توسط رضا افهمی و فریناز فربود در بهار 1390 تهیه شد و در مجله نگره به چاپ رسید. در بخشی از این مقاله مطالعه می نمایید که در دوره اشکانیان تلاش می شد تا با برش ها عریض طویل، بتوان انواع طرح ها و ایده ها را بر روی پارچه پیاده سازی کرد.

این مقاله طراحی لباس جالب که به قلم جمال جعفری است و در سال 1386 در مجله صحنه چاپ شد، بیان می دارد که هنوز طراحی های موجود با معنای واقعی طراحی تفاوت زیادی دارند. در این مقاله بررسی می شود که مشکلات سیاسی، اقتصادی و … که همگی در دنیای فعلی وجود دارند، می توانند طراحی لباس را به صورت گسترده تحت تاثیر قرار دهند. در این مقاله برخی از باورهای اروپاییان و نحوه پیشرفت آنها درج شده است تا افراد بتوانند برای پیشبرد اهداف خود از آنها استفاده نمایند.

این مقاله طراحی لباس نیز به قلم جمال جعفری نگارش شده که در سال 1384 در مجله صحنه به چاپ رسیده است. در این مجله بیان گردیده است که برای افزایش احساس بازیگر لازم است تا لباس مناسبی برای وی طراحی نمود. در همین راستا برای اینگونه طراحی ها دانش و اطلاعات عمیقی نیاز است که اغلب طراحان لباس به آن توجه نمی نمایند. تحصیلات دانشگاهی تا حد زیادی می توانند این فقدان را برطرف نمایند و به بالا بردن سطح دانشی علاقه مندان کمک نمایند.

زهرا ابوالحسنی در مقاله ای که در سال 1378 در مجله کتاب ماه هنر چاپ نمود، بیان می دارد که هنر با فرهنگ درآمیخته و نمیتوان به راحتی این دو مورد را از یکدیگر تفکیک کرد. به همین دلیل در دانشگاه های فعلی حتما برای طراحی های لباس از فرهنگ و آداب و رسوم یک جامعه نیز بهره گرفته می شود.

 

دانلود مقاله : طراحی و ساخت لباس خنک کننده محتوی یخ (جلیقه یخ) و ارزیابی عملکرد آن بر روی زمان ماند کارگران در محیط گرم

همچنین در این مقاله برخی از مقالات و کتاب های مربوطه که می تواند دانش افراد را بالا برده و به آنها در طراحی های اثرگذار تر کمک نماید، اشاره شده است.

دانلود تعدادی از مقالات طراحی لباس 

طراحي لباس را جدي بگيريم

-مقایسه_وضعیت_دانش_آموزان_هنرستان_های_فنی_و_حرفه_ای_و_مدارس_کاردانش_به_لحاظ_تطبیق

پوشش_زن_در_ایران_باستان-

-چگونگی_طراحی_لباس_نمایش_بر_اساس_مبانی_هنرهای_تجسمی

-طراحی_لباس_بحث_زیبایی_شناسی_است؛_گفت_و_گو_با_سعید_حسنلو_طراح_لباس_نمایش_بلوط_های

-کتاب_شناسی_پارچه_و_لباس_ایران؛_مروری_بر_کتاب_های_فارسی_با_موضوع_پارچه_و_لباس-

آشنایی با ابزار و وسایل طراحی لباس

آشنایی با پلیکیشن طراحی لباس

مشهورترین طراح لباس ایرانی

شومیز را با چی ست کنیم؟

5 اصل مهم سبک مینیمال در مُد برای علاقه‌مندان به استایل مینیمالیستی

طراحی لباس و کشورهایی که در زمینه طراحی مد و لباس پردرآمدند.

لباس‌ مناسب اندام مثلث معکوس که استایل آن‌ها را خارق‌العاده می‌کند.

برای مهمانی دورهمی چی بپوشیم؟ 9 سبک خاص برای حضوری متفاوت در جمع دوستان

نکاتی کلیدی در مورد آموزش طراحی لباس با مداد رنگی

7 نکته جالب در مورد لباس رقص باله

تحقیق در مورد مد و فشن در دنیای امروزه دارای بازار گرمی است. با توجه به اینکه کسب درآمد در این رشته آسان است و نیاز به سرمایه زیادی ندارد، اشخاص زیادی هستند که مایلند در این حوزه فعالیت نمایند. اما تمام طراحان معروف و کاربلد لازم است تا قبل از اقدامات حرفه ای یک تحقیق جامع در مورد آنچه که مایل هستند طراحی نمایند انجام دهند. اما سوال اینجاست که تحقیق در مورد طراحی لباس به چه نحوی است و چه مواردی را باید در نظر گرفت؟ این موارد به صورت کامل در ادامه معرفی شده اند.

در زمان تحقیق در مورد مد و فشن باید به چه مواردی دقت داشته باشید؟

برای اینکه تحقیق در مورد مد و فشن قابلیت استناد داشته باشد، لازم است تا فاکتورهای متفاوتی را در نظر بگیرید. این موارد در زیر لیست شده اند که می توانید مطالعه کنید:

باید در زمان تحقیق بررسی نمایید که آیا مد یا تحقیق شما مورد نیاز بازار است؟

تحقیق در مورد مد و فشن باید برای یک گروه هدف صورت گیرد. لذا تحقیق خوب تحقیقی است که به سوالات مهم و کاربردی افراد پاسخ دهد. در نظر داشته باشید که همواره افراد زیادی هستند که هزینه بسیار می نمایند تا دانش خود را بروز کنند از همین رو اگر بتوانید با توجه به استایل های روز، خواسته ها و فرهنگ ها بیشترین اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دهید، استقبال زیادی نیز از مقالات و تحقیقات خواهد شد.

 

مقاله لباس کاربردی

مقاله لباس کاربردی

برای تحقیق در مورد طراحی لباس باید به جنبه های مختلف مد و فشن پرداخته شود:

برای تحقیق در مورد مد و فشن المان های مختلفی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. به طور مثال لباس، کفش، آرایش و منسوجات از جمله مواردی هستند که در کنار طراحی لباس مورد بحث قرار می گیرند. اگر مایلید تا تحقیق شما قابل استفاده و استناد باشد، باید به هر کدام از این موارد به صورت جداگانه پرداخته شود. در واقع به عنوان یک محقق باید در نظر داشته باشید که  یک فرد مدرن تمام این موارد را در نظر می گیرد.

باید از منابع و افراد معتبر استفاده نمایید:

از دیگر مواردی که برای تحقیق در مورد مد و فشن باید در نظر گرفته شود، توجه به منابع است. منابع معتبر منابعی می باشند که توسط سازمان های جهانی و تایید شده مد و فشن ارائه شده اند. افراد نام آشنا که مهارت و فعالیت های آنها در این عرصه تایید شده است نیز می توانند منابعی خوب برایتان محسوب شوند. منبع خوب موجب می شود تا اعتبار مقالات و تحقیقات شما بیشتر شود و گروه بیشتری به آنها اعتماد نمایند.

بروز بودن منابع:

همانگونه که می دانید، دنیای مد و فشن با سرعت زیادی در حال حرکت به سمت جلو می باشد. اگر در این دنیا قرار است یک تحقیق خوب و کارآمد ارائه دهید تا افراد از آن استقبال نمایند، لازم است تا از منابع بروز استفاده نمایید زیرا در غیر این صورت تمام فعالیت های شما بی اثر خواهد شد.

 

مقاله لباس و طراحی یکی از منابع مهم و کاربردی است که افراد می توانند از آن برای فعالیت های حرفه ای خود استفاده نمایند. باید در نظر داشته باشید که هر اندازه دانش شما در زمینه طراحی لباس بروز تر باشد، می توانید طرح های بهتری را ارائه دهید. خوشبختانه مقالات بسیاری در این حوزه وجود دارند که می توانید از آنها برای فعالیت های خود استفاده نمایید.

معرفی چند نمونه مقاله لباس:

همانگونه که در بالا بیان شد، مقاله طراحی لباس PDF می تواند یک منبع معتبر برای یادگیری اصول و یادگیری متدهای روز باشد. اما متاسفانه برخی از افراد نمی توانند بهترین مقالات روز را یافته و از آنها استفاده نمایند. از همین رو در این مقاله برخی از مقالات روز مخصوص سال 2022 در حوزه طراحی لباس معرفی شده است که می توانید از آنها بهره ببرید.

مقاله لباس “ روند مد 2022،چگونه طراحان لباس می توانند به افراد کمک کنند تا با یک لباس احساس خوبی داشته باشند؟

در بحث مد، استفاده از ترند ها دارای اهمیت بالایی است. از همین رو مقاله لباس فوق، بررسی می نماید که ترند چه تاثیری بر روی پوشاک ما در آینده خواهد داشت. البته گفتنی است که در این مقاله عنوان شده است، آنچه که ما در آینده مشاهده می کنیم نتیجه تاثیر مثبت و منفی حوادث رخ داده در جهان است.

مقاله لباس خوب

مقاله “معرفی 10 ترند روز دنیا که به راحتی دنیای مد و فشن را به جلو حرکت می دهند

در این مقاله لباس نیز بررسی می شود که افراد مشهور چگونه برای خود لباس بر می گزینند. لذا اگر شما نیز مایل هستید تا کار طراحی لباس مزونی را آغاز نمایید و به عنوان یک شخص حرفه ای شناخته شوید، باید علایق و خواسته های مشتری های خاص خود را درک کنید. مقاله مذکور به شما کمک می نماید تا این افراد و خواسته های آنان را بیشتر بشناسید.

مقاله لباس “ بررسی 7 روند مد بزرگ دنیا که به راحتی می توانند دنیای مد را تغییر دهند

این مقاله لباس که در سال 2022 به چاپ رسیده است، شما را با انواع استایل های روز آشنا می کند. افرادی که خود را برای جشنواره های بین المللی آماده می نمایند، لازم است تا حتما مقاله مذکور را مطالعه نمایند تا بدانند از کدام طرح ها و استایل ها بیشتر استقبال خواهد شد. در این مقاله هم به استایل مردانه و هم به استایل زنانه پرداخته می شود.

مقاله لباس خوب

مقاله لباس خوب

مقاله لباس کاربردی

مقاله لباس” بررسی فعالیت صنعت مد در سال 2022 و پس از آن

این مقاله لباس به صورت متمرکز بر روی صنعت طراحی و مد بررسی خود را انجام داده است. لذا شما می توانید با انواع کارخانه ها، شرکت ها و افراد مشهوری که در این صنعت فعالیت می نمایند، آشنا شوید. یکی از مزیت های عالی این مقاله در آن است که امکان آشنایی با نقاط مثبت و منفی هر کسب و کار عنوان شده است. لذا شما می توانید از این موارد برای پیشرفت فعالیت خود بهره ببرید.

 

جمع بندی:

تحقیق در مورد مد و فشن یا طراحی لباس کار آسانی نیست. زیرا در این حوزه منابع بسیار گسترده می باشند و منابع بسیاری نیز وجود دارند که صحت آنها می بایست بررسی شود. گستردگی مطالب گاها تمرکز را سخت می نماید و همین امر نیز کار را برای کاوشگر دشوار می نماید. از همین رو در این مقاله یکسری نکات کاربردی در اختیار شما قرار داده شد که با در نظر گرفتن آنها می توانید اقدام به ارائه یک تحقیق عالی نمایید. در نظر داشته باشید که تحقیقات خوب قطعا می توانند در این عرصه ماندگار باقی بمانند.

دیگر مقالات طراحی لباس 

های فشن چیست؟ [High Fashion]

لاگن لوک چیست؟ [دانستنی های دنیای لباس]

3 اصل روانشناسی رنگ در طراحی لباس

کمد کپسولی چیست ؟ [چه کاربردی دارد؟]

طراحی لباس با الهام از طبیعت

نتیجه گیری:

در این بخش تلاش شد تا برخی از مقالات مهم و همچنین توضیحات مختصری از آنها بیان شود که به کمک آنها بتوانید دانش زمینه ای خود را در حوزه طراحی افزایش دهید.

https://www.scitechnol.com/scholarly/fashion-design-journals-articles-ppts-list.php

https://fashiongear.fibre2fashion.com/articles/

5/5 - (25 امتیاز)

آموزش دوره طراحی لباس

2 دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
×